• msafr05

    21 juli 2012, är vi fler??

    Vi är nyfikna på vilka fler som gifter sig den 21 juli. Hur går det med er planering? Vad är klart och vad ska fixas framöver? När skickar ni ut inbjudningarna?

  • Svar på tråden 21 juli 2012, är vi fler??
  • AnnL
    chrpe skrev 2012-07-11 18:27:27 följande:
    Men fy så hemskt. Särskilt nu när det är så kort tid kvar. Hoppas nya sömmerskan löser det galant!
    Hoppas jag med, håller tummarna!!
  • AnnL
    yavanna81 skrev 2012-07-11 19:19:28 följande:
    Vi ska också gifta oss den 21 juli. Det blir ett ganska litet bröllop med 20 gäster och vi har valt att leja ut så mycket som möjligt. Planeringen känns ganska lugn just nu, några smågrejer kvar bara. Personalen på festlokalen tar hand om det mesta.
    Mysigt! Var gifter ni er?
  • chrpe
    AnnL skrev 2012-07-10 06:52:15 följande:
    Igår hämtade jag klänningen hos sömmerskan och den var perfekt!! Åh så skönt att kunna släppa den punkten!!! Nu ska den bara till kemtvätten för att strykas till. Sedan är det bara att inhandla färskvarorna till snittarna så är allt klart. Vågar man säga det? Tungan ute

    Ni som fotas efter middagen, har ni någon underhållning för gästerna? Vi serverar snittar och till det alkoholfri dryck, sedan ska alla gäster som ska sova över checka in och bära in sin packning. Alla gäster ska fotas och slutligen ska alla trycka sitt fingeravtryck på vårt bröllopsträd. Vi har gjort en frågesport att ha som reserv.. Tilläggas ska att det finns ganska mycket att se på i området runt omkring. Vad tror ni, kommer dom få tråkigt? Fotningen tar 2h.
    Skönt att du är nöjd med klänningen och att du kan släppa den biten.
    Vi fotas innan vigseln. Jag tror i ert fall att gästerna bara tycker det är skönt att få mingla runt i lugn och ro. Vi kommer ha en bordplaceringslek innan vi kommer till minglet. Där bordsherrarna får en lapp med en beskrivning av bordsdamen. Sen ska de leta upp henne. Blir ett sätt att få folk att prata med personer de inte känner. Det kanske kunde vara ett alternativ. (Du skrev, fotas efter middagen. Antar att du menar innan?)
  • chrpe

    Jag har faktiskt bara ett orosmoln och det är vädret. VILL INTE HA REGN!!! Men de som gift sig under en regnig dag säger att de knappt tänkt på att det regnat, så vi får väl hoppas på att man inte bryr sig så mycket om det nu skulle bli regn!

  • chrpe
    synanceia skrev 2012-07-09 18:45:26 följande:

    chrpe: Vad duktiga ni är! Vi har inte ens börjat med våra festhäften. :P Vad har ni för innehåll i den? 6 blad låter ju alldeles lagom tycker jag.


    Vi har som sagt 6 blad. Varav det totalt blir 24 sidor =) Men det är "bara" 22 sidor som vi skrivit på.
    Det låter mycket, men blev alldeles perfekt. Till barnen har vi gjort pysselhäften istället.

    Det som är i är t.ex. en välkomsttext, meny, barmeny, info om gästerna, mittuppslaget är bordsplaceringen, taxi nr, vett och etikett regler, ordbok då vi har många gäster från skåne och örebro/dalarna, roliga samtalsämnen, barns tankar om kärlek. mm.  
  • Dina

    Håller med dig chrpe! Regn undanbedes! fast jag försöker övertyga mig själv om att det är som med snö: snöflingor på slöjan betyder pengar... Cool 
    Annars börjar det bli nervöst nu... jisses vilken tid det tar innan man somnar på kvällarna! Nervös, förväntansfull, sprallig och allt däremellan! Nu är ringarna äntligen färdiga iaf och de blev precis som vi hade tänkt oss! Drömmer

  • AnnL
    chrpe skrev 2012-07-12 08:06:24 följande:
    Skönt att du är nöjd med klänningen och att du kan släppa den biten.
    Vi fotas innan vigseln. Jag tror i ert fall att gästerna bara tycker det är skönt att få mingla runt i lugn och ro. Vi kommer ha en bordplaceringslek innan vi kommer till minglet. Där bordsherrarna får en lapp med en beskrivning av bordsdamen. Sen ska de leta upp henne. Blir ett sätt att få folk att prata med personer de inte känner. Det kanske kunde vara ett alternativ. (Du skrev, fotas efter middagen. Antar att du menar innan?)
    Haha ja det menar jag Skrattande Vad rolig grej med leken!! Jo det känns som att innan de har checkat in på sina rum, blivit fotade och stämplat i gästboksträdet borde vi ha anlänt :)
  • chrpe
    AnnL skrev 2012-07-12 08:20:34 följande:
    Haha ja det menar jag Skrattande Vad rolig grej med leken!! Jo det känns som att innan de har checkat in på sina rum, blivit fotade och stämplat i gästboksträdet borde vi ha anlänt :)
    En del vill säkert hinna ringa hem till barnen om de har barnvakt, fräscha upp sig, gå på toa etc. =)
  • chrpe
    Dina skrev 2012-07-12 08:19:35 följande:
    Håller med dig chrpe! Regn undanbedes! fast jag försöker övertyga mig själv om att det är som med snö: snöflingor på slöjan betyder pengar... Cool 
    Annars börjar det bli nervöst nu... jisses vilken tid det tar innan man somnar på kvällarna! Nervös, förväntansfull, sprallig och allt däremellan! Nu är ringarna äntligen färdiga iaf och de blev precis som vi hade tänkt oss! Drömmer
    Pengar är ju aldrig fel =)
    Man får se det positiva i det hela! (Försöka ivf).

    Jo nu börjar jag bli nervös jag med. Kommer ihåg när vi sa, det är 300 dagar kvar nu. Och idag är det bara 9 dagar kvar. =) Tjoohoo!
  • lundabrud

    Mitt stora orosmoln (förutom, obviously, klänningen som jag för övrigt ska prova idag med nya sömmerskan) är att jag själv inte ska slappna av ordentligt utan försöka "lösa massa problem" eller leta efter detaljer under dagen. Att jag ska va stressad över att andra inte gör vad de lovat (jag är sån som gör allting själv eller åtminstone kontrollerar att andra gör det de ska, vilket tar lika mycket tid som att göra det själv). På vår dag vill jag bara vara lycklig och njuta av tiden som står still. Det ska vara OK om saker går fel. Frågan är hur mycket jag kommer leva upp till det... Har svårt att lämna ifrån mig ansvaret (såsom att färdigställa snittar, fixa fördrink, fixa i ordning saker mm). Nån mer som känner igen sig?

Svar på tråden 21 juli 2012, är vi fler??