• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Kakbakaren

    Oj vad mycket som har hänt här under tiden jag har varit borta :D Jag har försökt satsa lite mer på mina studier ett tag och inte tänka så mycket på bröllopet eftersom det är så länge kvar (över 500 dagar, joo jag räknar dagar, haha) ;) Men nu kände jag att det var dags att återvända, eller jag kunde helt enkelt inte låta bli.

    Mest har jag kollat på klänningar men det blir bara svårare. Jag trodde jag skulle se min drömklänning och genast veta att det var den men nu har jag hur många som helst som jag gillar och ju fler jag kollar på desto fler hittar jag. Blir nog att beställa från en Kina-sida, verkar som att det finns många som är nöjda med sina klänningar därifrån och då kostar de inte en förmögenhet. Min m2b ska väl också få säga sina åsikter senare och när vi har berättat om bröllopet för andra (som vi tänkte göra först vid jul/nyår då det är lite på ett halvår kvar) och jag valt mina tärnor (troligtivs 2 st, bästa kompis och syster) får vi väl ta en kväll och kolla på klänningar och så får jag höra deras åsikter också :)

  • Kakbakaren

    Förresten, som jag skrev i inlägget ovan så hade vi först tänkt berätta om bröllopet vid jul/nyår då det är ett halvår kvar, men är det för sent? Jag tror inte att så många i vår bekantskapskrets planerar bröllop inom de 2 närmaste åren men jag kan ju aldrig vara säker, de tror kanske att vi inte heller gör det :D Och det skulle vara väldigt synd om det skulle gå som för t.ex. Pia88 (om jag minns rätt?) vars kusin då meddelar att de tänkte gifta sig samma dag. Eller om någon inte kan komma p.g.a. resa eller dylikt. Vårt datum är speciellt eftersom det är 6 år sedan vi träffades den dagen.

    Pia88: Jag läste tidigare i tråden att ni också ska ha bröllop i Österbotten i Finland :D Vad roligt, det ska vi också, men två veckor efter er :) Bor ni i Finland nu också? Jag och min fästman är båda från Finland och har alltid bott här och har egentligen ingen anknytning till Sverige men jag hänger här inne på BT eftersom jag inte har hittat någon lika bra finlandssvensk motsvarighet och det är så trevliga männsikor här :D

  • nymsa

    28 juni 2014! Det blir i kyrkan och vi har också tänkt köpa lite allteftersom istället för allt nästa år. Lokalen vet vi inte än. Vill inte vara i en bygdegård, samtidigt blir det dyrt med herrgård eller liknande.

  • Pia88
    Kakbakaren skrev 2013-02-24 10:35:37 följande:
    Förresten, som jag skrev i inlägget ovan så hade vi först tänkt berätta om bröllopet vid jul/nyår då det är ett halvår kvar, men är det för sent? Jag tror inte att så många i vår bekantskapskrets planerar bröllop inom de 2 närmaste åren men jag kan ju aldrig vara säker, de tror kanske att vi inte heller gör det :D Och det skulle vara väldigt synd om det skulle gå som för t.ex. Pia88 (om jag minns rätt?) vars kusin då meddelar att de tänkte gifta sig samma dag. Eller om någon inte kan komma p.g.a. resa eller dylikt. Vårt datum är speciellt eftersom det är 6 år sedan vi träffades den dagen.

    Pia88: Jag läste tidigare i tråden att ni också ska ha bröllop i Österbotten i Finland :D Vad roligt, det ska vi också, men två veckor efter er :) Bor ni i Finland nu också? Jag och min fästman är båda från Finland och har alltid bott här och har egentligen ingen anknytning till Sverige men jag hänger här inne på BT eftersom jag inte har hittat någon lika bra finlandssvensk motsvarighet och det är så trevliga männsikor här :D
    Jo du minns rätt.. Det skulle ha krockat med min kusin.
    Jo vi bor i "Pampas".. Närmare bestämmt i Jeppis.. Jag har inte heller direkta anknytningar till Sverige, men som du sa.. Finns ingen finsk/finlandssvensk motsvarighet.. Eller, jag har inte orkat leta reda på en.. Bröllop.fi e ju en ganska bra sida.. Finns ganska mycket som kan vara bra ti veta.. Inte lika bra utvecklad som BT...

    Var ska ni ha ert bröllop?
  • Kakbakaren
    Pia88 skrev 2013-02-25 09:47:08 följande:
    Jo du minns rätt.. Det skulle ha krockat med min kusin.
    Jo vi bor i "Pampas".. Närmare bestämmt i Jeppis.. Jag har inte heller direkta anknytningar till Sverige, men som du sa.. Finns ingen finsk/finlandssvensk motsvarighet.. Eller, jag har inte orkat leta reda på en.. Bröllop.fi e ju en ganska bra sida.. Finns ganska mycket som kan vara bra ti veta.. Inte lika bra utvecklad som BT...

    Var ska ni ha ert bröllop?
    Mina föräldrar är från Jeppis Skrattande men själv är jag Vasabo och min fästman är från Malax så i Vasa-Malax trakten kommer vi att ha vårt bröllop, beroende på var vi hittar en lokal som vi gillar Glad Jag har inte hunnit kolla igenom bröllop.fi så mycket ännu eftesom det känns som att det är så långt kvar för att planera alldeles för mycket men lite inspiration kan man alltid samla på sig!
  • Pia88
    Kakbakaren skrev 2013-02-25 10:47:13 följande:
    Mina föräldrar är från Jeppis Skrattande men själv är jag Vasabo och min fästman är från Malax så i Vasa-Malax trakten kommer vi att ha vårt bröllop, beroende på var vi hittar en lokal som vi gillar Glad Jag har inte hunnit kolla igenom bröllop.fi så mycket ännu eftesom det känns som att det är så långt kvar för att planera alldeles för mycket men lite inspiration kan man alltid samla på sig!
    Sidu bara Flört Vi e båda "inflyttade" jeppisbor.. Jag e hemma från pedersöre och m2b från kokkola... Kolla in sidan.. Där finns inte allt, men bra mycket Glad vårt bröllop blir i min hemkyrka (purmo) och troligen på vår blivande hemort (öja), eller ditåt iaf men inget bokat eller bestämt ännu.. Kan ännu bli ändrade planer...
  • 3Maj2014

    Här är en till som gifter sig 2014. 3 maj närmare bestämt :) Har tjuvläst tråden i nån månad nu, så det är väl bäst att ge sig till känna ;)

  • August Moon
    3Maj2014 skrev 2013-02-26 09:59:07 följande:
    Här är en till som gifter sig 2014. 3 maj närmare bestämt :) Har tjuvläst tråden i nån månad nu, så det är väl bäst att ge sig till känna ;)
    Välkommen :) Har ni valt 3 maj av någon speciell anledning? Jag undrar därför att det är min och sambons fyraårsdag, och vi tänkte gifta oss då eftersom det är en lördag och allting, men sen blev det augusti av olika skäl. Vore ju kul om man hittat någon med samma årsdag tänker jag Glad
  • 3Maj2014
    August Moon skrev 2013-02-26 13:10:24 följande:
    Välkommen :) Har ni valt 3 maj av någon speciell anledning? Jag undrar därför att det är min och sambons fyraårsdag, och vi tänkte gifta oss då eftersom det är en lördag och allting, men sen blev det augusti av olika skäl. Vore ju kul om man hittat någon med samma årsdag tänker jag Glad
    Nej, vi har (tyvärr :P) ingen anknytning till det datumet. Vi sa att vi ville gifta oss nästa vår och i april vet man aldrig med vädret så maj kändes bättre. Då har det förmodligen blivit liiite varmt iaf :)
  • Csve

    Hej på er!


    Här står planeringen lite i skymundan, väldigt mycket på jobbet just nu =(


    Det vi har färdigt är:
    * bokning av kyrka
    * bokning av festlokal (ska bara bet. en bokningavgift så är bok. klar)
    * bokning av sångerska till kyrka, samt för underhållning till kvällen
    * val av tärnor och marskalker


    * val av florist som ska göra buketterna
    * färgtemat


     


    Vi håller på och filar på gästlistan
    sparar pengar
    funderar enormt på hur inbjudningskorten ska se ut, och om vi ska göra dom själva eller beställa.

Svar på tråden Blivande fruar 2014