• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • tinaalpfält

    Tokig: Jag ska träffa en sömmerska 25 september för att fixa till längden på den och vi gifter oss ju samma dag så att om jag hinner få den borde nog du det med. Skrattande

  • Tokig
    tinaalpfält skrev 2012-09-06 13:55:49 följande:
    Tokig: Jag ska träffa en sömmerska 25 september för att fixa till längden på den och vi gifter oss ju samma dag så att om jag hinner få den borde nog du det med. Skrattande
    Låter bra det. Ja, längden ska inte vara några bekymmer. På den jag har hemma så är det lite justering över bysten samt urringningen som behövs.
  • lillama

    Hej!
    Hur mycke har ni kvar att fixa?
    Nervösa än?

    Ja börjar känna av en stress över mina nerver : )

    Ska ni hålla tal till eran blivande?

  • caruba

    Vi har kvar:

    * Dekerationer

    * Köpa smink till mig

    * Planera bordplacering och Skriva Placeringskorten

    * Planera vem som ska bo var

    * Lära oss vals. (tror det är försent ;0))

    * Göra färdig spotitylistan

    * Göra min bukett

    Tror inte där är mycket mer.. Men jag har väl glömt hur mycket som helst

  • caruba

    Visst ja, vi kommer kanske ha lite sånger och sånt . tror jag, om jag hittar något jag tycker om. Tycker inte jag hittat några sånger som inte känns fjantiga.. Vi kanske borde skriva några själv...

    Någon här som känner att dom har tid fram till bröllopet? Tid att fixa allt det sista, tid att slappna av? Just nu känner jag att där är hundra saker varje helg som ska göras.

  • Tokig

    *usch* nu blev jag nervös.

    Förra helgen var jag och min M2B på en mini weekend och bodde på hotell. När vi kom tillbaka till vårt rum på kvällen så stod det en påse på rummet. Ingen meddelande eller hälsning eller nånting. I påsen fanns en flaska champagne och en Tyrolerklänning. Påsen var från stället där flera av mina vänner arbetar. Och eftersom de skämtar om att vårt bröllop är Oktoberfest så drog jag ju paralleller direkt till Möhippa. Men inget hände.

    Har tyckt det är konstigt för vi är uppbokade varje helg utom en innan bröllopet men det är ingen som frågat varken mig eller M2B om våra planer...

    I helgen har vi t ex kräftskiva ikväll och sedan besök imorgon, men men...

    Nu precis ringde en tjej. Hon var skitkonstigt. ( - Hon, * Jag)

    - Hej, vad gör du?

    * Jag jobbar.

    - Jasså (uppenbart förvånad) Vad ska du göra ikväll?

    * Jag ska ju på kräftskiva ju, det ska ju du också.

    - Jasså du, det säger du... hur länge ska du jobba då?

    * Ja, det vet jag inte, beror lite på när jag behöver komma och hjälpa till ikväll.

    - Mår du bra idag?

    * Ja, jag mår jättebra.

    - Jaha, men när du jobbar, var sitter du då?

    Nu började jag tycka det blev väldigt konstigt och sa det till henne. Då bara skrattade hon och fortsatte:

    * Men vilket tåg brukar du ta när du ska åka hem då?

    - Ja, det beror ju på när jag slutar... återigen sa jag hur konstigt jag tyckte detta samtalet var och att jag började bli nervös.

    Då avslutade hon bara med att säga, nä men då ska jag inte göra dig mer nervös... Ha det bra.

    Känns som om nånting är på gång...

  • tinaalpfält

    Tokig: Låter onekligen lite mysko! Men det är nog inte så mycket som går att göra åt det så jobba på och se vad som händer bara. Det blir säkert jättebra! Kräftskivan kanske är en del av nåt annat eller kanske en undanflykt som t.o.m. resulterar i en möhippa och svensexa. Så länge ni då har svarat att ni kommer behöver ju ingen fråga om era planer.

  • Tokig
    tinaalpfält skrev 2012-09-07 11:41:17 följande:
    Tokig: Låter onekligen lite mysko! Men det är nog inte så mycket som går att göra åt det så jobba på och se vad som händer bara. Det blir säkert jättebra! Kräftskivan kanske är en del av nåt annat eller kanske en undanflykt som t.o.m. resulterar i en möhippa och svensexa. Så länge ni då har svarat att ni kommer behöver ju ingen fråga om era planer.
    Ja, vi får se... blir lite tokig dock av att fundera Skrattande Men på ett bra sätt. Tycker egentligen det är jättekul att de sätter griller i huvudet på mig.
  • Tokig

    Nja, jag vet inte. När jag kom hem från jobbet stod det en flaska champagne av samma sort som innan utanför dörren. Men fortfarande ingen lapp eller så. Strax inna vi skulle åka på kräftskivan så ringde det på dörren, utanför stod min tärna (som bor 30 mil bort) och en god vän från stan. De överlämnade ytterligare en flaska, men fortfarande inget mer. Så jag åkte på kräftskiva. Men precis innan jag skulle åka hem så klingade en tjej i glaset och överräckte ett kuvert till mig, i kuvertet fanns en lapp där det stod: "Hem och packa i en liten bag! Du ska vara redo... Packningslista ? 3 st set underkläder ? smink ? badkläder ? tyrolerklänning och 1 st champagneflaska ? 1 st finklädsel ? pass Va redo... Alltid redo..." Och där är jag nu, har ingen aning helt enkelt! :)

Svar på tråden Oktober 2012