Maj 2013
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Jag har också lite panik nu då jag gör i princip allting själv. Har börjat kolla upp tårta och ställe att hyra porslin men inte beställt någon av dem än, samma med blommor, dock har jag nog valt Blomsterbutik. Vi gifter på landet 1½ timme från Malmö där vi bor så allting blir mer komplicerat, kan inte bara träffa vigselförrättaren hur som helst, måste planera att åka dit, mm... Måste bestämma vegetarisk meny, vigselprogram, bordsplacering, festprogram, kolla upp ställen utomhus för fotograferingen (fotografen är också från Malmö och har inte kännedom om stället...) och någon backup inomhus, provuppsättning, minska min vigselring, låt till första valsen, musiklistor på Spotify, åka till Tyskland för att handla dryck, mm, mm. Och bara 7 helger kvar! Och en av dem går antagligen åt till möhippan (?!), gäller verkligen att planera in allting på så smart sätt som möjligt för att inte ha för mycket kvar i slutet....
Alla dessa röda dagar har varit stressande för mig. Man har TIDEN att göra massa saker men inget går att göra för allt är stängt! Det är mycket irriterande!
Men det börjar kännas mycket lugnare nu när jag fått fler bockar i listan. Jag har pratat med tjejerna som ska hjälpa till med servering och fått det bekräftat. Så det känns väldigt bra. Dock fick jag mail från hemsidan jag beställt ringen att min beställning nu gått vidare till guldsmeden 9 dagar efter beställning! Det tyckte jag var lite väl lång tid mellan beställning och påbörjan av tillverkning. Nu har det ju dessutom varit påsk så då tar ju allt extra länge. Så det kanske inte hinns med nån gravyr i den, vi får se. Däremot är jag väldigt nöjd med smycka som fixade förminskning och gravyr i BMs ring på bara 6 dagar! Tummen upp! =)
Imorgon ska jag och min syster sitta på nätet och beställa grejer till dukning och utsmyckning. Det ska bli väldigt intressant å se vad det blir! Så har ni tips på bra hemsidor så tas det tacksamt emot!
Hej!
Kul att läsa denna tråd. Vi gifter oss 18 maj så nu känns det verklien som det börjar närma sig. Skulle gärna se bilder på dukning eller blommor om det är någon som är klar eller har några bra förslag.
Hej igen!
Någon som bokat valskurs? Något tips på någon bra kurs i Stockholm??
/Charlotte
Faktiskt första gången jag skriver i denna tråd, har dock följt den ett tag. Men nu känns det som att dagar och veckor rusar förbi och jag behöver dels få ur mig lite frustration till er som vet exakt hur det är samt stämma av om jag (vi) glömt något! :)
Igår sa min blivande att det faktiskt ska bli lite skönt när detta bröllop är över (9 maj) o vi kan sätta igång med nästa projekt (barn). Och jag kunde inte annat än att hålla med, känns som att det enda man går och funderar på just nu är diverse saker kring bröllopet.. Otroligt kul men samtidigt lite påfrestande.
Jag tror att vi har koll på det mesta förutom två rätt stora poster, MIN KLÄNNING (!) I know.... jag var ute alldeles för sent och tog då beslutet att beställa fr Kina istället, två helt olika klänningar fr olika sidor, den ena fr Dino kom för 2v sedan och var inte alls så fin som jag hoppats på och nu är ju nerverna inte av denna värld, hur kommer den andra se ut?! Så på torsdag har jag bokat tid med Lilly och ska testa klänningar där, dock har de bara snörning i ryggen vilket jag inte är ett fan av men vi testar o hittar jag en som är klockren så köper jag den istället. Så får jag väl välja om kinaklänning nr2 är bra.
Den andra posten är mina tärnors klänningar, helst ljusrosa långa men börjar inse att även knälång kan vara ok, är det någon som har tips på detta? Vi vill inte beställa fr Kina eftersom jag inte var så nöjd med min klänning fr Dino.
Det sista problemet för tillfället är att besluta vart tusan vi ska åka på smekmånad, pinsamt medveten om att detta är ett i-landsproblem och gubbarna här på jobbet fnyser åt en när man ens nämner något :) Vi åker helst i juni. Min blivande vill helst inte ligga på en sandstrand i 2v utan vill göra något mer än så, vi kollade mycket på kombinationsresor men har inte riktigt fastnat för någon. Min dröm är Maldiverna men tyvärr har han rest otroligt mycket innan vi träffades och har redan varit där samt för lite att göra för honom. Så det som står på förslagslistan just nu är Boracay/Hong Kong, Redang (Malaysia)/Singapore, bila västkusten i USA dock vill jag lägga till en vecka i Miami eller Mexico (Tulum) så jag får liiite sol o sand :) Har ni något annat tips??
Ursäkta att det blev lite långt! :)
ejonsar: vi komer troligen att åka till Italien på bröllopsresa. Den blir dock först i september. Jag uppskattar inte när det är jätte varmt. Så jag reser gärna vår/höst. Vi har inte planerat exakt hur eller när. Det gör vi efter bröllopet. Jag måste skaffa nytt pass osv eftersom mitt gamla har gått ut.
ni kommer hitta er resa och komma på ett bra upplägg.
Tror vi ligger relativt ok till i tid, men känner dock stressen inför själva dagen och då menar jag hur allt ska klaffa...är ju rätt många småsaker som på något sätt ska falla på plats - någon ska hämta maten, någon ska hämta tårtan, lokalen ska fixas till, jag ska sminkas och fixa frisyr och sedan hinna till kyrkan och ändå behålla lugnet. Helt enkelt tycker jag det känns väldigt svårt att se själva dagen framför sig...Men, men allt lär väl falla på plats ju närmre man kommer. Tror dock att jag inte kommer kunna släppa kontrollen förrän jag går och lägger mig på bröllopsnatten:)
Vi var och provsmakade cupcakes idag, kommer ha cupcakestårta och det känns bra att vi nu betsämt oss för det. Maten är också äntligen bokad så de flesta stora grejer är fixade, men det är alla de små sakerna och detaljerna som nästan tar mest tid och är det jag funderar mest över....
Men i stort intalar jag mig själv att vi nog är på rätt väg.)
glömde en liten sak med som säkert kommer att göra allt än mer stressigt:) Om två dagar hämtar vi hem en liten hundvalp...kanske inte bästa timingen, men, men:) Vi kommer därför inte ha en bröllopsresa detta år vad jag gissar...kanske sticker vi iväg en vecka om det blir olidligt, men tanken är att åka någonstans vintern/våren 2013/2014...