• Fremm

    Vinterbröllop 2012-2013

    Hej!


    Kanske finns det redan en tråd med brudar som gifter sig den kommande vintern?


    Tipsa mig gärna om dessa annars.


    Jag är precis i startgroparna att planera vårt kommande bröllop som blir på nyårsafton i år. Ser att det är många som planerat sen mer än ett år innan så jag börjar känna mig lite smått stressad.


    Min M2B friade till mig kvällen innan vi gick på semester och jag blev så klart överlycklig och vi ville inte vänta för länge med att gifta oss dessutom har han varit gift innan och det va ett sommarbröllop och eftersom sommarbröllop är så vanliga så fick det bli ett vinterbröllop.


    Men som sagt jag har inte varit på mer än ett vinterbröllop och det va ett tag sen så jag kommer inte ihåg detaljerna kring det mer än att det va supervackert, men det va i februari och massor med snö. Det kan man ju inte garantera att det blir i år.


    Snälla kan vi inte samlas här och bli ett gäng brudar som planerar tillsammans, annars tipsa om någon annan liknande tråd, vore kul om vi blev ett gäng brudar som kunde följas åt och som precis som jag är i startgroparna med deras planering... om det finns?


    VÄLKOMNA och hoppas ni hittar hit!!

  • Svar på tråden Vinterbröllop 2012-2013
  • LyckligaBruden
    Ekna skrev 2012-08-20 15:04:04 följande:
    Man kan ju välja vilka färger. Man vill :) vi ska ha rosa blått och silver dock är de babyblå så att säga. Men jag håller men om att de är svårt med färgerna. Lyckligabruden: jag tyckte dina inbjudningskort ni hade hittat var jätte fina:)
    Då är ni inne på samma färger som jag sitter och spånar på då =)

    Har gjort ett utkast till hur inbjudan kan se ut. Skrev "PASS till vinterbröllop" och sen "Söderbärke 2013" på framsidan. På första sidan inuti står det "Dalarna" "Per&Emelie" "9 februari 2013" "Söderbärke" och sen längst ner "info finns på baksidan!" På andra sidan inuti står det:

    Välkomna på bröllop!

    Vi gifter oss i Söderbärke Kyrka


    kl 15 med efterföljande middag & fest


    på Bergmansgård i Tolvsbo


    Och på baksidan:


     


    För vägbeskrivning ,info om boende, transport mm, besök vår bröllopssida:


    www.soderbarke2013.se


     


    eller kontakta:


     


    Per: xxxxxxx


    Emelie: xxxxxxxx


     


    OSA  senast 30 november


     


     


    Varmt välkomna!


     


     Tacksam för åsikt om utformningen =)

  • LyckligaBruden
    Fremm skrev 2012-08-20 16:34:42 följande:
    *skratt* ja det hade varit nåt det! ;) Jättebra tips du hade oxå! :D
    Kom på en till sak, minttabletter, om man hoppar tandkräm och tandborste =)
  • LyckligaBruden
    Fremm skrev 2012-08-20 16:33:25 följande:

    Ååååh va roligt, du låter precis som jag... iaf i detta avseendet! Jag har själv väldigt svårt för blått men ÄLSKAR rosa, nästan lite till överdrift, nästa favoritfärg efter det är turkost så frågar du mig så tycker jag att det är den vackraste och gladaste kombon av alla färgkombos... hade jag gift mig själv (vilket jag som tur är inte gör) så hade jag valt rosa och turkost men så får ju även mannen ha ett finger med i spelet även hos oss och det är väl tur det... så det fick bli rosa och limegrönt eftersom grönt är hans favoritfärg och dessa två färger tycker jag oxå passar väldigt fint ihop (fast inte lika bra som rosa och turkost) får glädja mig över att jag har min rosablommiga fondvägg i matsalen med turkosbotten, den blir jag glad av varje gång jag ser! ;)

    Tycker passet va superhäftigt, så klart i rosa!! Gulligt av din M2B att engagera sig så det måste du ju uppmuntra, min fästman engagerar sig förvånansvärt mkt oxå vilket jag gillar (om vi tycker ungefär lika ;)) det är roligt eftersom det faktiskt är deras bröllop lika mkt som vårt även om det kanske är tjejerna som tycker själva planerandet är det roligaste... så kör hårt på rosa pass! Supercoolt!


    Haha, ja då är vi lika! Jag är liksom rosa, mamma var bombsäker på att rosa var givet typ :P

    Ja, rosa och grönt är jättefint! Grönt har vi inte ens pratat om och är rätt säker på att min m2b inte är så sugen på det :P

    Ja, han är verkligen engagerad och jag är nog lite för "men nee..." Tyst och ja, precis, när vi tycker lika är det ju jätteroligt haha.

    Angående passet så har jag tänkt att det kanske blir för mycket plotter, info både här och där, skrev längre ner ett förslag på hur det kan se ut. Känner att om vi ska använda passet så måste det vara bra skrivet så att våra namn inte upprepas hela tiden tex, blir ju himla tjatigt! Vill ju att folk ska fatta det som står och samtidigt tycka det är lite ballt men utan att sitta och vrida och vända på det och tycka att allt är för utspritt *hysterisk och hispig* haha.

    Får visa det för karln här sen när han piggat på sig lite. Vill ju som du säger att han ska ha lika mycket att säga till om men när det är nåt man verkligen känner att nej, det går bara inte så är det svårt! Så om jag får hitta en bra lösning så kan jag nog möta honom på halva vägen. Usch vad ego det låter men shit vad svårt det är att komma överens ibland!
  • Ekna

    Fremm: jag beställde tyll, lite konfetti, bröllopsbullor,en gästbok. Sen idag klickade jag hem skor till oss med från footway då priset var super bra istället för att ge 2000kr för stor blir de knappt 1000kr nu till både mig och min blivande :) kul att du gillade det med toalettkorgar, jag vetots varför jag har fastnat för de men ja. Jag gillar att fixa med. Alla smågrejor och detaljer :) Lyckligabruden. De var väl en jättebra tex till din inbjudan :) sen till färgerna allt beror ju på hur mycket man vill ha av varje färg, jag har valt att ha en blåbrudbukett och typ blåaservetter då allt i babyblått.


  • Fremm
    LyckligaBruden skrev 2012-08-20 16:52:06 följande:
    Kom på en till sak, minttabletter, om man hoppar tandkräm och tandborste =)
    Det va ju ännu bättre annars hade det kanske blivit lite väl många tandborstar om alla ska ha en varsin! ;)
  • Fremm

    LyckligaBruden, tycker texten och utformningen lät bra. Förstår att du inte vill ha det för rörigt/plottrigt men det kommer ni nog lösa. Tycker ändå att passet va en riktigt cool och ovanlig idé! :).

    Ja visst är det svårt när man tycker olika, vissa saker vill man ju bara ha och då känns det ju lite som om vi brudar både troligen har bättre koll och kanske tycker att vissa saker är mer viktiga än för männen, rätta mig om jag har fel... samtidigt som man vill att båda engagerar sig och planerar sitt gemensamma bröllop... helt klart lättare när man tycker lika! :D

    Min mamma förstod oxå att rosa va en av temafärgerna ;). Vi överlämnade ju inbjudan personligen till dem igår och mina föräldrar blev helt tagna mamma sa "Jag tror jag dör"... hon visste nog inte vad hon skulle säga... kul att överraska dem så och då menar jag att de blev så otroligt glada att de inte fann några ord förrän de stirrat på inbjudan en lång stund... sen kom bamsekramarna och lyckönskningarna och tusen frågor (vilket jag visste) hur vi planerat med mera! ;) Eftersom jag pratar med min mamma om mkt och ganska ofta så tror jag hon blev lite chockad över att jag kunnat hålla det hemligt och ändå hunnit planera så mkt kring bröllopet... :)

    Ekna: Åh va kul - har oxå tänkt att beställa därifrån framöver men måste veta lite vad jag ska beställa först... det är så lätt att klicka hem en massa saker ohc så hittar man nya och så vet man inte vad man ska göra av det andra... vill gärna beställa från ebay men har aldrig gjort det tidigare - har förstått att man kan göra en hel del fynd där... kul att du hittade skor med. :) Jag beställde skor i samband med klänningen men nu har jag ångrat mig (se där) och skulle nog gärna vilja ha cerisa pumps... istället för bröllopsskor.. tycker det är svårt att beställa skor på nätet egentligen för jag har lite olika storlekar beroende på märke och typ av skor.. får väl kika på det... Tänkte ha några stövletter oxå när man är ute i vinterrusket...

    Jag har en pysselblog men den handlar ännu så länge inte om bröllopet - jag vet inte, samtidigt som det vore kul att skriva om bröllopet där (sen när alla fått inbjudningar) så är jag lite i valet och kvalet om jag vill avslöja så mkt för mina gäster innan bröllopet, tycker det är kul med överraskningar... alternativet är att jag skapar en anonym blogg och lägger upp allt där... det kunde ju vara en idé... bloggar ni mkt om erat bröllop? :)

  • LyckligaBruden
    Fremm skrev 2012-08-21 08:34:01 följande:
    Det va ju ännu bättre annars hade det kanske blivit lite väl många tandborstar om alla ska ha en varsin! ;)
    Ja, och kö till toaletten
  • LyckligaBruden
    Fremm skrev 2012-08-21 08:47:25 följande:

    LyckligaBruden, tycker texten och utformningen lät bra. Förstår att du inte vill ha det för rörigt/plottrigt men det kommer ni nog lösa. Tycker ändå att passet va en riktigt cool och ovanlig idé! :).

    Ja visst är det svårt när man tycker olika, vissa saker vill man ju bara ha och då känns det ju lite som om vi brudar både troligen har bättre koll och kanske tycker att vissa saker är mer viktiga än för männen, rätta mig om jag har fel... samtidigt som man vill att båda engagerar sig och planerar sitt gemensamma bröllop... helt klart lättare när man tycker lika! :D

    Min mamma förstod oxå att rosa va en av temafärgerna ;). Vi överlämnade ju inbjudan personligen till dem igår och mina föräldrar blev helt tagna mamma sa "Jag tror jag dör"... hon visste nog inte vad hon skulle säga... kul att överraska dem så och då menar jag att de blev så otroligt glada att de inte fann några ord förrän de stirrat på inbjudan en lång stund... sen kom bamsekramarna och lyckönskningarna och tusen frågor (vilket jag visste) hur vi planerat med mera! ;) Eftersom jag pratar med min mamma om mkt och ganska ofta så tror jag hon blev lite chockad över att jag kunnat hålla det hemligt och ändå hunnit planera så mkt kring bröllopet... :)

    Ekna: Åh va kul - har oxå tänkt att beställa därifrån framöver men måste veta lite vad jag ska beställa först... det är så lätt att klicka hem en massa saker ohc så hittar man nya och så vet man inte vad man ska göra av det andra... vill gärna beställa från ebay men har aldrig gjort det tidigare - har förstått att man kan göra en hel del fynd där... kul att du hittade skor med. :) Jag beställde skor i samband med klänningen men nu har jag ångrat mig (se där) och skulle nog gärna vilja ha cerisa pumps... istället för bröllopsskor.. tycker det är svårt att beställa skor på nätet egentligen för jag har lite olika storlekar beroende på märke och typ av skor.. får väl kika på det... Tänkte ha några stövletter oxå när man är ute i vinterrusket...

    Jag har en pysselblog men den handlar ännu så länge inte om bröllopet - jag vet inte, samtidigt som det vore kul att skriva om bröllopet där (sen när alla fått inbjudningar) så är jag lite i valet och kvalet om jag vill avslöja så mkt för mina gäster innan bröllopet, tycker det är kul med överraskningar... alternativet är att jag skapar en anonym blogg och lägger upp allt där... det kunde ju vara en idé... bloggar ni mkt om erat bröllop? :)


    Visade mitt förslag för m2b igår och han tyckte det såg bra ut. Jag är rätt nöjd med för tycker det blev ganska tydligt och inga upprepningar på olika sidor. Sen så är han mer inne på den blå versionen för att det ser mer ut som ett pass och jag fattar hur han tänker bara det att det är så oromantiskt med just den blå färgen >_<

    Tänkte liksom att om jag ger mig angående passet i sig så kanske jag får bestämma färg Drömmer
    Tanken är att vi ska ha vigselprogram,inbjudningskort, placeringskort och meny i samma serie och om det då är ett färgtema som inte innehåller blått så blir det ju feeeel. Haha

    Ja, jag förstår precis hur du menar. Ibland är det lite så att männen kommer med idéer som är BRA men som behöver redigeras lite. Fast min kan komma med riktigt bra idéer som inte jag tänkt på heller så det är kul!

    Ååå gud vad roligt att hon reagerade så! Och en kul grej med att de inte visste Skrattande
    Jag undrar hur min mamma reagerat om vi gjort likadant. Kan tro att hon skulle bli jäkligt chockad haha

    Nu har jag börjat spåna på ett annat färgtema. M2b sa igår att han gillade vinrött, såg en slips i den färgen och då började det snurra i skallen att vinröda och rosa toner tillsammans med guld kanske skulle funka. Började tveka på turkost och rosa, m2b verkar vara mer inne på ljusblå och det blir för baby-aktigt tycker jag.

    Sparade ner en massa bilder på olika färger och klippte ihop för att se hur de funkar tillsammans och tror vinröd,rosa och guld kan bli riktigt fint. Meeen som sagt, vi är ju två om det. Och med detta färgtema går ju de blå passen bort totalt haha.

    M2b tyckte igår att ja men vi skickar blå pass till min sida och rosa till din, så får båda det vi vill ha Drömmer

    Svårt detta!

    Ska ni engagera era föräldrar mer nu när de fått inbjudan, alltså med hjälp och sånt?
  • LyckligaBruden

    Är det nån som vet om det kan bli fint med orkidéer i brudbuketten? Har försökt hitta bilder men det går inget vidare. Rosor och orkidéer matchar kanske inte så fint men finns väl andra blomster att välja mellan, jag är jättedålig på blommor!

Svar på tråden Vinterbröllop 2012-2013