• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Sanna87

Tyvärr, första som fyller efter vi kommit hem är i oktober... Annars var ju det en väldigt bra ide.

• jakother

Blev lite sura idag när vi var hos sambons pappa, dom verkligen ville förtydliga att dom fattat att vi skulle gifta oss, men vi nekade bara och sa att dom inte hade en aning om vad som skulle ske.. så nu överväger vi att gifta oss dagen före, eller att ta Vigseln det sista av allt på kvällen bara för att knäppa dom på näsan, om det skulle vara dagen före skulle ingen få vara med..

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan

Sanna87 - synd!

jakother - nej fy vad tråkigt. Då skulle jag ha gift mig dagen innan bara för att jäklas men då blir det ju så klart inte alls så som ni tänkt er. Alternativet är ju som sagt att ta det sist på kvällen. Gör det tycker jag så kan de få svettas rejält innan ;)

• Sanna87

Jakother - vad tråkigt att det ska skulle bli så, jag håller med smulan om att ta det sist på kvällen så får dem ngt att fundera över...
    men självklart ska ni göra det som känns absolut bäst för er... har ni tänkt med gäster så är det ju kanske tråkigt om det blir dagen innan och ingen kan vara med heller...

• jakother

Vi ska hålla stenhårt vid att det ej kommer bli bröllop den dagen allsång säga det till dem... "om ni bara kommer för att ni tror att det ska bli bröllop kommer ni bli besvikna!"

• jakother

Det gör oss bara så sura att dom inte bara kan hålla tyst om vad dom tror... Hade vi velat säga att vi skulle gifta oss hade vi väll skrivit de på inbjudan????

• Smulan
    jakother skrev 2012-06-19 14:35:48 följande:
    Det gör oss bara så sura att dom inte bara kan hålla tyst om vad dom tror... Hade vi velat säga att vi skulle gifta oss hade vi väll skrivit de på inbjudan????
    Precis min tanke...ok att de vet till 99 % men MÅSTE de verkligen tala om att de vet det? Varför är det så viktigt menar jag? Om ni ville ha det uttalat så hade ni ju gjort det.
  • jakother

Än är det ett litet tag kvar så vi får se hur det blir.. Igår kom iaf pojkarnas stjortor och även om minstingen ej får samma sort så blir det bra ihop.. Dom äldsta ska ha slips men ska söka en väst till honom.. För det var tryck på baksidan... Finns det väst i strl 68/74? ;P

• Smulan

Ja det tror jag att jag har sett nånstans....kolla på de vanliga....Lindex och kapphal de brukar ju kunna ha lite sånt där roligt.

• jakother

hittade på po.p men det var i strl 68, så osäkert när grabben växer som en klump =) haha Ska kolla på alla butiken i stan få se, inte så jättebrottom men blev lite besviken när det var tryck på ryggen och ingen bild på det på deras hemsida! :P Annars blir det nog toppen!!! :)

Vi prata igår om att skicka packningslista till alla gäster som kommer tacka ja till kalaset, men typ "stövlar, badkläder, handduk, vatten i vattenflaska, regnjacka, extra byxor och/eller regnställ, etc".. Sen att det står en okänd person och möter upp dom och säger något i stil med "för att komma till mötesplatsen så måste ni åka båt på forsen, (äldre och gravida får åka bil dit!) så vi går ner hit(det är en lång trappa ner till forsen och där vi ska stå) så ska jag berätta mer här nere om forsränning....." Haha skulle va så kul, där går dom ner för trappen och tror att det är dreas siista stund i livet!! ;)

Kommer ni på något annat udda och förvirrande att ha med på packlistan?? :)

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?