• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • hannijohanna

    Oj va spännande att få klänningne uppsydd av någon så nära! :) 

    Jag har köpt klänningen och bokat in en frilansare som ska sminka mig. Hon tar 1000 kr.

    Frisyren låter jag en kompis kompis göra eftersom jag bara vill ha lite lockar och en tiara eller diadem :) Jag tänkte ge henne 500 kr som tack och det sparar man ju massa pengar på :) 

  • Nutsoba
    Moignon: Jag har en MUA som gör både hår och smink för 4000:-. Då ingår konsultation (provuppsättning mm) och att hon tar sig ut till orten vi gifter oss på med allt som behövs. Dyrt, men jag tror det är värt det då jag verkligen inte gör något med mitt hår annars. Smink är jag dock väldigt intresserad av, så det kommer jag nog diskutera en hel del med henne på konsultationen för att få det som jag har tänkt mig.
  • Miss JH

    Håret kommer en f.d arbetskamrats dotter göra på mej. Hon går sista året på frisörutbildningen och ville gärna göra en bruduppsättning. Sminket kommer min ena tärna fixa på mej, plus naglar då hon är duktig på det.

  • Annica70

    Här kommer en bild på min brudklänning. Väntar med spänning att få hem den..

  • Moignon

    Ja, nackdelen är att hon är i NY fram till slutet av april och att det kommer vara lite nervöst med att få den färdig. :) Men i Juni kommer hon ha det som heltidssysselsättning så det ordnar sig nog. :) 

    Det varierar ju som sagt en del hur man löser det där med smink och hår. Kollar med min vanliga frisör innan jag kollar något annat tror jag. Önskar jag kände ett gäng duktiga människor, förutom min syster som är duktig på allt men som jag inte vill belasta för mycket!

    Har ni tittat på blommor än? Varit hos florist? Där har jag inte gjort så mycket mer än funderat, och lite inne på att bara köpa blommorna och göra bukett själv alternativt låta någon annan duktig kreativ person få äran. Känner: Hur svårt kan det vara?!" Till saken är att jag vill ha den där lite vilda, ovårdade känslan i buketten. Långt från den perfekt runda rosbuketten som är ganska populär. Men kanske dumt att chansa. Får kolla vad det skulle kosta, min drömbukett med mycket vitt och grönt, prärieklockor, rosor, ev. pioner om det inte är för sent, och något grönt...  

     

  • Miss JH

    Fantastiskt fin klänning Annica! Verkligen. Moignon: Även när det gäller brudbuketten har jag tur. Min låtsaskusin binder brudbuketter som hobby och tycker det är superkul så hon ville gärna göra min. Vi är inne på att ha rosa pioner i min, men det finns en risk att de är överblommade till 29/6. Det vet vi en vecka innan bara. Så nu måste jag ha en backup-plan. Älskar Gerbera så funderar på att få in det på nåt sätt annars. Rosa Gerbera, vit kalla och blåklint kanske? Blått, vitt och rosa är vårt färgtema.

  • JochP

    Jag vill ha en ganska enkel bukett med cremefärgade rosor och lite murgröna. Har inte varit till florist än, men har kollat mycket på bilder så jag vet vad jag vill ha. Har bokat min vanliga frisör för uppsättning. Dock har jag glömt fråga om hon sminkar också, men jag ska dit nästa vecka så då ska jag prata med henne. Vet inte vad hon tar för pris för uppsättning heller.
    Det känns för vår del som det är mycket som vi vet hur vi vill ha men som vi inte har fixat. Tärnornas klänningar, mannens kläder, barnens kläder, mina skor, ringen, maten m m. Men vi har iallafall idéer och har börjat kolla. Har en väninna som är jätteduktig på tårtor så vi hoppas kunna anlita henne för bröllopstårtan. För oss har inte särskilt många svarat på inbjudan. Bara familjen och såna som man träffat, typ arbetskamrater. Såna jag trodde skulle ringa på en gång har inte hört av sig. Men det kommer väl, det var ju bara nån vecka sen dom fick inbjudan.

  • Miss JH

    Jag pratade med hon som ska binda min bukett igår. Och nu har vi bestämt att om pionerna är överblommade så blir det en bukett av vit/rosa fresia, vita kvistrosor och en rosa Gerbera i mitten till mej. Tärnorna och näbbarna kommer ha liknande buketter fast mindre och med minigerbera i. Och sambon och bestman kommer ha vit/rosa fresia som corsage. Angående att svara på inbjudan JochP, så kommer det nog snart en massa svar. Många tar det som en självklarhet att de kommer komma och glömmer därför OSA. Det har vi varit med om, när man träffat personerna och börjar prata om bröllopet kunde de säga, Oj har jag/vi svarat? Det är ju självklart att jag/vi kommer.

  • afturelding

    Jag kommer binda min egen bukett. Det är något jag gjort på hobbynivå sen jag var liten, och den ska vara ganska enkel och busig. Det blir vita rosor och lila orkidéer blandat med vilda blommor, och med ett par knappar som ska fästas på ståltråd (sömnad är ett av mina största intressen, så det känns rätt). Ska även göra två corsage och två tärnbuketter, men där hoppas jag på lite hjälp i alla fall.

    Smink gör jag själv och håret också, men med hjälp av ena tärnan i bak. Jag gör ofta uppsättningar på mig själv till vardags, så det är inget problem. Och mitt ansikte har jag sminkat varje dag i 10 års tid. 

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013