• 89lillo

    Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

    Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...

    vilka datum har ni?? 

  • Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
  • CoG

    Hur funderar du kring ringarna då?
    Vad vill du ha för stort?
    Har du hittat ngt du gillar?


  • pamjofre
    Juli2013- tårtställning brukar gå att hyra på typ ICA-maxi eller liknande. Kanske går att ringa till alla konditorierna i den stad där ni gifter er och fråga om ni kan hyra hos dem. Är ni riktigt flitiga, borde det inte vara allt för svårt att i värsta fall "snickra" ihop en ställning själva :P (Ni som gjort egen tårtställning! heter en tråd här på bt).

     

  • CoG

    Och annars måste man inte ha en tårtställning, det går ju att placera dom fint och ställa ngt under fatet på den tårta som ni ska ta från så att den står något högre än övriga.

  • Pagnie
    CoG skrev 2013-04-15 11:39:11 följande:
    Det blir säkert superkul att ha kvar det och få återuppleva allt så fort man vill :)
    jo men precis. tänkte faktiskt göra en fotobok efter bröllopet och ha bilder från verkligen hela dagen. :D
  • CoG
    Pagnie skrev 2013-04-15 16:53:11 följande:
    jo men precis. tänkte faktiskt göra en fotobok efter bröllopet och ha bilder från verkligen hela dagen. :D
    Det lär bli några sidor :D
  • Pagnie
    CoG skrev 2013-04-15 16:56:37 följande:
    Det lär bli några sidor :D
    haha jag hoppas verkligen det. och om svärmor fortsätter i samma takt och glömma personer som vi inte bjudit in så kommer vi behöva en fjärde fotograf
  • CoG
    Pagnie skrev 2013-04-15 17:05:48 följande:
    haha jag hoppas verkligen det. och om svärmor fortsätter i samma takt och glömma personer som vi inte bjudit in så kommer vi behöva en fjärde fotograf
    :)

    Hur var det mer er förlovningsfest, blev det bra bilder därifrån?
  • Juli2013

    Åhh tack för alla tips! Ni är ju bara grymma! :)
    Åh ring vet jag inte än, har inte hunnit :) vi måste ta en tur till butiker här i stan och prova med förlovningsringen...hoppas få någon idé. Man ska bara hinna allt!
    Nej det är klart, man måste inte ha tårtställning, men eftersom våra tårtor eventuellt inte blir så proffsiga, så tänkte jag proffsa till det lite med en ställning :) så ser det genast lite snyggare ut! Jag ska ringa maxi, bra tips! (Vi reser dit ett par veckor innan så det är svårt att hyra här där vi bor)
    Pamjofre den tråden har jag missat, ska genast titta, tack!
    Sen har vi dykt på ännu ett problem, vi har tvingats konstatera att det kommer bli trångt att klämma in alla gäster inne i lokalen, alla verkar tacka ja :) så vi måste börja leta runt efter tält att ställa utomhus, och sitta där under middagen.. Suck! Vi har varit för optimistiska helt enkelt. Hoppas kunna ta tårta, dans, bar osv inomhus, för lokalen är verkligen sagolik .

  • eddan

    Ja var är vi i planeringen...Sambon köpte kostym i fredags och vi provade ut ringar. Ska dock beställa på nätet då det blir mkt billigare.Vi hade tänk kolla in lokalen förra helgen och kolla in lite hur vi ska placera bord osv..men sonen fick magsjuka så blev inget med det. Får bli nästa helg!Köpte tyll till klänningen idag (mamma syr)! Förhoppningsvis kommer vi en bit på vägen när vi ska åka till mina föräldrar nästa helg då.Här är annars maten det som jag tänker på mest just nu. Vi hade tänkt göra allt själva (med hjälp av familjerna förstås) Men har börjat kolla lite på att ta catering på en del. Vi kommer ha medelhavsbuffé iaf.Vi har skrivit ut hinderprövningen och ska väl fylla i den i veckan.            

  • Sparriskarro

    Julia2013
    Det kommer lösa sig. Gör som CoG säger. Gör en lista och prioritera vad som är viktigast mest bråttom att göra och sen stryker du på listan allt eftersom.
    Jag tycker det är så skönt att ha kvar samma lista och stryka en grej efter den andra och se hur listan blir "kortare".

    Har ni ansökt om ettnytt namn?
    Det vill vi också göra. Min M2B har ett tråligt -sson namn och jag är den sista som heter som jag i efternamn i släkten men han vill absolut inte byta till mitt namn... vi har hittat en kompromiss och det är att ta hans smeknamn. Men tyvärr tror jag inte att det går igenom vid ansökan för smeknamnet finns i en saga och man får ju inte ha namn som finns i literatur typ... Men jag tror vi ska prova att skicka in ändå...

    Hur har ni valt namn?

Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!