• ZandraWestberg

Bröllop 29/6-2013

Hej!

Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.

Finns det fler här??

Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)

• Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • JochP

Är sjuk, nåt influensaaktigt. Jobbigt, men jag har haft tid att ligga och planera och göra checklistor. Vi har fortfarande inte fått offerten från ena cateringfirman så det där med maten är inte klart än. Hoppas det blir klart i veckan.

• JochP

Vi ska förresten också ha buffé. Kan meddela vår meny när vi fått klart.

• Annica70

Om du menar mig så får vi hem dom om 2 veckor. Kan lägga in dom då

Miss JH skrev 2013-03-23 15:45:05 följande:
    Åh, har du ingen bild att visa ?
  • Miss JH

Usch krya på dej JochP! Trist att va sjuk, men bra när man kan planera samtidigt . Vad ska ni ha för mat? Vi ska ju ha varm buffé. Och den slutar på ca 8500 kr. Ska ringa och boka buffén på måndag tänkte vi. Så kan man bocka av det med från listan. Och min snälla mamma ringde idag, hon hade varit och köpt champagneglas och kaffemuggar till oss idag . Så nu är alla glas och ljus fixade. Bock även där. Och ja Annica, jag menade dej . Älskar att se allas ringar . Ser fram emot bild sen.

• Annica70

Vi har hyrt en bygdegård och den är verkligen jättefin. Där finns allt..Fina glas i olika former, fina ljuslyktor en riktigt fin bar men kyl och frys. Det finns små mingelbord om inte alla vill sitta hela tiden. Det är verkligen toppen. Det enda vi behöver skaffa är dukar. Sen finns allt...

Och det bästa är att den kostar bara 1100 för tre dagar...Kanon.. kan inte bli bättre

• Miss JH

Oj vilket klipp ni verkar ha gjort Annica! Det låter verkligen toppen och billigt. Vi ska ju ha festen i partytält på tomten vid stugan så vi måste fixa allt sånt. Fast vi har hyrt tallrikar och assietter och vinglas till middagen och bestick har vi. Sen har vi köpt plastglas när det gäller champagneglas och dricksglas efter middagen och likaså kaffemuggar som vi ska ha till tårtan. Och det är faktiskt för att slippa allt för mycket disk haha. Finns ingen diskmaskin i nån av stugorna nämligen.

• Annica70
    Miss JH skrev 2013-03-23 19:51:46 följande:
    Oj vilket klipp ni verkar ha gjort Annica! Det låter verkligen toppen och billigt. Vi ska ju ha festen i partytält på tomten vid stugan så vi måste fixa allt sånt. Fast vi har hyrt tallrikar och assietter och vinglas till middagen och bestick har vi. Sen har vi köpt plastglas när det gäller champagneglas och dricksglas efter middagen och likaså kaffemuggar som vi ska ha till tårtan. Och det är faktiskt för att slippa allt för mycket disk haha. Finns ingen diskmaskin i nån av stugorna nämligen.

Ja vi är jättenöjda. Vi har verkligen kommit ner i budget. Vår toastmadams son är servitör på en resturang så han och hans sambo kommer att sköta all mat mm. Vi ska göra vår buffe själva eller rättare sagt dom . Natutligtvis får dom betalt men det blir ju inte alls så dyrt som om man hyr in folk. Och det tycker vi är bra för vi har ingen jättebudget. Tror vi hamnar på mellan 20 000- 25 000:- med klänning, ringar och allt annat. Känns bra tycerk jag.

Vad mysigt att ha festen i trädågrden men sen har vi ett sådant litet hus och ett vädligt litet kök ( ca 8 kvm) så vi tyckte detta blev bättre..Smidigt att hyra allting om man ska ha det hemma. Nu börjar man längta

• Miss JH

Vi har inte heller nån jättebudget. Tror att vi landar mellan 30-35000 med allt i slutänden. Vi hade inte heller kunnat vara hemma i trädgården för det hade blivit för litet. Men min mamma och hennes sambo har 2 avstyckade tomter, som just nu är en enda jättestor tomt med 3 stugor på precis vid havet. Så det är där vi ska hålla hus på vårt bröllop . Ja, att man längtar nu!!! 98 dagar kvar, helt galet ju!

• Annica70

Vi gifter oss den 22/6 .. Hoppade på denna tråden för det fanns inget med mitt datum, Men det är ju bara en vecka imellan

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013