• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Loveit

    Vad jag förstått så måste du ta ett efternamn men kan ta ett annat som andra namn. Då blir det två "efternamn" :)

  • tocarola
    SZ2013 skrev 2012-08-07 14:21:08 följande:

    Grattis alla augustibrudar!!


    Vi gifter oss den 3/8! Nästan ett år kvar men börjar redan bli stressad över allt som ska hinnas med Lokal för vigsel (borglig) och fest är bokad. Tärnor, marsalkar och toastmasters är tillfrågade och ett av framförandena på vigseln. Har däremot knappt hunnit börja tänka på klänning, catering, dekorationer etc.... Men det är väl det som det kommande året ska användas till


    Har precis börjat fundera på att skicka ut "save-the-date-kort" och förvarna om datumet eftersom det verkar bli många bröllop nästa sommar haha. Vi måste bara bli klara med gästlistan...115 personer än så länge...phu.. Men men... bättre att det blir lite trångt än att behöva välja bort vänner och familj som man vill ha med tycker vi


    Budgeten är lite oklar än så länge eftersom vi inte vet vilken catering vi ska ha ännu... Det som är bra är att det inte alls styrs av festlokalen utan vi får ta in vilken firma som helst - och köpa dryck separat om vi vill - vilken man ju kan spara en hel del på.


    Någon som har tips på var man kan göra snygga inbjudningskort, program m.m. förresten? Jag har verkligen ingen koll...


    Hej
  • sophiebus
    Biographic skrev 2012-08-12 20:15:22 följande:
    Ojojoj, hur många är vi som gifter oss 3/8 nu?!
    det måste vara minst 5 st nu =) skulle vara roligt att se i trådstarten vilka alla är å datom m.m =)
    det finns ju en datumtråd men den är inte lika kul 
  • PiaB

    Vi gifter oss också den tredje Tycker det är superkul att planera och förbereda och det mesta är klart. Idag beställde vi tärnklänningar. Min klänning är köpt, ringarna är köpta, kyrka och värdshus är bokat. Idag gjorde jag dessutom klar min bukett som består av knappar.


    Känns som att det som återstår är att bjuda folk och bestämma var de ska sitta. Och blivande makens kläder, men det fixar han när det är dags säger han. Dock har han äntligen bestämt att han ska ha frack med gördel och kravatt som matchar min klänning i färg


     


    Kul med den här tråden som gör att man kan se vad andra pysslar med som har lika lång tid kvar. Kanske kommer jag på något jag glömt


  • Makeupmyday

    Jag gav på förslag i en annan tråd att bara lista datumen på alla för skojs skull, men blev genast hänvisad till datumtråden, men håller med om att den inte känns lika rolig. Blir ju lite mer intimt när det gäller bara en månad och man lär känna varann lite mer.

  • Fröken Finemang
    Makeupmyday skrev 2012-08-12 21:14:17 följande:
    Jag gav på förslag i en annan tråd att bara lista datumen på alla för skojs skull, men blev genast hänvisad till datumtråden, men håller med om att den inte känns lika rolig. Blir ju lite mer intimt när det gäller bara en månad och man lär känna varann lite mer.
    Hahaha ja, datumtråden känns ju  lätt opersonlig!

     
  • Makeupmyday
    3 augusti

    ¤ Fröken Finemang, Karlstad

    10 augusti


     


    ¤ Makeupmyday, Åland

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!