• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • jakother
    Wirre 81 skrev 2012-07-02 03:22:20 följande:
    Vi vill inte heller ha några gåvor men om dom känner att dom MÅSTE gen något så ska jag skicka med den här texten i inbjudningskorten:

Juicepress, mixer, servettringar och fat.
    Brödrost, tavlor och handukar till spa’t
    Allt ovan har vi redan, och ännu mer därtill
    Så att önska oss mera är ingenting vi vill…
    Er gåva till oss är er plats på festen
    Så ni slipper känna den där presentstressen
    Om ni nu trots allt en gåva vill skänka
    Så behöver ni inte längre tänka
    En romantisk upplevelse för oss som par
    Eller ett bidrag när vi mot (var ni nu ska åka på bröllopsresa) far
    Kom då bara ihåg att vi blir glada för varje liten slant
    Även om det bara är en burk som ger pant  
    Hehe så kul! Synd att vårat bröllop är en överaskning så dom kunde inte få den i inbjudan! :P
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan

Wirre 81 bra text=)

Bara 10 dagar kvar....spännande....vill att dagarna ska gå fortare nu. Imorgon kan vi kolla tiodygnsprognos för lördagen och se om vädret är med oss, Hoppas hoppas att det åtminstone håller upp. Har varit hos svärmor i några dagar nu så jag känner mig helt lost i internet världen nu.....(deras uppkopplning är inget vidare så därför kollar jag inte det där). Men skönt att ta en paus känner jag. Men Det känns som om jag har massor kvar att göra....det har jag ju till festen men inte till brölloppet. Suck.

Wirre81 jag läste din bröllops blogg och nu är jag förvirrad......skulle du inte gifta dig om tre veckor? men på din sida pratar du om 2013?? eller har jag läst fel? NYfiken är jag också ;P

• jakother
    Wirre 81 skrev 2012-07-06 18:19:58 följande:
    .Smulan: nej vi ska gifta oss om 2½ vecka, men eftersom det är hemligt så måste jag ju fortsätta låtsas om som om det blir december 2013 ;)
    smart! =) Ja, det är ju drygt 1½ månad kvar för oss och det känns som att det är aldelens för länge, när man ändå bestämt sig, varför vänta?? hehe Jag fattar inte dom som kan planera mer än ett år i förväg.. skulle bli tokig..
  • Smulan
    Wirre 81 skrev 2012-07-06 18:19:58 följande:
    .Smulan: nej vi ska gifta oss om 2½ vecka, men eftersom det är hemligt så måste jag ju fortsätta låtsas om som om det blir december 2013 ;)
    Ha ha vad smart ja då förstår jag. ;) Det var en fin blogg du hade gjort dock=)
    jakother skrev 2012-07-06 20:13:29 följande:
    smart! =) Ja, det är ju drygt 1½ månad kvar för oss och det känns som att det är aldelens för länge, när man ändå bestämt sig, varför vänta?? hehe Jag fattar inte dom som kan planera mer än ett år i förväg.. skulle bli tokig..
    Nej det förstår inte vi heller för vi skulle också bli helt tokiga av all planering. Mycket roligare med ett snabbt spontant bröllop eller som ni gör Wirre 81 en liten luring =) hihi så busiga vi är alla!
    Måste säga att jag är förvånad över att jag lyckats hålla mig så bra som jag har gjort har inte en enda gång sagt något som jag måste rädda.....vilket jag trodde att jag skulle göra.
  • jakother

Ja ojsan ligen.. här är iaf min klänning grymt cencurerad! :P

På söndag så ska alla svar vara inne både jag och nej, än är det några familjer som inte svarat.. dom har haft 1½månad på sig att tänka, är det okey att skicka ut påminnelser på anmälam? Vi har skrivit "Svara Ja eller Nej innan den 15/7.."
  • Smulan

Gud vad fin du blev i klänningen, jätte vacker. Det kommer bli perfekt ska du se. Nu är det bara 3 dagar kvar jippiiiieee

• Carolina413

Hej. Hoppar in lite snabbt här med en fråga.

Ska gifta oss i smyg med endast kompisar som vittnen. Det blir väldigt enkelt.

Men vad ska man hitta på efter det? Budgeten är mycket liten men känner ändå att vi vill göra något.

Funderade på en kryssning med lyxhytt med vänner? Tänkte då att man betalar för maten och deras hytt men drickat för de bekosta själva. Har ni några tips?

1/9 smäller det, våran 9 årsdag! ;D

• Smulan
    Carolina413 skrev 2012-07-11 14:49:34 följande:

Hej. Hoppar in lite snabbt här med en fråga.

Ska gifta oss i smyg med endast kompisar som vittnen. Det blir väldigt enkelt.

Men vad ska man hitta på efter det? Budgeten är mycket liten men känner ändå att vi vill göra något.

Funderade på en kryssning med lyxhytt med vänner? Tänkte då att man betalar för maten och deras hytt men drickat för de bekosta själva. Har ni några tips?

1/9 smäller det, våran 9 årsdag! ;D

Hej och ett stort Grattis till er! Jag har egentligen inga tips eftersom vi själva inte har råd med annat än det vi ska göra. Nu på Lördag ska vi vigas på stadshuset med våra två vänner som vittnen och efter det ska det ena vittnet ta våra bröllopsfoton och sen drar vi alla iväg på en middag på resturang. Sen skickar vi ut inbjudningskort till en del av släkten/familj och vissa vänner att de gärna får komma på fest den 11 aug men att vi ber om hjälp med att de betalar sin mat så bjuder vi på dryck, kaffe och tårta.Vår budget är minimal som du förstår.
    Jag tycker du hade en väldigt fin idé själv låter jätte kul=)! En nyfiken fråga bara är det inte väldigt dyrt med att ni betalar hyttarna? Jag vet ju inte hur stor budget ni har men vår hade inte räckt till det. Annars tycker jag att om ni har råd till det så är det en väldigt romantisk ide´du har där =)
  • Smulan

Jakother - glömde svara på din fråga om påminnelser.....ja det tycker jag är ok att göra så länge man gör det vänligt om du förstår vad jag menar;).

Oj oj vad tokigt det blev med vår vigselförrättare. Torsdagen den 4 ringde han oss för att bekräfta tiden som han hade uppfattat till 16:30 men som jag rättade honom till 16:00. Sen åkte jag till mina föräldrar i några dagar och när jag kom hem hade jag fått ett mail från kanslisekreteraren på kommunen där hon ville se så allt stämde då vår vigselförrättare hade sagt att vi skulle vigas på en annan plats. Detta stämde ju inte så jag mailade tillabaka och ringde vår VF. Han fick lite panik när han insåg att han hade rört ihop det lite och det visade sig att han hade bokat in sig på tre vigslar runt vår tid kl 16:00 och två av dem var ute på den plats han trodde vår skulle vara. Så han ringde till sekreteraren och försökte reda ut vart det gått fel. Sen ringde sekreteraren upp mig för att berätta om lösningen. Vi får en annan VF som ska vara i stadshuset med en annan vigsel precis innan eftersom den andra inte skulle hinna dit till vår vigsel. Phu skönt att det löste sig. Nu får vi precis som vi vill på rätt plats, rätt klockslag, rätt dag och rätt år ;P. Tur att man kan se på det hela med ett leende. Bara två dagar kvar och vi har redan fått JA från våra familjer att de kan komma på festen den 11 aug plus våra vittnen alltså 18st än så länge =). Och 12 st (våra syskon m. familjer och föräldrar) kommer på lite fika på söndag. Min lillebror kanske kommer på söndag och min fästmans lillasyster kan inte eftersom de bor utanför Avesta och vi i Trollhättan....blir lite långt att åka bara för fika liksom. Så på söndag blir det verkligen fullt hus här hemma i vår lilla lägenhet, men ååååååh vad mysigt!

På söndag har vi nu tänkt (min mammas *braiga* idéer igen =D) att vi ska bjuda på en italiensk smörgåstårta som min mamma ska göra och sedan bjuda på nån liten fika med något (funderar på att baka något) och sen skåla med lite cider. Kommer bli kanon mysigt!
    Längtar...inget nervös än.....

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?