• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • jakother

jo jag har tittat runt lite på internet för att se hur man gör =)

majjja skrev 2012-07-27 11:02:18 följande:
    Vill du ha tips på hur man gör sin egen bukett så shoot.. jag är florist :)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • MariaMagdalena

Hej hej =)

Jag och min sambo är i full fart med förberedelserna för ett smygbröllop som kommer äga rum i januari =P I början var det tänkt att vi skulle åka utomlands och gifta oss men ändrade oss till borgerligt hemma, sen ångrade vi oss igen och nu blir det kyrkligt Men det kommer endast vara vi, våra barn och min sambos mamma och hennes man som vittnen. Direkt efter kastar vi oss i bilen och åker till flygplatsen, sätter oss på flyget och reser till värmen.

Klurar just nu på hur man ska släppa bomben på ett sätt där alla förstår att vi inte utelämnat bara vissa, vill ju inte ha några sura miner...

• Smulan

Lyckorus - vi frågade också mina föräldrar så där appråpå om vad de skulle tycka....kan säga att det var de som kom på ideén med att ha fest efter och att gästerna kunde betala sin mat=) Så det var ju ok med dem. Det känner ni ju bäst själva.....man känner ju sin egen släkt bäst menar jag ;). Jag köpte också sidenband till min bukett och band om=) Kunde inte bli mer nöjd ;). Köpte material på webshop...kanon bra!

jakother skrev 2012-07-27 10:03:21 följande:
    Jag sitter och funderar på att avbeställa min bukett helt och hållet och bara köpa en på typ konsum och binda själv.. jag är inte alls sugen på att ens ha en bukett så känns bara oerhört onödigt att köpa en för över 500...
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Jag tycker att du ska göra det som känns bäst för dig. Det går väl precis lika bra med en bukett från konsum/ica som du fixar till själv. De kan vara precis lika fina ändå. Jag köpte ju min för 390 kr och det är jag nöjd över att den inte kostade mer. Tänkte ju först göra egen men sen blev jag lat ha ha ha.

Majjja - Åh kan inte du tipsa mig om några enkla och billiga dekorationer till borden på festen? Jag behöver nåt som är billigt och som inte behövs pilla med för mycket. Först tänkte jag bara typ rosa gerbera i vas men det kanske känns lite fattigt med bara det....nåt tips?
  • Principisessan
    Smulan skrev 2012-07-27 12:16:36 följande:
    Lyckorus - vi frågade också mina föräldrar så där appråpå om vad de skulle tycka....kan säga att det var de som kom på ideén med att ha fest efter och att gästerna kunde betala sin mat=) Så det var ju ok med dem. Det känner ni ju bäst själva.....man känner ju sin egen släkt bäst menar jag ;). Jag köpte också sidenband till min bukett och band om=) Kunde inte bli mer nöjd ;). Köpte material på webshop...kanon bra!Jag tycker att du ska göra det som känns bäst för dig. Det går väl precis lika bra med en bukett från konsum/ica som du fixar till själv. De kan vara precis lika fina ändå. Jag köpte ju min för 390 kr och det är jag nöjd över att den inte kostade mer. Tänkte ju först göra egen men sen blev jag lat ha ha ha.

Majjja - Åh kan inte du tipsa mig om några enkla och billiga dekorationer till borden på festen? Jag behöver nåt som är billigt och som inte behövs pilla med för mycket. Först tänkte jag bara typ rosa gerbera i vas men det kanske känns lite fattigt med bara det....nåt tips?
    gerbera funkar absolut. Vill du ha höga gerbera eller lågt på bordet? Det är ju snyggt att lägga dem i nåt fat eller nåt lågt, med lite strass eller annat konfetti på borden i matchande färg kanske?du kan ju använda espressomuggar att ha dem i, finns ju billiga på ikea eller claes ohlsson...som detta typ cultdesign.blogg.se/category/dukningar.html

Har ni tid och hjälp av någon så kan ni låta dem stå i vatten under natten, sen innan festen samma dag (innan folk kommer in i lokalen) knipsa av stjälken helt och bara lägga ut murgrönan på borden utan några vaser att tänka på. Då kan det vara fint med tex hjärtan på tråd eller långa strån med gräs som får slingra sig, eller murgröna? Om du har murgröna, lägg dem i hinkar med vatten (hela de långa rankorna alltså) och torka av dem med en handduk eller nåt, så att de inte blöter ner hela duken. Snabbt gjort om man har någon som vet vad de ska göra och hur många blommor och rankor per bord. 
    typ nåt sånt här blir det då: www.bildshop.nu/Product.aspx

• Principisessan

menade förstås m ni har hjälp av någon släkting eller vän som kan fixa det där med blommorna, inte göra det själva innan festen. 

• Smulan

Majjja - jag kunde inte öppna länken. Men det låter som nåt jag skulle kunna tänka mig. En kompis till mig har en växt som liknar murgröna i sin trädgård i överflöd som vi kunde få.....och jag tänkte att man kunde varva långa gerbera i vas och låga i fat som flyter sen kan man ju sprida ut de gröna rankorna på bordet som du sa. Kanske svarta stenar på botten i vaser och skålar så det blir rosa, grönt, svart och vitt som vi vill ha=). Jätte bra tips det ska jag nog gå efter Tack!

Kan du försöka skicka länken igen så jag får se?? =)

• Smulan

Såg nu att jag läste lite för fort....ditt förslag var att lägga blommorna direkt på bordet och det var ju också en bra idé....jag ska tänka lite på vilket jag vill ha=) Men båda borde se bra ut=)

• Smulan

nej förlåt nu är jag virrig här ha ha läste ju rätt först ju...rankor utan vas men blommor med vas/skål/fat ha ha jösses har nog inte vaknat än ;)

• Smulan

Ha ha jaha ok....jösses vad virrig jag är. Kommer inte in på den understa länken hmmm hur ska jag göra då. Kan ju inte söka på den sidan.

Ja jag funderar nu på att bara låta dem ligga på bordet som du sa eftersom det löser vas frågan ;). Vi var och kollade på Claes Ohlssons idag men hittade inget roligt. Så det blir nog så.

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?