• Smulan

    Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

    Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

  • Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • jakother
    Smulan skrev 2012-06-28 00:38:01 följande:
    Vi har vitgulds ringar som förlovningsringar och de är för breda att använda tillsammans med våra vigselringar så de får vila i ett smyckesskrin istället vilket vi inte är ledsna för egentligen men efter att ha sett allas kombinationer så ångrar man sig lite smått för att man köpte en så bred ring till förlovning.....men men huvudsaken är att vi blir vigda ;)
    Jag kommer bara ha en ring, min vigselring.. förlovningsringen är en tunn ring från shalins tusen serie.. ingen ring jag vill ha på mig heller, den är dessutom i strl 16,8 och jag har 16,2.. haha så jag kan ändå inte använda den.. den skulle dessutom inte passa ihop med nån vigselring.. får väl typ 500 för den om jag lämnar in den :) Kan ju alltid användas till nå kul!! ;)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan

    Oj oj oj nu har vi ändrat planerna lite här......vi kom fram till att vi inte har råd att betala frisören för min uppsättning så nu har vi valt att min stora syster ska få hjälpa mig och ja då måste hon ju få veta.......Så jag ringde och erkände (hon tog ju upp det på midsommar helgen som ni vet) och hon blev jätte glad och ville gärna hjälpa till=) Phu tur!
    Nu ska vi bara bestämma tid!

  • jakother

    Rooligt, ja jag funderar också på att göra lite ändringar på grund av ekonomin.. Ändra min bukett till enbart brudslöja som jag ville ha från början.. eftersom jag typ vill lägga in så mycket marinblått i vårt bröllop känns det konstigt att ha ljusrosa rosor.. så känns bäst att bara ha en enkel vit brudslöjabukett.. som jag ville ha från början.. kommer ju bli billigare också!!


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan
    jakother skrev 2012-06-28 21:30:48 följande:
    Rooligt, ja jag funderar också på att göra lite ändringar på grund av ekonomin.. Ändra min bukett till enbart brudslöja som jag ville ha från början.. eftersom jag typ vill lägga in så mycket marinblått i vårt bröllop känns det konstigt att ha ljusrosa rosor.. så känns bäst att bara ha en enkel vit brudslöjabukett.. som jag ville ha från början.. kommer ju bli billigare också!!
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    ja gör så det tycker jag är jätte fint.....dina inspiritations bilder på det var ju bara UR FINA. Och så är det ju lättare att matcha resten=). oj oj oj nu är det bara 15 dagar kvar=D längtar så mycket att jag snart går sönder. Nu ska jag fortsätta med alla kort jag håller på att göra. dags att skriva adresser på kuverten också så slipper man det sen ;)
  • jakother
    Smulan skrev 2012-06-29 12:36:51 följande:
    ja gör så det tycker jag är jätte fint.....dina inspiritations bilder på det var ju bara UR FINA. Och så är det ju lättare att matcha resten=). oj oj oj nu är det bara 15 dagar kvar=D längtar så mycket att jag snart går sönder. Nu ska jag fortsätta med alla kort jag håller på att göra. dags att skriva adresser på kuverten också så slipper man det sen ;)
    Jag ska faktiskt på bröllop den 14/7, en närmare släkting ska gifta sig! =) Är faktiskt skönt att dom gifter sig då för då kan man kolla lite hur dom gjort och så är man lite förberedd, jag var bara ett barn sist jag var på bröllop! =P

    Även om våra bröllop är helt olika.. dom har ett traditionellt kyrkbröllop med festlokal efteråt.. och vi ska ju som sagt mest bara vara ute ;)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan

    Jo det var skönt att gå på nån annans bröllop innan vilket vi också gjorde vid pingst där. De hade en borgerlig vigsel men annars som vanligt så det var roligt att få se lite och få lite ideér!

  • Wirre 81

    Nu är vigseln bokad. whoop whoop.
    Vi börjar våran semester med att gifta oss, fick bekräftelsen i fredags =)
    Så nu måste jag be sambon beställa/köpa min ring så den hinner komma innan vigseln.
    Vi har även bestämt oss för att skicka "inbjudnings"kort så dom kommer fram till alla dagen efter. Funderar på om jag ska tvinga min blivande att ta ett foto med bröllopskläderna så vi kan lägga in i inbjudan.

    Så i fredags så var jag i centrum för att kolla efter kläder till barnen och hittade de klänningarn som flickorna ska ha samt en piké till sonen. "Sprang" även in på H&M och hittade skjorta till P (han blir helt sjukt sexig i den, den var lite tight över biceps - och jag är en sukker för biceps Hjärta) Så nu är det bara skor till alla som ska inhandlas :)
    "det tar sig sa mordbrännarn" 
    Kan inte fatta att på måndag kl 15 så är det bara 3 veckor kvar tills jag är Fru Sundmark 


  • Smulan
    Wirre 81 skrev 2012-07-01 02:20:38 följande:
    Nu är vigseln bokad. whoop whoop.
    Vi börjar våran semester med att gifta oss, fick bekräftelsen i fredags =)
    Så nu måste jag be sambon beställa/köpa min ring så den hinner komma innan vigseln.
    Vi har även bestämt oss för att skicka "inbjudnings"kort så dom kommer fram till alla dagen efter. Funderar på om jag ska tvinga min blivande att ta ett foto med bröllopskläderna så vi kan lägga in i inbjudan.

    Så i fredags så var jag i centrum för att kolla efter kläder till barnen och hittade de klänningarn som flickorna ska ha samt en piké till sonen. "Sprang" även in på H&M och hittade skjorta till P (han blir helt sjukt sexig i den, den var lite tight över biceps - och jag är en sukker för biceps Hjärta) Så nu är det bara skor till alla som ska inhandlas :)
    "det tar sig sa mordbrännarn" 
    Kan inte fatta att på måndag kl 15 så är det bara 3 veckor kvar tills jag är Fru Sundmark 
    Åh spännande=). Kul att du kommit så långt. Jag har också funderat på att ta kort på oss innan men jag vet inte än. Vill ju få iväg inbjudningarna så fort som möjligt. Så gifter er den 23 Juli?=). Hi hi japp biceps är bra gillar min blivande mans ;) det bästa är ju när han tar på sig löpar kläderna ROOOAAARRRRR hihi ;)

    Jag själv har bara 13 dagar kvar att vänta på...allt är ju klart till den dagen så jag sitter bara och väntar nu.....sitter iof med festhäfte och kort och sånt men ändå så anser jag mig vara färdig. Jag vill ha den 14 NUUUUU.
  • jakother

    Fick veta i helgen att fotografen är fixad, pappa skulle fixa det! Kläder till barnen är klart, Minstingens väst kommer nog imorgon eller på tisdag, min klänning kom i lördags!! Och min "bolero" ska jag försöka fixa ihop. Sen är det bara slips och bröstduk till sambon.. shit, även om våran bröllop hittils räknat endast är upp i drygt 11 000kr så är det fan mycket som måste fixas.. Har ändrat i buketten också.. bryr mig egentligen inte ens om den, men sambon tyckte att bukett skulle man ha för man skulle minsann kasta den till alla andra tjejer efteråt.. haha Han är så söt och traditionell ibland.. Men jag ska INTE kasta min bukett, det komme dock bara vara brudslöja i den för att den ska vara så enkel som möjligt!

    Jag tänkte på en grej så här i efterhand, eftersom det är ett överraskningsbröllop och de inte kommer komma med några presenter.. Hur gör vi då eftersåt, vi vill ju i såfall ha pengar till bröllopsresan om vi nu ska få något.. Typ som ett bidrag.. kan man säga även om dom inte frågar att vi önskar oss de?? haha känns inte alls kul


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Wirre 81

    Vi vill inte heller ha några gåvor men om dom känner att dom MÅSTE gen något så ska jag skicka med den här texten i inbjudningskorten:

    Juicepress, mixer, servettringar och fat.
    Brödrost, tavlor och handukar till spa’t
    Allt ovan har vi redan, och ännu mer därtill
    Så att önska oss mera är ingenting vi vill…
    Er gåva till oss är er plats på festen
    Så ni slipper känna den där presentstressen
    Om ni nu trots allt en gåva vill skänka
    Så behöver ni inte längre tänka
    En romantisk upplevelse för oss som par
    Eller ett bidrag när vi mot (var ni nu ska åka på bröllopsresa) far
    Kom då bara ihåg att vi blir glada för varje liten slant
    Även om det bara är en burk som ger pant  


Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?