• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • HubbaBubba

    När tycker ni vi borde skicka ut save the date kort? Vi gifter oss 5 juli 14.

  • Sandrajavisst

    Åh vad det rullar på för alla=)

    jag har beställt diamdem/tiara (vet inte vad det heter riktigt) och väska som jag ska ha lite nödvändiga saker. en liten handväska. Vi väljer mellan två olika inbjudningskort. Så det ska vi snart bestämma. men kommer nog iaf stämpla på lite guld på dem! vi får se.

    Kanske kan lägga upp här sen vid tillfälle!
    Hoppas ni har det bra så här i början av 2013.

    Ps. Har börjat träna nu men aj vilken träningsvärk ds.

  • Stampe

    Hej alla

    Om allt går som vi vill det, med ekonomi och sånt, så gifter vi oss i början av juli 2014 i Linköping med omnejd, blir antagligen den 5:e. Som gästlistan ser ut nu så blir det 65 gäster men det är ju ett tag kvar så mycket kan ändras. Blått och vitt som färgtema, lite Grekland över det eftersom vi båda verkligen gillar landet och att vi även förlovade oss där.

    Jag har turen, eller jag tror det iaf, att ha en fästman som älskar att planera saker och det gör jag med så det blir väldigt mycket bröllopssnack här hemma. Men vi har inte slagit fast så mycket i planeringen än, vi spånar mest. Vi har sagt att vi ska späcka datum nu i juni när vi vet om vi hinner spara tillräckligt med pengar. Och då med en gång boka kyrka och festlokal, så just nu är det mycket surfa runt och få inspiration :)

    Som tur är så är ju verkligen dessa forum den bästa inspirationen :D

  • Stampe

    Haha, fick nu veta att det kommer vara kvartsfinaler i fotbolls-VM den 5:e juli 2014 :P Min fästman är riktig fotbollsnörd, spelar själv och ser de flesta matcher som gåt på tv. Anledningen till att vi har valt att gifta oss i juli är för att det är fotbollsuppehåll då! Jag gillar juli så inte mig emot men nu verkar det som om vi måste fixa en visning av fotbollsmatcher på vårt bröllop eftersom tyo hela hans släkt är lika fotbollsintresserade ;)

  • Power of Love

    Nu har jag pratat med pappa om lokal. Han sa att det skulle utan problem kunna lösa sig med vigselplats iaf i Karlstads lokal då deras loge kunde man säkert få hyra/låna ännu en del för själva vigseln. Han skulle kolla med den som var ansvarg för lokalen vid nästa möte. Han skulle även se om han kan få tag i nummret till dem i Kristinehamn så han skulle kunna ringa och kolla om deras möjligheter där. Fördelen med att ta det i Karlstad är att då har pappa kontakter med en bra cateringföretag som han är säker på kan få ett bra pris av. Inte lika säkert att de vill levera ända till Kristinehamn. En annan fördel är hotell och sånt ligger nära lokalen i Karlstad och de flesta av våra vänner kommer komma från Örebro och kommer vilja sova över så det känns viktigt att det är lätt för dem att ordna med logi.  

  • Pia88

    Under meddelandefältet (där du skriver meddelande) finns en rad med "ladda upp en bild".. Klicka och välj bild som vid en "vanlig" uppladdning..

Svar på tråden Blivande fruar 2014