• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Pia88
    amerika skrev 2013-04-09 21:47:53 följande:
    Hur många av er ska skicka/har skickat save-the-date-kort och hur långt innan bröllopet gör ni det?
    Vi kommer inte skicka ut STD. Skickar inbjudningarna i februari-mars i stället.. Bröllop i Juli...
  • Plättis
    amerika skrev 2013-04-09 21:47:03 följande:
    Fast det är ju faktiskt ingen brådska än. Jag vet att tiden går fort för så är det ju alltid och det är ruskigt mycket man ska planera, boka, avsätta tid till, se över, ta kontakt med osv. Men du kommer att hinna. Det enda du behöver göra innan sommaren har du redan klarat av.

Vi har inte gjort nånting än. Vi har bestämt datum, frågat de vännerna som ska vara vittnen, koordinator, fotograf och musiker. Det är det enda.

Sen har vi tankar på vigselställe som vi ska åka o kolla på när det är "vårt" datum (10 maj), det är utomhus och vi vill bilda oss en uppfattning om hur det är där just då. Och så ska vi titta på festlokalen och boka den så fort min fästman kommit hem från sin utlandsvistelse (om en vecka!)

Men hos mig knakar det oxå, det fullkomligt sjuder av idéer och tankar!!
    Jag vet att jag överreagerade, men så fort någon börjar prata med mig om bröllop utan att jag tagit initiativet till det så får jag panik. I mitt förra förhållande försökte hans föräldrar stressa oss (mig) till att ordna bröllop. Det är väl lite det som spökar fortfarande. Jag trodde att min sambos föräldrar skulle försöka bromsa oss nu, men vi kanske är så pass gamla att det är okej Oskyldig (De är däremot inte gifta, och svärfar berättar varje gång vi hälsar på hur många par byxor han slitit ut knäna på när han försökt fria. Svärmor bara himlar med ögonen och går därifrån då. Jag tycker det är supermysigt, och vi kanske inspirerar dem att gifta sig, vad vet man!)

Jag har också tänkt ha det här året som någon form av referenspunkt för hur det kommer se ut nästa år. Första tanken var att vi skulle gifta oss i maj, men i Umeå har snön förmodligen knappt försvunnit då. Så det blev augusti istället  
    Sedan jag skrev och hade panik har dessutom många saker fallit på plats. Vi har helt plötsligt en kock, och jag har insett att det inte behöver vara så vansinnigt piffigt på min bröllopsdag. Jag är inte överförtjust att stå i centrum, så att ha allt enkelt och kanske lite mer elegant blir min linje.
    Jag utpressade min sambo till att avsätta en kväll någon dag nu i veckan för att prata om bröllop, och han protesterade inte. Planen var från början att vi skulle hjälpas åt, sedan började jag logga in här och då var det klippt Skrattande 
  • Plättis
    Pia88 skrev 2013-04-10 11:05:25 följande:
    Vi kommer inte skicka ut STD. Skickar inbjudningarna i februari-mars i stället.. Bröllop i Juli...
    Jag tror inte vi kommer skicka ut några Save the Dates heller. Våra närmaste vet redan datum, och alla utom några få bor inom sådant avstånd att de inte behöver boka biljetter utan kan ta bilen och vara framme på någon timme. 

Mitt största problem just nu är dock att min sambos bästa vän och hans tjej förlovade sig ett halvår innan oss och är i giftastagen också. Så det känns som att vi borde kolla med dem så vi inte har bokat samma datum när det börjar närma sig. Vi får bjuda över dem på fika någon kväll, då löser det sig  
  • amerika
    HubbaBubba skrev 2013-04-10 08:57:08 följande:
    Vi ska göra det, men vet inte riktigt när. Antagligen blir det blir det i sommar någon gång, ca 1 år innan Glad
    Vi hade oxå tänkt skicka save-the-date (jag kan inte förmå mig till att skriva STD om detta, då får jag heeeelt andra associationer!!) ungefär ett år innan, det blir nu i maj. 

Vi har inte pratat så mycket om vårt bröllop så det är inte många som vet att vi ska gifta oss. Jag har oxå många kompisar som jag gärna vill ska vara med, som brukar boka resor långt i förväg och det skulle vara så himla trist om de inte kan vara med för att de ska resa bort....
  • Pia88
    amerika skrev 2013-04-10 13:30:48 följande:
    Oj.. liten miss... men save-the-date ska de nog vara Flört
  • amerika
    Pia88 skrev 2013-04-10 13:32:23 följande:
    Oj.. liten miss... men save-the-date ska de nog vara Flört
    Äsch, det är många som skriver som du.... det är bara jag som är lite skadad av att ha jobbat på en ungdomsmottagning! Flört
  • Pia88
    emilias81 skrev 2013-04-10 14:19:40 följande:
    Hejsan. Jag hoppar in i denna tråden jag också. Vi ska gifta oss 140524. Jag har svårt att inte börja planera precis ALLT redan nu :)
    Välkommen in i "gänget".. Planera på du bara. Det är ju en stor del av det roliga Skrattande
  • amerika
    emilias81 skrev 2013-04-10 14:19:40 följande:
    Hejsan. Jag hoppar in i denna tråden jag också. Vi ska gifta oss 140524. Jag har svårt att inte börja planera precis ALLT redan nu :)
    Då hör du hemma här, vi är planeringstokiga allihop!! Flört
    Kul med en till majbrud, vårt datum är den 10:e. Insåg häromdagen att det bara är lite mer än ett år kvar...
  • Pia88

Fick en kick av inspiration och tog fram pappers gilliotinen... Vad tycks till inbjudningarna, programhäfte etc.. Det bruna ska vara grön "organza"/naturpapper/väv...

Svar på tråden Blivande fruar 2014