• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • caruba
    KochM skrev 2012-08-19 11:17:47 följande:
    Kanske inte känns så glamoröst att beställa via postorder, men tyckte Ellos hade mycket fint.
    Ellos har jag faktiskt tänkt på så det lutar åt det hållet. =0)
  • Tokig

    Jag har precis varit och beställt blommorna. Brudbukett, tärnbukett och en liten hårgrej till näbben.

    De fick fria händer... eller jag hade skrivit ut massor av bilder som jag sedan kommenterat, typ vad jag gillade med just den buketten. Allt för att ge floristen en känsla av min stil Gav också bilde rpå min klänning och styling.

    Men som sagt, annars fick de fria händer. Ska titta in en vända i september för att se så de inte har några frågor. Känns lite nervöst men samtidigt skönt.

    Cirka 1500 kr gissade de att buketten skulle kosta, är inte det dyrt för en handbunden bukett när de får fria händer, tänker att de borde kunna använda säsongens blommor då vilket borde sänka priset. Men samtidigt så kände jag bara att jag inte orkade förhandla. Jag har förhandlat och fixat och trixat med precis allting. Jag kände bara att detta var en sak som jag bara ville ha fixat.

    Hur går det för er? Har ni bestämt blommor?

  • Tokig
    Pyttsan skrev 2012-08-13 13:22:34 följande:
    Uschja, ser inte fram emot att göra bordsplaceringen. Vi har ännu inte bestäm hur vi ska göra med honnörsbordet, vem vi ska ha med oss och så. Min pappa dog för flere år sen, men just såna här dagar är han omåttligt saknad. Vi skulle hur bra som helst annars sitta med våra föräldrar, men det blir ju en tom plats hur man än gör. Gråter Den blir bara så påtaglig om man sitter på rad...Förslag mottages gärna! Vi har inga tärnor eller marskalkar och jag tror att toastmastrarna hellre sitter nån annan stans så de kan smyga på med sitt och ha kontakt med köket och lösa alla eventuella problem som dyker upp. Våra syskon tror jag också har roligare om de placerar på nåt annat ställe än med våra föräldrar. Så nu velar vi mellan att sitta bara vi två, vilket känns lite trist, eller sitta med föräldrarna.
    Vi har satt föräldrarna (och alla andra par) mittemot varandra... blir inte lika tomt om någon är ensam/singel då.
  • Camilla837

    Vi har anlitat fotografens vän för att göra brudbuketten, 2 tärnbuketter, 2 corsage och en bukett till brudnäbben.
    Hon har fått fria händer bara det följer temafärgerna och så vill ja ha en droppformadbukett. Allt skulle kosta 2300:- 

  • Camilla837
    caruba skrev 2012-08-19 20:44:02 följande:
    sån fina. =0)
    Tack så mycket:)
  • tinaalpfält

    Jag har turen att ha en kompis som är florist så det har varit ganska enkelt att förklara för henne hur jag vill ha det. Hon kom även på den fantastiska idén att ha murgröna på borden...vårt färgtema är grönt och lila. Sen kommer det brytas av med lite lila ljus och "confetti" i form av lila fjärilar.

    Har faktiskt inte frågat henne vad det kommer att kosta än...det enda jag vet är att hon sa att priset beror på om hon binder allt på jobbet eller hemma.

  • Camilla837

    Någon som har funderat på sminkningen? Ska på provsminkning på Lördag och är så kluven när det gäller villket typ av sminkning jag ska ha. Har ganska mycket smink annars och vill ju känna mig som mig själv. De runtomkring tycker att jag ska köra på en nartulig makeup.

  • tinaalpfält

    Jag har en svägerska som pluggar till make-up artist så hon kommer fixa mitt smink. Det kommer att bli ganska naturligt men med lite extra eyeliner för att mina ögon fortfarande ska synas på korten Glad Jag har inte så mycket smink i vanliga fall så detta känns lagom för mig. T.ex. kommer jag inte ha varken läppstift eller läppglans eftersom att jag får panik och ser ut som en guldfisk när jag får sånt på mig. Istället kommer jag ha ett läppbalsam med svag färg.

    Kan du inte testa halva ansiktet med lite mer smink och den andra halvan med lite mer naturlig stil? Om du brukar ha mycket smink annars ska du nog inte ha en för naturlig look dock. Annars finns ju risken att du knappt känner igen dig själv och känner dig obekväm.

Svar på tråden Oktober 2012