Helipa skrev 2013-07-16 21:25:36 följande:
Här är en till som börjar bli stressad och pirrig, känns som att det är en miljon små projekt som måste hinna bli klara och tänker hela tiden att jag måste börja sitta lite varje kväll för att vi ska hinna. Sambon börjar nog också känna av stressen och nu när det är så kort tid kvar känns det som att det enda jag tänker på är bröllopsplaneringen. Vilket också bidrar till stressen. men så fort några av de där små projekten blir avklarade tror jag att jag kommer kunna slappna av mer!
Kul att läsa om allas hippor, längtar efter min egen, om den blir av!
Tyvärr vet jag ju vilka helger jag ska vara redo eftersom jag jobbar helger och vet när sambons svensexa blir..
Vi har varit tillsammans i 8 år (årsdag dagen innan bröllopet), har ett barn på 3 år och en hund.
Till Johannisen vars solist hoppade av: ursäkta att jag skriver det, men det låter inte som en riktig vän. Har man åtagit sig ett sådant uppdrag, oavsett om man är vän eller ej med uppdragsgivaren så är det ett jobb. Och har man gått med på att göra det utan betalning så är löftet fortfarande lika giltigt. Varför skulle ert bröllop inte vara lika viktigt som ett betalande jobb? Isåfall tycker jag att man redan när man tackar ja, meddelar att man kommer att avboka ifall det dyker upp ett annat, betalt jobb eller så får man säga att man vill ha betalt.
Fruktansvärt oproffessionellt.
Jag håller helt med dej, jag är så otroligt ledsen och besviken på hennes agerande. Kan inte för mitt liv förstå hur man kan göra så och trodde verkligen inte att det skulle hända. Jag är väl för naiv, men vi har ändå känt varann i snart sex år och jag trodde jag kunde lita på henne.