• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • BrideToBe 84

    Jag kommer också köra med samma klänning hela kvällen. Älskar att dansa och min klänning har ganska långt släp men det får gå ändå. Just nu börjar jag få lite små panik med att hinna med att sy till alla stolsrosetter och gardiner.. men som tur är så blir vi inte så många, så det ska nog hinnas med det också.

  • afturelding

    Jag ska ha samma klänning hela kvällen, men den är utan släp och med stålringar i underkjolen, så det ligger ju inte intill kroppen. Kunde man dansa i romantikens krinoliner med en omkrets på 9½ meter så kan jag nog dansa i min klänning :)

  • Moignon

    Jag räknar med att ha en lätt klänning som man kan dansa i. :) Allt är långt ifrån klart, vet ju fortfarande inte hur många som kommer. Kan bli allt från 67 till 83 personer... Det gör att jag inte vågat mig på bordsplacering. Sen är det vigselprogram och festhäfte, som visserligen ska vara väldigt lite i. Och en hel del pyssel. För att inte tala om klädseln för oss bägge. :) men på fredag ska jag träffa frisören!!

  • Jessica B

    Blir samma klänning för mig med, men har en klälång klänning så går att dansa loss!

    Jag är klar med det jag kan vara klar med.. Vågar inte heller börja med bordsplaceringen, det är 11 personer som inte svarat än, de har till 1 maj på sig. Men de som tackat ja gjorde de första 2 veckorna, sedan har det vart tyst.. Och känns onödigt att lägga tid på att få ihop det och fler tillkommer.
    Men idag skickas hinderprövningen in, känns gött att ha skickat alla blanketter. Så kan det bockas av! 

  • JochP

    Ja, det börjar onekligen närma sig den stora dagen. I helgen ska vi kolla på kläder till mannen samt om vi hinner också kolla på ring. Igår var vi i festlokalen och planerade lite hur vi ska duka. Finns en hel del grejer där , men det som inte fanns var vinkaraffer. Vi hade tänkt ha boxvin som serveringspersonalen får fylla upp i karaffer men nu när det inte fanns karaffer lutar det åt att köpa vinflaskor istället som man kan ställa fram på borden. Blir ju ganska dyrt att köpa en massa karaffer också. Vi har fått erbjudande om gratis hästskjuts från vigseln till festlokalen, men vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag hade en dröm att anlända i båt eftersom lokalen ligger vid vattnet. Jag har också pratat med en som har en ångbåt men har inte fått några klara besked av honom. Så nu vet jag inte om vi kanske ska tacka ja till hästskjutsen iallafall.

  • Annica70

    Jaha då har man börjat med att hitta formen inför bröllopet. Var på min första träff med PT idag. Det var hård träning vill jag lova.Kommer förmodligen inte att komma upp ur sängen imorgon


     

  • Miss JH

    JochP: Ikea har billiga karaffer annars. Kostar 15kr eller 20kr stycket.

  • Moignon

    Om du köper karaffer från Ikea enligt förslag kommer det fortfarande bli billigare: Räknat på fumee blanche som finns som både flaska och box: Flaskor: 105kr/liter Karaff: 87/92kr/liter för första gången, när de fylls på blir priset istället 72kr/liter. Billigare än flaskor och finare än bara ställa fram boxar. :)

  • Annica70

    Va bra,,är oxå ute efter karaffer..


    JochP , va mysigt det låter med hästtranstport

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013