• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Helchem

3 augusti
    ¤ Deede
    ¤ Fröken Finemang, Karlstad
    ¤ lillasofie, Västerås
    ¤ PiaB, Stockholm
    ¤ SZ2013
    ¤ Biographic
    ¤ Mandala
    ¤ sessa
    ¤ sophiebus västerås
    ¤ Hobevi 
    ¤ Anaa
    ¤ ViirreL Söderbärke

10 augusti
    ¤ Makeupmyday, Åland
    ¤ Schumeline, Uppsala

17 augusti
    ¤ Pifa, Lund
    ¤ SOSO, Uppsala
    ¤ Lally
    ¤ Sjörå, Mölnlycke

24 augusti
    ¤ FreNi
    ¤ Kipso, Gävle 

31 augusti 
    ¤ Brudiframtiden
    ¤ Helchem, Stockholm
    ¤ ChristineL

• Lally
    Fröken Finemang jag håller helt med dig! Har nog inte riktigt fattat fortfarande att vi verkligen ska gifta oss. Det är något iaf jag drömt om i många år och nu är man där...

Vill bara börja planera, handla hem grejer och pyssla.. Men alla säger att man är ute i för god tid, att man bör vänta till efter jul.. Men suck det är ju sååå långt dit!
    Vill dra ut på detta pysslande och njuta ordentligt av det, så man är riktigt "trött" på att prata bröllop sen ;) Men får väl drömma mig bort i bröllopstidningar ett par månader till..

Hur tänker ni andra med allt fixande? Har ni börjat eller får ni också höra att ni borde vänta?
  • Makeupmyday

Lally: Jag får höra både och, ibland känner man sig mobbad för att folk skrattar åt att man redan har bestämt vilka rätter man vill ha på middagen typ. Medans andra gånger så blir man tackad av fotografen för att man är ute i så god tid innan.

Jag vet inte riktigt, det är ju inte många andra händelser som man börjar planera 1 år innan det ska hända. Och andra som har planerat bröllop säger ju att det är ju halva grejen med det hela - planerandet!

Jag tycker det är jätteroligt att planera bröllop, ägnar nog nån timme per dag åt det. min sambo tycker ju att det är så långt fram så honom försöker jag att inte "tjata ut" med bröllopssnack.

Jag ska jag även gifta mig på en ort där jag inte bor, då känns det som att det är mer befogat att vara ute i extra god tid ;)

• Frédéric684

det återstår att boka fotograf och hotell till bröpllopsnatten, eventuellt frisör. känns som att de går åt ganska fort.

vi har bokat kyrka och lokal. har pratat med en kock som ska fixa maten. och floristen. floristen ville inte börja diskutera vilka blommor än, för att man säkert hinner ändra sig - det är ju det som är faran!! att man faktiskt ändrar sig, ser något annat som är snyggt.

så, jag har köpt in en pärm, vit så klart, som jag sätter in anteckningar och foton på det jag tycker är snyggt. och så kan jag samla redan nu, och bestämma mig HELT just vad jag vill ha så småningom :) man kan ju småplanera i alla fall ju :) och hitta bra detaljer till gästlista, festprogram osv som det finns många forum här om.. och har mappar på datorn och ljuvliga PINTEREST! det är ju bara ett helt måååste för alla brides to be! 
    så småplanerar gör jag varje dag, säkert en timme, och får småpanik titt som tätt. men försöker inte bestämma mig för så mycket än, då kan det gå onödig energi till attt börja arbeta på nåt som man inte vill ha sen i slutändan :)

• kipso

Jag skrattar åt folk som säger att jag är ute i för god tid. För mig handlar det om att jag får möjlighet att få det jag verkligen vill ha och hålla nere kostnaderna.
    Sen är inte alla mina planer som jag har klubbade utan det jag har bokat och fixat klart är kapell och lokal samt att jag vet vilken frisör jag vill ha. 

Jag tycker inte att man kan vara ute i för god tid utan hellre det än att stå där i sista minuten och ha en massa saker ofixade

• Mandala

Jag vill gärna vara ute i god tid med allt men gissar att jag kommer vara sent ute ändå. Vi var och kollade på en lokal som vi ville ha och prel.bokade den. Han som hade den sa att vi bokar inte fullt nu utan han vet att vi vill ha den och han kommer återkomma inom ett par v. Igår kände jag att vi måste ringa o kolla, för han har inte hört av sig och det har gått över en månad sedan vi var där. Vår bokning fanns inte och hon som svarade sa, det är nog inga bekymmer så länge ingen annan har bokat den redan!!

Fy vad arg jag blev! Kände att nu är det kört, vi har ingen lokal och måste ge oss ut och leta.

Hon ringde tillbaka lite senare och sa att det var lungt, ingen hade bokat så vi kunde ta helgen. Men vilken tur, tänk om någon annan hade hunnit i mellan fast att vi egentligen redan sagt att vi ville ha den. Gissar att man kommer stöta på sånt här under året...

Startade idag en bröllopsblogg också så nu kan jag samla mina tankar och försöka strukturera upp upplägget fram till bröllopet. Kommer skriva om träning, kost och förstås lägga ut favoritinspirationsbilder  

http://edenrosebride.blogg.se/

• rosadröm

Mandala: Gillar din första sida med save-the-date. Dåligt av dem tappa bort er första bokning!

Har ni skickat ut save-the-date kort? Jag vet inte om jag ska skicka kort eller ett mail med en fin bild?

• Mandala

Tack, vad kul! Vi har tagit fotot, inte riktigt det som ligger på bloggen, eller jo likadant fast mer beskuret så just save-the-date syns mer. Vi ska skriva ut det på papper och sen på baksidan sätta dit ett papper med bara kort info om vem de ska spara datumet för och att det kommer mer info. Jag hoppas vi hinner få ut korten inom en vecka. Har ju förstått att 3/8 e ett poppis datum så vi får kanske skynda oss lite.

• Hobevi

Hej!

Vad roligt att så många ska gifta sig nästa år Glad 

Jag och min sambo skulle ha gift oss nu den 11 augusti men blev gravid och valde att ställa in. Har köpt klänning, tiara, dekorationer, skor, hyrt lokal och kyrka.
    Känns lite vemodigt men har nu något att se fram emot och planera till Längtar verkligen.

Jag jobbar som bröllopskoordinator så behöver ni hjälp med något så fråga på. Är mammaledig nu så  Flört 

• Brudiframtiden
    Hobevi skrev 2012-08-14 13:35:58 följande:
    Hej!

Vad roligt att så många ska gifta sig nästa år Glad

Jag och min sambo skulle ha gift oss nu den 11 augusti men blev gravid och valde att ställa in. Har köpt klänning, tiara, dekorationer, skor, hyrt lokal och kyrka.
    Känns lite vemodigt men har nu något att se fram emot och planera till Längtar verkligen.

Jag jobbar som bröllopskoordinator så behöver ni hjälp med något så fråga på. Är mammaledig nu så Flört

Du lär nog bli sönderbombad med frågor!

Än så länge är lokal och kyrka bokade. Klänning och skor inhandlat, samt halsband. Näbbklänning till dottern. Vi vet vem som ska fotografera och vem som ska göra tårtan. Tärnor tillfrågade. Mannen velar lite om bestmen...Vet vem vi vill ska vara toastmaster men hon/de är inte tillfrågade än. Gästlistan klar....Vet troligen varifrån vi ska ta maten med. Det svåraste är just nu serveringspersonal. Funderar på hur mycket det kostar att anlita från där vi tar maten...

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!