• Smulan

    Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

    Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

  • Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-04 12:46:55 följande:
    nej jag vet också folk som har stor ålderskillnad. Det gör ju mindre skillnad på åldern ju äldre man är. När man är 20 år kanske man inte har riktigt lika mycket gemensamt med någon som är 14 år äldre, än när man är närmare 30. 

    Hoppas det löser sig med alkoholen, ni har inte nära till tyskland? det finns ju även att man kan köpa på nätet, fast frakten kanske är dyr förstås?
    Nej vi har ju tyvärr inte nära, bor i mitten av landet mellan sjöarna ;). Men vi har fått 2000 kr av min morbror och hans fru och så har vi fått 4000 kr av svärmor i bröllopsgåva så vi får ju använda detta till det. inte riktigt som vi tänkt det men men. Festen vill vi ju ha.
    MariaMagdalena skrev 2012-08-04 13:25:46 följande:
    Och på tal om åldersskillnad måste jag bara få berätta att mellan mig och min blivande så skiljer det 13½ år emellan. Vi blev tillsammans då jag var väldigt ung och vi har blivit kallade både det ena och det andra den första tiden tillsammans, och då mest min blivande så klart som fått ta oerhört mycket skit från omgivningen. Nu till vintern har vi varit ett par i 13 år, har två fina barn tillsammans, båda har bra jobb, vi har hus ihop osv. Det känns grymt att se hur omgivningen får lång näsa ju längre tiden går och vi fortfarande är ett stabilt par
    Hihi härligt att höra ja de fick sig allt en långnäsa ha ha. Grattis till det planerade bröllopet =D. Vi skickade ju ut kort men vi åkte inte på resa men vi skrev också ut det på facebook. Dock visste ju de närmsta om det veckan innan så om du inte vill såra era närmsta gör som min svåger skicka ett mms till dem ;). Det är inget kul att få veta via fejan att ens dotter gått och gift sig menar jag utan mycket trevligare med ett personligt mms eller ett samtal. Nej det där med ålder spelar ingen roll alls så länge man trivs ihop och kärleken flödar=).
    Lyckorus skrev 2012-08-04 21:15:54 följande:
    För min och sambon är det en månad kvar nu ungefär till vi gifter oss, känns så kul att se fram emot! Får pirr i magen när jag tänker på vår enkla dag som ändå kommer bli det där lilla (stora) extra. :)

    Vi hade tänkt boka vår bröllopsresa nu i veckan som var men eftersom det krävs vaccineringar och vi inte är hemma så vi bromsade det lite. Vi vill ordna med pass och sprutor när vi är hemma igen (inte så lätt att planera smyg-vigsel när man bor hos sina föräldrar över sommaren...). Så nu kan vi bara planera hur vi vill ha våran dag och lugna ner oss, känns skönt! Så bröllopsresan blir en månad efter bröllopsdagen istället, tror det blir bra. Då har vi god tid att berätta för nära och kära om att vi har gift oss och om resan som väntar. :)

    Vi vet i det stora hela hur vår dag ska se ut (bara lite roligt fix kva som att bestämma oss för en mysig restaurang och vad vi ska äta på vår picknick), vi vet hur vi ska berätta om vår vigsel och har även förberett för det, kläder och ringar är också klara. Känns som att allt är under kontroll!
    Ja nu är det inte långt kvar=) kul=).

    Jo det är ju nackdelen men tänk vad fint att gifta sig så ute=). Vi tog ju några vänner som vi umgås med men som inte har kontakt med andra vänner och släkt. De tyckte det var en jätte stor ära att få bevittna detta och vi stärkte helt klart vår kontakt med dem vilket i sig är super kul=).
    majjja skrev 2012-08-05 17:17:12 följande:
    ja, vi tänkte först ta en sista minuten och bara bestämma att denna vecka åker vi. Fast nu är jag inne på att överraska min sambo med en resa till new york. Så jag tror det blir det faktiskt. Han skulle bli överlycklig :) 
    New York låter jätte kul=). Dit vill jag åka nån gång också. på tal om att hinna smälta att man är gift så är det väldigt skönt för vi har fortfarande inte riktigt fattat det ha ha ha. Blir nog mer verkligt när vi har festen på lördag=).
  • jakother

    Tror att jag ska ta sambon ikväll och pyssla ihop de sista lyktorna.. Ska bjuda hit syrran i helgen så att vi kan provfota sminket i naturen och åka in på stan och ha lite ensamtid/köpa bröllopsgåva till sambon! ;)


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan

    =) låter bra det jakother=)
    Vad har du tänkt att köpa till honom? Vi har inte gett varandra något....vi har inte råd just nu. Men det kommer nog nån gång=).
    Inte så långt kvar nu=)

  • MariaMagdalena
    jakother skrev 2012-08-06 15:37:50 följande:
    Tror att jag ska ta sambon ikväll och pyssla ihop de sista lyktorna.. Ska bjuda hit syrran i helgen så att vi kan provfota sminket i naturen och åka in på stan och ha lite ensamtid/köpa bröllopsgåva till sambon! ;)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se

    Ååh va roligt det låter! Vad ska du ge honom?


    Jag vill hemskt gärna ge min blivande något oxå, något speciellt. Han fyller även år samma dag som vi gifter oss så något vill jag ju ge honom. Men vad?? Det står verkligen stilla. Han använder inte smycken (mer än ringarna då ) så klocka och allt sånt går bort.... Har funderat på att ge honom en tatuering men det känns inte så där speciellt. Svårt!

  • Principisessan

    jag funderade också på det där med morgongåva. Dock om det blir resan, så får det faktiskt räcka med det. Det blir tillräckligt ändå att åka iväg dit liksom, även om det är till oss båda visserligen. Annars var jag inne på en klocka, hans kära klocka gick sönder nu i somras och han köpte en mycket billigare än den han egentligen ville ha. 

    ska ni göra iordning er på salong eller hemma? Känner mgi lite velig med håret. Jag kan absolut fixa det själv, men kronan är nog rätt tung, vete sjutton om jag får den att sitta kvar utan frisörhjälp.  

  • Principisessan

    förresten, hur gör ni efteråt. Skickar ni "tackkort" alltså foton till alla för att berätta att ni gift er? 
    Tänker att typ mina föräldrar och mormor vill säkert ha ett foto, medan "alla andra" kansek inte tycker sånt är lika viktigt..? Samtidigt kanske man ska göra lika för alla.

    Tror förresten jag hittat min vigselring. Var inne och tittade på vigselringar och hittade en för 11 tkr, vilket kändes lite dyrt. Inte ovanligt kanske, men det är ingen särskild ring alls egentligen. rätt vanlig.
    så mest för skojs skull så gick jag in på kaplans och hittade en ring där som är begagnad, men exakt en sån som jag tittat på, fast för 900 kr.
    Känns ju rätt lockande att ta den istället och putsa upp och gravera om, än köpa en ny.. nu när prisskillnaden blev så enorm 

  • jakother

    Vår hund har slitit bort hans armband när hon bråka ute på en promenad, så han ska få ett nytt! =) Det är säkert nån glad oärlig människa som bär det just nu men vad jag hoppas världens sämsta samvete! =P

    Pyssla lite extra också, gjorde en hårblomma, vad säger ni.. ska jag ha den på mig? Sambons kommentar: "Men ska det vara så mycket krimskrams, du vet jag jag tycker.. jag kan inget om sånt där etc etc etc....." =P

    haha



    Mitt hår kommer stå uppåt som en tuppkam(jag har sidcut på andra siden!) sen är det brunt inte rött som ljuset fått håret att se  ut =)
     
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Principisessan
    jakother skrev 2012-08-06 23:02:55 följande:
    Vår hund har slitit bort hans armband när hon bråka ute på en promenad, så han ska få ett nytt! =) Det är säkert nån glad oärlig människa som bär det just nu men vad jag hoppas världens sämsta samvete! =P

    Pyssla lite extra också, gjorde en hårblomma, vad säger ni.. ska jag ha den på mig? Sambons kommentar: "Men ska det vara så mycket krimskrams, du vet jag jag tycker.. jag kan inget om sånt där etc etc etc....." =P

    haha


    Mitt hår kommer stå uppåt som en tuppkam(jag har sidcut på andra siden!) sen är det brunt inte rött som ljuset fått håret att se  ut =)
     
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    vad pysslig du är :) tycker det var fint. speciellt till ditt korta hår 
  • jakother

    Haha den är ju inte perfekt, men vårt bröllop känns allt annat än perfekt i den bemärkelsen att vi inte har något färgtema, tallrikar, glas och dyligt att ihopplockat och är inte av samma sort, bara för att jag tycker att udda är snyggt.. lite så där retro =) Ja på min blogg i  första inlägget kan man se ungefär hur det är tänkt =) Var tvungen bestämma idag vilken färg det skulle vara på servetterna eftersom mamma skulle handla dom på Ikea, så jag valde grön för att det skulle matcha tallarna kring festplatsen! Vi ska ju vara ute heeela dagen i skog och mark! =)

    LÄngtar såå efter att få visa bilder för er sen hur det blev! =) 
     


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?