• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Smulan

Nej det tycker inte jag känns billigt! Du känner ju din släkt bäst och vet om det går bra! Min släkt hade tagit det bra i alla fall!

• Smulan

Grattis Wirre81 på ER dag! Hoppas det inte är lika blåsigt hos er! HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta

SKÅÅÅÅÅÅÅL på er! Skål

(visst var det idag? känner mig lite virrig)

• Wirre 81

Smulan: Tack Hjärta det var igår. Det var perfekt. Enkelt och precis som vi ville ha det. Så här i efterhand så känner jag lite - hände det verkligen. Tack och lov att min kompis spelade in så vi kan titta på det och förstå att det hände...

Nu återstår det bara att ta emot alla samtal från alla som vill gratulera ;) 

• Smulan

Ni är såååå fina stort grattis igen! Vilken tur att jag hade koll ha ha har ju suttit och tänkt på er hela helgen om hur det går för er. Ja visst känns det lite som att " hände det verkligen?" Det gick så fort och smärtfritt så man står liksom som ett frågetecken efter. Har nog fortfarande inte fattat riktigt. Men det kommer nog på festen sen den 11 aug. Då blir det mer på riktigt! Beställde bröllopstårta till festen igår, men bara en halv beställning eftersom hon som var i kassan inte visste vad priset skulle bli. Så idag ska hennes chef ringa upp oss och ge ett prisförslag=) Får se om vi får den billiga tårtan vi ville ha. I så fall blir det en chokladbotten med hordgubbsmousse med lock och några rosor på=). Vi skulle få låna en trapp ställning också=). Övergav att baka själv, blev för lat ha ha ha.

Skönt att er dag blev som ni hade tänkt er. Tycker fortfarande att vår var så lugn och skön precis så som vi ville.

• Wirre 81

Ja det blir väl mer riktigt när det är dags för festen om 2-ish veckor. Nu har iaf alla fått inbjudan (med blandade reaktioner) och det är offentligt på FB (då är det på riktigt Flört) och jag håller på att vänja mig vid det nya namnet,,, hehe

Mamma försöker att få oss att beställa bröllopstårtan från hon jag lovade skulle få göra (mammas kusins ex som har chokladhuset.se) men jag vill itne ha någon fänsy fest eller tårta utan jag vill ha min klassiska jordgubbstårta. och för mig är det inga som helst problem att stå att göra 5 tårtor...
    Vi ska beställa kött från Kvantum så fort vi vet hur många som kommer. Så glad att det gick att lösa eftersom vi verkligen ville ha kött och inte kallskuret.

Smulan: hoppas ni får den billiga tårtan :) Jag snackade med barnens pappa och han skulle fixa tårtställning från sitt jobb = gratis så jäkla skönt att ha en bra realtion till honom hehe 

Nu är vi ute på smultronstället (husvagnen) och jag ska göra i ordning för filmkväll för barnen... Så jäkla skönt att påbörja semestern på det här viset =)

• Smulan

Fick ni dåliga reaktioner? Vi har bara fått bra än så länge=). Alla inbjudningar är ute och vi har redan fått 25 st som sagt ja=). Vi fick en ännu billigare tårta 23 kr biten....så om alla 65 kommer tar vi 70 bitar och då blir det 1610 kr....SÅÅÅÅÅÅ nöjd! Idag fick vi ett ja från min mans (hihi har fortfarande inte vant mig vi det) mammas kusin och hon erbjöd även att göra äggost om vi ville ha. OM vi vill......=) vi älskar äggost! Så nu har vi fixat dessert också fast vi inte tänkte ha det ha ha gud så gott och festligt det blir.

Förstår att er semester börjar bra!=) fortsätt med det!

• Lyckorus

Då var vigselförrättare bokad! :) Vi ha dock inte bestämt helt vart vi ska vara någonstans, vi fick veta att om vi ska vara någonstans utanför rådhuset kostar det 300:- och så måste vi ordna egna vittnen... Så nu får vi fundera lite. Ni som gift er/ska gifta er utomhus, fick ni betala något?

Just nu har jag helt ärligt en konstig känsla i kroppen, att jag har ett datum och en tid när jag ska gifta mig. Känner mig även "dum" som inte kommer att berätta det för någon som jag känner om vad jag och min sambo snart ska göra. Trots att jag vet till 100% att det är på det här sättet vi vill gifta oss på, så känns det konstigt och taskigt på något sätt... svårt att beskriva.

Någon som känner igen sig, eller har det känts tokbra hela tiden för er?

• Smulan

Grattis vad kul när blir det?
    Jag kände mig super taskig som inte berättade men vi hade bestämt oss så vi höll mun. Ingen har blivit ledsen den enda som jag misstänker blev lite lite besviken att hon inte fick vara med är en kompis men hon skulle aldrig drömma om att säga det till oss utan har glatt sig för vår skull och sagt grattis och kommer väldigt gärna på festen så jag tror att hon har kommit över det redan ;). Men som du säger så kände vi oss jätte dumma som inget sa men samtidigt var vi super säkra på att ingen kommer bli sura eller ledsna. Vi berättade ju för våra föräldrar och syskon en vecka innan just för att vi ville att de skulle veta.....och hade någon verkligen velat vara med så hade vi ju kunnat ordna det vilket de visste om.....men de tyckte det var en smart lösning och att vi skulle göra som vi hade tänkt alltså bara med våra två vänner som vittnen.

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?