• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Samem

    Jag hoppar in här! Jag ska gifta mig med min vackra flickvän nästa sommar. Vi har precis börjat planera men vi tänker oss något mindre, iklädda typ det man tänker sig att bondståndet hade förr. Mörka byxor, vid större skjorta, väst, fluga/slips och någon huvudbonad. Vi ska gifta oss ute och tänker att vi kanske ska åka häst och vagn (ingen prålig) till vigseln och sen ha middagen och festen (om vädret vill sig) ute i naturen.
    Men allt detta är spekuleringar än så länge. Vi bor i Karlstad men kommer nog gifta oss i Sälen. :)

    Hej alla!
    /Sanna 

  • Nevertheless

    jag ska försöka börja prova lite klänningar till hösten tänkte jag Kan ju som sagt ta ett tag innan man får den! 
    Å det måste vara en som inte är allför komplicerad att sy om utifall det behövs då jag jobbar lite på vikten oxå

    Idag är det 1år kvar!  

  • amanduuws

    Hoppar gärna in här också, då jag och min fästman ska gifta oss 7 juni 2014 i tyrsö kyrka. Längtar sååå mycket och är så ivrig med att planera och så. Har tänkt massor redan (kan ju inte låta bli), trots att det känns som 100år bort och att man aldrig kommer komma dit. Sitter och små tänker på olika saker titt som tätt och planerar gärna i god tid så att man slipper alla kostnader i slutet. Har T.ex. Redan köpt klänning, var nyligen i Thailand och hitta en billig och jätte fin klänning som jag köpte med mig hem. :)

  • Kittwn

    Här är en till som skall gifta sig 7 juni 2014! 

    Hade planer att gifta oss i slutet av denna sommaren. men så blev jag gravid så de fick vänta ett år. Min sambos syster skulle gifta sig i April 2014, men nu blev hon gravid (vilket dom ringde, från läkaren, och berättade när vi var ute och hämtade upp brudklänningen för den andra systerns bröllop;)) plötsligt var våren fri. Så min sambo överraskade mig totalt nu förra veckan och skickade ett sms att vi gifter oss 7 juni för han hade bokat min favorit lokal!

    Vi gifter oss i Grekland och kommer ha ett ganska traditionellt (dvs STORT) kretensiskt bröllop. Men jag försöker hitta något sätt att få in lite svenskt i de också. Har redan planerat upp en hel massa, känns som om jag kommer vara klar i väldigt god tid =P De är ju så roligt! Men klänning tror jag att jag kommer få köpa hemma i Göteborg, där jag kommer ifrån, för den grekiska stilen faller mig verkligen inte i smaken så de kan bli svårt att hitta något här.

  • amanduuws

    Kittwn, nämen vad kul! Och vad spännande och mysigt att bli överraskad så av sambon! Och jag förstår dig helt, jag är exakt likadan. När jag väl börjat planera så kan jag inte sluta!

  • amerika

    Åh va roligt med flera nytillkomna giftaslystna - välkomna!!! Glad

  • Kittwn

    Såg att de var några från Göteborg. Då kanske någon har tips på affärer för brudklänningar där? Behöver man boka tid och sånt för att komma in och prova? Har inte mycket erfarenhet från brudklänningsshopping förutom några timmar framför "say yes to the dress" ;)

  • amerika

    Nu har vi bestämt en gång för alla att vi gifter oss 24 maj! Glad Datumet har flyttats fram ett par veckor då vi ska ha vigseln under en stor ek och den knappt har hunnit få några löv den 10:e som vi först tänkte... Så kan det bli när man inte har koll på naturen! (eken är ett av de senaste träden på våren att komma i lövsprickning...)

    Och om vi av någon anledning inte kommer att kunna ha den fest vi skulle önska, så ska vi ändå gifta oss den dagen, för det viktigaste är att vi blir gifta och kan leva resten av livet tillsammans som man & hustru Hjärta  

  • HalkatlaNr1

    Nu var det ett tag sen jag var här inne.. Mycket med semester o sommarlov för min blivande o för mina söner.
    Själv har jag försökt planera lite eftersom jag snart börjar jobba igen efter mammaledigheten.. Vår lilla har hunnit
    bli 6 månader nu.. Pappa ska va hemma till 16/12 m henne..

    Klänningen har jag här hemma ( ska bara fixa lite m axelbanden) o även den blivande vigselringen..  
    Satt o lekte lite m festprogram på en annan sida o nu ser de ut som de oxå e klart. Inbj.korten e i stort sett
    färdigskrivna.. Vi gifter oss ju inte förrän 20/6 - 14.. (Midsommarafton)
    Festlokalen e klar, men präst,kyrka o maten e inte spikat än.. 

Svar på tråden Blivande fruar 2014