• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Plättis
    Js Fästmö skrev 2013-05-03 10:46:59 följande:
    Väldans bra förklaring! :)
    Tackar Skrattande 

    Om man ser skillnad på silver och vitguld beror nog lite på hur noggrann man är. Min sambo skulle förmodligen tycka att de var samma nyans, men jag tycker det är stoooor skillnad. Jag passar inte i gult guld, men älskar silver, så vi valde mellan vitguld och silver. Eftersom jag varit förlovad en gång tidigare kändes det helt fantastiskt dumt att ha silver (andraplats, silver, hahaha, inte okej). Min sambo är ju det bästa som hänt mig. Dessutom använder han också bara silversmycken, så det passade så bra för oss båda.
  • Elena1

    Vi har ringar i rödguld så kan tyvärr inte hjälpa dig men jag håller nog med Plättis - Det beror på hur noggrann man är. En del hade stört sig på det och andra hade kanske inte ens märkt någon skillnad.

  • Oprekär

    Nu gör jag ett litet inhopp här igen, måste bara skriva av mig! Vi har fullt upp med lokalvisningar den kommande veckan, och plötsligt känns allt så himla verkligt! HERREGUD JAG SKA GIFTA MIG! Jag har ju mitt businessface på när vi pratar med eventchefer och personal men så fort jag lämnar en lokal vill jag bara vråla av glädje. Skitsamma vilket ställe vi hamnar på, jag ska få bli FRU!

    (... okej. Inte helt skitsamma. Men ni förstår vad jag menar!)

    Det känns smått bisarrt att planera för någonting som ska ske om ett år och en månad, men uppenbarligen behövs det, det är liksom inte givet att alla lokaler och datum är obokade i denna stad, fast vi snackar om sommaren 2014...

  • Js Fästmö

    Oprekär: Förstår din känsla!! Visst är det sjukt och lite magiskt? :) När vi beställde och sedan hämtade min ring så här långt i förväg fick jag lite hjärtklappning typ som " gud NU ska ju JAG gifta mig!" Fastatt tiden går extremt fort så känns det långt borta, men tiden går ju verkligen jättefort och snart är det ju redan juni och sedan ett år kvar och allt som man ska planera och köpa, då behövs tiden. :)

  • HalkatlaNr1

    Haha.. Hittade tråden av en slump.. Trodde ja var ensam om att planera så långt i förväg..
    Vi har bestämt datum.. Den 21/6-14. Mamma mia, de finns ett datum?!
    Men vi har inte sagt nått till dem runt om än.. Fast om inte min mor
    vet om det hela skulle jag bli förvånad!! M tanke på att jag råkar hitta nått som kommer
    att passa bra på festen efter o kommer inte alltid på bra förklaringar till varför jag köper. Skrattande
    Men jag vet inte i vilken ordning jag bara ska börja med allt.. Lokalen kommer att va ledig
    o kyrkan kommer att funka även om prästen helst skulle se mig nån helt annanstans.

    Men jag har problem!! Hittat en klänning som bara är så mycket mig.. Men vågar man skicka
    efter via nätet?
    Det andra problemet jag har är att hitta skor i min storlek. 42 och med inte alltför hög klack.
     

  • Larssonmaria86

    Halkatlanr1: Trodde jag också var tidigt ute när vi började planera i januari, gifter oss den 7 juni men ack så fel jag hade :P Du får förresten gärna gå med i tråden www.brollopstorget.se/Forum-8-110/m4293678.html
    Där samlas alla junibrudar :D
    När det gäller brudklänning kommer jag nog också beställa via nätet, är det en hemsida eller typ Ebay du hittat den på?

  • HalkatlaNr1

    DHgate.com Fast Trading Marketplace..
    Finns många olika säljare där.. Tror DHgate e typ som förmedlare..
    Säljaren lr företaget jag hittat min klänning på kommer från Kina.
    De har sålt mycket som de ser ut o i stort sett bara positivt..
    Men de är ju de enstaka negativa kommentarerna man ser.
    Därav att jag nu inte vet hur jag ska göra..

    Tackar.. Det gör jag gärna.. Känns bra att fler är i samma situation
    och man kan stressa tillsammans.. =D 

  • binkifinki

    Hej!
    Jag hoppar in här då jag och min sambo har planerat att gifta oss 10 augusti nästa sommar. Meningarna går isär lite dock. När ska man boka lokal och kyrka?

  • Js Fästmö

    Binkifinki- Hej o välkommen! :) Hur tidigt man ska boka beror nog lite på vart man bor, men ett år i förväg är naturligt med tanke på att många väljer att gifta sig på sommaren. :)

Svar på tråden Blivande fruar 2014