• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • JochP

    MissJH: sicken tur att ni gick igenom kontrollen . Vi har inte skickat in papperna än, men ska göra det i dagarna. Vår cateringfirma verkar lite seg, de har inte hört av sig än om offert så då verkar de inte så intresserade av uppdraget. Tur vi har vänt oss till en annan också.

  • Miss JH

    Haha, eller hur JochP . Annars hade det varit illa . Jag hade hört att det kunde dröja lite med hindersprövningen när man ska gifta sej på sommaren för alla skickar in och ska godkännas inför alla sommarbröllop. Men det tog bara 1,5 vecka så det gick ju väldigt snabbt. Men nu har vi den och det är ju skönt. Behöver vi inte tänka på det mer. Fy vad tråkigt av er cateringfirma. Trist när de är så nonchalanta. Bra att ni har en annan på lut också. Hoppas ni får bättre tur med dem. De jag pratade med var väldigt trevliga och tillmötesgående. Kändes mycket bra.

  • Saris

    Vi ska oxå ha våran fest i en bygdegård, gifter oss i trädgården hemma först sen fest i bygdegården, det är en väg mellan vårat hus och bygdegården :) Finns allt där så kommer låna hem glas till brudskålen och sånt! Perfekt!


    Dessutom om ingen vill hyra den dagarna innan behöver vi bara betala för ett dygn..men om någon vill hyra den så måste vi betala för flera, vill ju in och duka och fixa, senaste tors kväll!


    Vi kör oxå catering,men det sittande bjudning. Enda gång vi kommer ha de så lite fancy så vi tänkte passa på :) Har en massa gamla medarbetare till mig om skall servera så de blir toppen!


    Shit känns som om de här 3 månaderna kommer rulla på fort nu! Så fort våren kommer :)


     

  • Heobea

    Vi ska också vara i en bygdegård. Vi får nyckeln vid 15 på fredag och behöver lämna tillbaka den vid 15 på söndagen, helt fantastiskt säger jag. Så vi kommer hinna dekorera och så på fredagen och städa det vi måste på söndag. Funderar på att bjuda släkten på brunch på söndagen och öppna lite paket i samband med detta. Men vi får se hur vi gör.

    Vi kommer nog köra catering men min systers kompisar ska servera. De går fortfarande att muta med 500kr och en back öl. Fattiga studenter som de är

    Skickade in Hindersprövningen idag. Känns riktigt bra. Fick även hem vigselringarna, sitter som en smäck. Så nu måste vi bara bestämma cateringfirma, mat, sy klart klänningen, köpa kostymen, ordna dekor och så. Men vi har en ganska god plan. Tror det löser sig tillslut. Har bl.a. gjortn 50st pompoms i tyll idag för att ha i fönster och tak.

  • Annica70

    Vi har oxå fått vår hindersprövning tillbaka .. Har även idag köpt lite smycken som jag ska ha på mig. Det blev ett pärlhalsband och öronhängen och en fin ring till att ha på högerhanden oxå..


    Känns som att man kommer att jättefin :)


     

  • JochP

    Tack Moignon! Det är bara två orosmoment, vädret eftersom vi ska vigas utomhus och att min klänning inte kommer sitta snyggt. Ska prata med svärmor, hon är jätteduktig att sy. Hoppas hon kan hjälpa mig annars får jag lämna in den. Fin klänning du har hittat också! Vi kommer vara som prinsessor på vår dag.

  • JochP

    Vi kommer förresten också ha själva festen i en bystuga, tror det är samma sak som ni kallar bygdegård. Vi får tillträde fredag kl 14 och ska vara ute söndag kl 14. Så gott om tid för städning, vi har blivit erbjudna hjälp med städningen och det kommer vi tacka ja till. Vi kommer ha fika för gästerna på söndagseftermiddagen.

  • Annica70

    Håller med dig JochP. Vädret är ett av de stora orosmomenten... Vi ska oxå vigas utomhus. Ska försöka hitta något som man kan sätta som täcker gästerna och något annat som täcker oss. Kan ju oxå vara så att det är jättevarmt så man behöver skydd mot solen


     


     

  • JochP

    Vi skrev i inbjudan att de skulle ta med paraply vid risk för regn, alla vet ju att det är utomhus så hoppas de klär sig efter det. Vi funderar på nån sorts paviljong eller liknande som vi kan stå under om det regnar, men där får ju inte alla gäster plats. Jag ligger fortfarande i min säng i den här jäkla influensan. Sjätte dagen med feber nu, börjar ta på krafterna. Hoppas jag blir pigg till påsk, då kanske vi ska åka till festlokalen och mäta lite, planera dukning och kolla inventarier.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013