• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sommaren13
    Aug 2013 skrev 2013-07-11 22:48:33 följande:
    Vet ni vad tjejer. Kors i taket men vi har fått klar vår bordsplacering! Trode aldrig de skulle gå ihop sig men i nuläget så känns det som vi fått ihop det superbra.
    Har även skrivit klart om ALLA 64 gäster vilket jag inte heller räknat med att ha gjort klart än. Vi ligger med andra ord rätt bra till i vår planering :) skönt!
    Våran bordsplacering är oxå klar, dock så är vi bara 42 st, vi satt varannat par mitt emot varandra och så varannan kille tjej. Så det blev inte så svårt. Igår satt jag och hällde i bröllopsriset i organzapåsar och insåg att en sån där påse från calligraphen med hjärtformat ris inte räcker så långt om man ska gå enligt deras rekommendationer. Enligt dom så bör man ha 3msk i varje påse, då räcker det inte långt kan jag ju säga...jag lade ca 1,5msk i varje och det blev 52 st påsar.....behöver man mer? Ska man köpa en påse till?
  • Aug 2013
    sommaren13 skrev 2013-07-12 07:39:52 följande:
    Våran bordsplacering är oxå klar, dock så är vi bara 42 st, vi satt varannat par mitt emot varandra och så varannan kille tjej. Så det blev inte så svårt. Igår satt jag och hällde i bröllopsriset i organzapåsar och insåg att en sån där påse från calligraphen med hjärtformat ris inte räcker så långt om man ska gå enligt deras rekommendationer. Enligt dom så bör man ha 3msk i varje påse, då räcker det inte långt kan jag ju säga...jag lade ca 1,5msk i varje och det blev 52 st påsar.....behöver man mer? Ska man köpa en påse till?
    Jag har köpt tylltyg i grönt och klippt fyrkanter, hällt i havre (så inte fåglarna får ont i magen utav riset) och sen knytit ett vitt band runt. Jag mätte med min näve. Tog en näve och la i och gjorde 65st fast vi är 64 pers med oss två men jag har heldre för många. Tror dock inte fotografen osv kommer ha tid att kasta något (hon är även gäst)

    Vad har ni för inspiration för era buketter? Jag träffade floristen i måndags och bestämmde mig för en hårt bunden bukett med kritvita rosor så de inte skär sig med den vita klänningen. kommer att ha gröna rosblad i underkant ett vitt sidenband runt själkarna och ev något grönt blandat med rosorna.
    Fick hoppa min först tilltänka bukett då en utav gästerna är extremt allergisk imot liljor!
  • sommaren13
    Aug 2013 skrev 2013-07-12 09:35:28 följande:
    Jag har köpt tylltyg i grönt och klippt fyrkanter, hällt i havre (så inte fåglarna får ont i magen utav riset) och sen knytit ett vitt band runt. Jag mätte med min näve. Tog en näve och la i och gjorde 65st fast vi är 64 pers med oss två men jag har heldre för många. Tror dock inte fotografen osv kommer ha tid att kasta något (hon är även gäst)

    Vad har ni för inspiration för era buketter? Jag träffade floristen i måndags och bestämmde mig för en hårt bunden bukett med kritvita rosor så de inte skär sig med den vita klänningen. kommer att ha gröna rosblad i underkant ett vitt sidenband runt själkarna och ev något grönt blandat med rosorna.
    Fick hoppa min först tilltänka bukett då en utav gästerna är extremt allergisk imot liljor!
    Det är fördel med riset från calligraphen, det är inte farligt för fåglarna Och det smälter när det blir blött och går lätt sönder. När det gäller bukett så ska jag ha en sån här:


     
  • Sjörå
    Aug 2013 skrev 2013-07-12 09:35:28 följande:
    Jag har köpt tylltyg i grönt och klippt fyrkanter, hällt i havre (så inte fåglarna får ont i magen utav riset) och sen knytit ett vitt band runt. 
    Att fåglarna får ont i magen av riset är en myt, detta har bekräftats av ornitologer. Men kolla gärna med kyrkan/annan vigselplats att det är ok att slänga ris eller liknande. Detta är inte menat som kritik mot just dig utan ett allmänt tips. 

    Angående morgongåva. Jag har efter mycket velande köpt en klocka till min blivande man. Nu har iofs en snygg klocka men har sagt att om han vill ha en till ska det vara en exklusivare klockan än den han har nu. Så när jag hittade en klocka från Georg Jensen på extarpris slog jag till. Betalade 4500 istället för 12 200. Vill han inte ha den får jag väl ta den. Länk till klockan om någon är nyfiken. http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=13222 
  • Längtandsfull

    Sommaren13: vi har samma inspirationsbild =) så snart min bukett också se ut ungefär

  • Augusti13

    Jättefin klocka, Sjörå! Letar också efter en klocka i morgongåva till min sambo, men det är så dyyyrt. Vet att han vill ha svart läderrem och att själva klockan ska ha guldinfattning. Hittar inget under 10 000:p

  • Sjörå
    Augusti13 skrev 2013-07-12 10:45:42 följande:
    Jättefin klocka, Sjörå! Letar också efter en klocka i morgongåva till min sambo, men det är så dyyyrt. Vet att han vill ha svart läderrem och att själva klockan ska ha guldinfattning. Hittar inget under 10 000:p
    Det här kanske kan vara något. Man kan designa sin egen klocka och det kostar under 2000. 
    http://www.fewsome.com/home/

    Var inne på en sådan klocka innan jag hittade den jag köpte på rea. 
  • sommaren13
    Längtandsfull skrev 2013-07-12 10:23:07 följande:
    Sommaren13: vi har samma inspirationsbild =) så snart min bukett också se ut ungefär
    Jag kommer ha en exakt likadan som bilden
  • Längtandsfull

    Ja den är jättefin. Våra rosor ska vara mer lila än va dom är.. Annars stämmer den bra =) Ikväll gäller det att göra sig fin och redo för möhippa. Tror det är jag som ska ut imorgon. Kan ju va min m2b också =)

  • sommaren13
    Längtandsfull skrev 2013-07-12 11:31:07 följande:
    Ja den är jättefin. Våra rosor ska vara mer lila än va dom är.. Annars stämmer den bra =) Ikväll gäller det att göra sig fin och redo för möhippa. Tror det är jag som ska ut imorgon. Kan ju va min m2b också =)
    Mina kommer nog vara lite mer lila, kommer inte ihåg vilka floristen sa att han skulle använda sig av.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!