• 89lillo

Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...

vilka datum har ni?? 

• Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
  • 67d

Satt och sydde vimplar i många timmar till ett bröllop förra sommaren, men oj så det piffar upp och en inredning som man faktiskt har nytta av vid fler tillfällen :D

• eddan

Cog - Ja exakt!  Viker pappret dubbelt och limmar lite.  Inte i själva "viken" då där jag ska trä ett långt snöre. Allt med presentpapper från lagerhaus.  Nästan gratis  ;)

• CoG

Jag ska kika in på Lagerhaus imorron :)

eddan skrev 2013-04-18 22:15:52 följande:
    Cog - Ja exakt! Viker pappret dubbelt och limmar lite. Inte i själva "viken" då där jag ska trä ett långt snöre. Allt med presentpapper från lagerhaus. Nästan gratis ;)
  • Sparriskarro

Vi prov valsade härom dagen. gick sådär...
    Hur har ni tänkt med dansen?
    Ska ni dansa vals?
    tänker ni ta lektioner?

Jag är så kluven. en riktigt snyggt dansad vals är otroligt vackert men är man dålig ser det så patetiskt ut att stampa fram Obestämd  vill inte att vår dans ska se ut så...

Ska man köra tryckare istället?

Hur tänker ni?

• eddan

Sparriscarro -  Åhh vet inte om dans. Blir då absolut inte till nån smäktande ballad. Jag har lite svårt för att som känns lite sådär överromantiskt och tillgjort.  Vill tex inte ha tårta för jag vill inte göra den där grejen med att skära upp tillsammans... känns så.. äh jag vet inte :)Men det är ju bara jag :) 

• Sparriskarro

@Eddan

jag förstår vad du menar. men jag är en sån där som gillar att stå i centrum och för ett dygn i mitt liv kan jag göra det med gott samvete och den chansen missar jag inte Tungan ute
    Och sen gillar jag traditioner... tycker vi i dagen samhälle har tappat många av de fina traditioner som fanns förrut.
    Men det  finns vissa som är bra att de försvunnit också såklart...

• CoG

Här blir det ingen vals eller så....
    Men jag vet inte om jag får ngt infall och bara håller om min nyblivna make där på golvet då det spelas lugn musik i bakgrunden efter middan och tårta...kanske åt tryckare hållet, men inte en hel låt.
    Vi kommer inte ha ngt dansgolv eller fest.

En polare till min blivande som är bjuden var förbi ikväll och sa att han reagerat på att det stod i inbjudan att det inte skulle vara ngn fest.
    Men varken jag eller min blivande är "festarmänniskor".
    Och vi har bjudit in hela familjer med småbarn och allt och tycker inte att alkohol behöver vara närvarande en sån här dag.
    Varför ska man ha en fest för att ngn av de man bjuder tycker att det borde vara det, då man själv inte vill?
    Om vi njuter mer av middag och tårta och en trevlig stund med familj och vänner och verkligen inte saknar att röja loss och servera alkohol, då är ju det mest rätt för oss.

Jag kan inte minnas när vi var på en fest senast och jag saknar det inte.
    Vi kan sitta hemma tillsammans bara vi med en flaska vin eller tillsammans med goda vänner efter en middag med ett glas.
    Men fest, nej tack :)

• CoG

Är valsgrejen en svensk tradition eller mest en "Bröllopsfilms tradition?", precis som att kasta brudbuketten?

• Sparriskarro

@CoG
    Ni ska göra precis det som ni vill. Inte vad någon annan vill. Tråkigt om ni får negativresponse på det.
    Jag tror att alla har en bild av hur ett bröllop "ska" se ut och jag tror det är därför vissa inte förstår när man inte gör som dom förväntar sig... likväl lika tråkigt Rynkar på näsan

ni ska göra det ni vill det är huvudsaken att ni har den dag/kväll ni drömt om Glad

• Sparriskarro

jag TROR att bröllopsvalen är en gammal tradition. mina föräldrar dansade när de gifte sig för 30år sedan... långt innan alla romantiskakomedier Flört

sen om det är svensk eller ej det vet jag inte...

Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!