• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • zoooda
    Minuz skrev 2012-11-22 08:46:20 följande:
    Nu ska jag alldeles strax till fotografen för att diskutera bilderna hon ska ta.
    Men jag har inga svar på hennes frågor ännu......
     Vart vill vi vara? Tänker fortfarande på om jag vet någon fin plats...... hur dana kort vill jag att hon tar? klassiska roliga ovanliga mm....... det bara snurrar i huvudet på mig och av gubben fick jag ingen hjälp..... Han är nöjd om han får ett kort när vi står framme vid altaret..... roligt....not
    jag har heler inga bra ideer ill fotograferingen.. vet vart vi ska vara men det är det enda.. kruxet r ju att dom är tv glada men duktiga amatörer med beränsad erfaenhet av brudfoto.. men.. vi kör spontant så blir det nog bra ;)
    jag förlitar mig på de vackra miljöerna och att vi känner oss avslappnade då det är kompisar som fotar.. tror det blir bra då :D
  • hallonfrossa

    Vi ska göra upp ett schema på lördag då våra toasters kommer på födelsedagsmiddag då dottern fyller 5 i morgon 😊 Vigseln är kl.14.30 och jag ska var hos frisören kl. 09.30 annars så får dagen nog flyta på, systrarna (tärnorna) ska bo på hotell så vi ska vara där efter att håret är fixt, så blir väll lunch där och påklädande, min minsta syster är makeuprtist så hon sminkarmig där , mat, blommor och tårta får vi levererat kvällen innan 😊❤

  • zoooda

    jag har lämnat floristen rätt fria händer o mest gett henne färg o form.. börjar bli nyfiken hur hon tänker göra den.. tänk om den blir heelt fel.. när man bor på ett sånt litet ställe som ja finns de 2 florister att välja på..  å andra sidan blir de säkert duktiga då de får göra allt :)
     

  • hallonfrossa
    zoooda skrev 2012-11-22 12:06:59 följande:
    jag har lämnat floristen rätt fria händer o mest gett henne färg o form.. börjar bli nyfiken hur hon tänker göra den.. tänk om den blir heelt fel.. när man bor på ett sånt litet ställe som ja finns de 2 florister att välja på..  å andra sidan blir de säkert duktiga då de får göra allt :)
    Vad spännande!!
    Jag tror det kommer bli jätte fint!
    vilja färger och vilken form vill du ha i buketten? 
  • zoooda

    form :D


    färg..


    så rätt busig och oregelbunden men i persika och rosa
     
  • Minuz

    nu har jag varit hos fotografen i 2½ timme............. pratade massor anant oxå :o)


    Men hon är toppen och vi har samma smak, gillar svart vita bilder som inte är klassiska.  Vi bestämde oss för att vara på klosterruinen för att ta lite fina och roliga bilder. Bara hoppas att det inte regnar den dagen för då vet jag inte vad vi gör........ Åh, det kommer att bli så bra. Hon är så duktig på att fota......


    Valde hennes "dyra" paket, kostar 3000 kr och då ingår:


    2 timmars fotografering, redigering, förstoring, tackkort, fotobok, minneskort, genomgång/bildval efteråt, sen alla timmar som det tar att ordna allt runt omkring.

  • hallonfrossa
    zoooda skrev 2012-11-22 12:23:43 följande:
    så rätt busig och oregelbunden men i persika och rosa
    Ser jätte fint ut!!
    Kommer säkert att bli kanon :)

    Min ska vara i stora vita nejlikor, men stora mörklila nejlikor utplaserade lite varstans i den, och i varje lila blomma ska det vara en "diamant", den ska vara rund med långt skaft, och runt skaftet ska det vara mörklila sidenband virat med ett strass hjärta på mitten, tror det kommer bli fint :)
    Minuz skrev 2012-11-22 12:28:34 följande:

    nu har jag varit hos fotografen i 2½ timme............. pratade massor anant oxå :o)


    Men hon är toppen och vi har samma smak, gillar svart vita bilder som inte är klassiska.  Vi bestämde oss för att vara på klosterruinen för att ta lite fina och roliga bilder. Bara hoppas att det inte regnar den dagen för då vet jag inte vad vi gör........ Åh, det kommer att bli så bra. Hon är så duktig på att fota......


    Valde hennes "dyra" paket, kostar 3000 kr och då ingår:


    2 timmars fotografering, redigering, förstoring, tackkort, fotobok, minneskort, genomgång/bildval efteråt, sen alla timmar som det tar att ordna allt runt omkring.


     Låter ju kanon, du får väldigt mycket till ett bra pris!!
    Nu håller vi alla tummar och tår att det inte regna utan är fint väder 1/12 :) 
  • zoooda
    hallonfrossa skrev 2012-11-22 12:39:30 följande:
    Ser jätte fint ut!!
    Kommer säkert att bli kanon :)

    Min ska vara i stora vita nejlikor, men stora mörklila nejlikor utplaserade lite varstans i den, och i varje lila blomma ska det vara en "diamant", den ska vara rund med långt skaft, och runt skaftet ska det vara mörklila sidenband virat med ett strass hjärta på mitten, tror det kommer bli fint :)
    Minuz skrev 2012-11-22 12:28:34 följande:

    nu har jag varit hos fotografen i 2½ timme............. pratade massor anant oxå :o)


    Men hon är toppen och vi har samma smak, gillar svart vita bilder som inte är klassiska.  Vi bestämde oss för att vara på klosterruinen för att ta lite fina och roliga bilder. Bara hoppas att det inte regnar den dagen för då vet jag inte vad vi gör........ Åh, det kommer att bli så bra. Hon är så duktig på att fota......


    Valde hennes "dyra" paket, kostar 3000 kr och då ingår:


    2 timmars fotografering, redigering, förstoring, tackkort, fotobok, minneskort, genomgång/bildval efteråt, sen alla timmar som det tar att ordna allt runt omkring.


     Låter ju kanon, du får väldigt mycket till ett bra pris!!
    Nu håller vi alla tummar och tår att det inte regna utan är fint väder 1/12 :) 
    hallonfrossa: låter fint!  
    minuz: väldigt bra pris! härligt.. 
  • teddy

    Min morgon kommer börja tidigt då frisören kommer til mig redan 7.30.
    o angånde vädret så kommer de i alla fall inte bli snö den 1e här i mina trakter, så e de när man bor i skåne haha! men jag kommer vara glad o nöjd så länge de inte blåser! vi bor i sveriges blåshål typ! :P
    lycklig01, vilken himla lyx ni har att de troligtvis kommer snöa!!! :)

    Har idag varit o lyssnat på vår ingångslåt som organisten har fått att öva på, o de kommer bli så bra! vi e så glada! :) kändes både fint o glatt o pampigt på samma gång!

    Jag har annars en liten fundering som jag hoppas ni kan hjälpa mig med...
    min blivande svärmor har redan gjort små rispåsar om ska delas ut efter vigseln, så de kommer vi inte undan, men sen har jag även köpt lite såna där bröllopsbubblor. men nu när vi har testat dom e de för det första skitsvåra att öppna o för det andra går de knappt att blåsa.... kommer typ en bubbla varannat blås! Va ska vi göra... ska vi ha dom ändå, eller helt enkelt skita i dom?? Va tycker ni??

     

  • Pekkiisch4

    Idag fotade vi oss !!! Fick alla bilder oredigerade och ska välja ut så många vi vill till redigering ! Åååh vad bra fotona blev ! Önskar jag kunde visa ! :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????