• fia1982

    Maj 2013

    Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?


    Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

  • Svar på tråden Maj 2013
  • mille88

    Ja tre månader här också alla har svarat på inbjudan och vi blir 70 st Det som är kvar är att göra festhäftet,beställa organzapåsar, blommor och prata med prästen vet ni hur långt innan man ska prata med prästen? Kyrkan är bokad men har aldrig pratat med prästen

  • Oslomyran

    Känns som att dom sista tre månaderna kommer rusa fram!
    Vi har kvar fästhäftet och några påsar med pyssel till barnen. Någon som har lite tips där på vad man kan lägga i?? Tänkte att vi först ska ha bröllops-bingo fär barnen och när den första fått bingo så får alla en liten pyssel påse. Hoppas på så sätt att middagen inte blir för lång för barnen.

    Nästa vecka ska jag till en sömmerska och lägga upp min klänning.

    Funderar på att sätta i löshår, någon som provat de?

  • söt nöt

    Mille88 vi kommer prata med prästen ca en månad innan. Men hon sa att det är vanligt att man träffas och övar och pratar ca tvånveckor innan. Vi ville ha det lite tidigare för att hinna kolla på musiken tillsammans med prästen

  • Hotlena

    Vi gifter oss 4e maj. Inbjudningarna las på lådan igår! Spännande! Jag och syrran har pysslat med dom i fyra dar :P Vi trodde det skulle ta en kväll, två på sin höjd :P Men så är jag tidsoptimist också.


    Dom blev i alla fall väldigt fina till slut och nu är dom även skickade. Känns lite nervöst faktiskt =)

  • Amandizzen

    Eftersom vi bytt datum har vi inte fått ut våra inbjudningar än, förhoppningsvis görs dom klara i helgen o skickad nästa vecka. Det får bli kort OSA på 2-3 veckor

  • palma2013
    trixie71 skrev 2013-02-28 19:21:21 följande:

    Klänningen beställd !!!! :)


     


    Kul!! Vad blev det för modell?
  • trixie71
    palma2013 skrev 2013-02-28 19:48:46 följande:
    Kul!! Vad blev det för modell?

    Den fast vit...... lagom enkel för en brud, 40+, som bor på landet o inte är så värst "bling-bling" av sig :)
    Nu ska jag bara hålla nerverna i styr några veckor i väntan på att den kommer :)
  • palma2013
    trixie71 skrev 2013-03-01 12:57:14 följande:

    Den fast vit...... lagom enkel för en brud, 40+, som bor på landet o inte är så värst "bling-bling" av sig :)
    Nu ska jag bara hålla nerverna i styr några veckor i väntan på att den kommer :)
    Riktigt snygg!!! Jag är också 40+++ och definitvt ingen blingbling dam. Tycker om det sobra eleganta som är vackert i sin enkelhet. Din klänning ser ut att ha en väldigt fin skärning. Hoppas du blir riktigt nöjd. Själv ska jag inte ha någon brudklänning alls men en mycket vacker, enkel, lite exklusiv, enfärgad långklänning i siden. Ser så fram emot att få använda den.  
Svar på tråden Maj 2013