Sanna87 skrev 2012-07-17 15:50:25 följande:
Wirre - vilket fint armband och halsband är precis ute efter ngt liknande själv men vill inte lägga någon större summa på smyckena, hur har du gjort dem och vad kostade det att göra dem själv?? Nu blev jag nyfiken!! :)
Jag har köpt vaxade glaspärlor på
kickis pärlor och jag hade lås, tunn wire och klämpärlor hemma men det finns att köpa där med
För allt göra ett halsband och ett armband går det på ca 115:- + frakt
vaxade glaspärlor 35:- (100st)
smyckeswire 40:-
klolås 10:-
klämpärlor 20:-
enkel motring 10:-
En liten enkel bild på hur jag gjort dom:

Ta en motring och knip ihop mellanrummet så den blir rund.
Trä på klämpärla på wiern och trä sedan motringen på wirern och igenom klämpärlan igen. Knip ihop klämpärlan (med en tång) så den blir platt ganska nära ringen men itne för nära för då blir det stelt.
trä sedan antalet pärlor på wiern och när du är nöjd fäster du låset på samma sätt som motringen (du kan ev trä en motring i det lilla hålet på låset och knipa ihop för att sen fästa wiren i motringen)
Vill du att pärlorna ska ha mellanrum emellan så trär du bara en klämpärla framför och en bakom varje pärla.
Hoppas du förstår det är mycket lättare än vad det låter ;)
Lyckorus: låter som eran dag kommer bli kanon. Vi bestämde oss för att gravera in något annorlunda i ringarna så det blev: a deal is a deal. Klockren tycker jag.
Smulan: "hårbandet" köpte jag på Panduro ett helt vanligt band som jag tänker fästa i håret.
Ja jag har gjort mig en spellista på spottify med bara massa sabaton låtar - den har gått varm kan
jag lova :)