• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Lillis82
    Pertinax skrev 2012-03-02 21:16:33 följande:
    Ska gifta mig utomhus... Tror du den håller för det? På gräs.
    Nej är nog mitt svar då... tror den kommer gå sönder när det är mjukt underlag och klackar som går på den.. då är det nog bättre att köpa en "riktig" matta på bauhaus eller likande de på bilden...

  • Pertinax
    Lillis82 skrev 2012-03-03 01:15:04 följande:
    Nej är nog mitt svar då... tror den kommer gå sönder när det är mjukt underlag och klackar som går på den.. då är det nog bättre att köpa en "riktig" matta på bauhaus eller likande de på bilden...


    Jag ska vara barfota. Tror du ändå den går sönder...? Tänker att jag kunde köpa den långa och vika den dubbel kanske.
  • Pertinax
    Pertinax skrev 2012-03-03 18:23:22 följande:
    Jag ska vara barfota. Tror du ändå den går sönder...? Tänker att jag kunde köpa den långa och vika den dubbel kanske.
    Var ju iofs billigt med sån matta från bauhaus. Har du sett den i verkligheten?
  • Lillis82
    Pertinax skrev 2012-03-03 18:23:22 följande:
    Jag ska vara barfota. Tror du ändå den går sönder...? Tänker att jag kunde köpa den långa och vika den dubbel kanske.
    Jag skulle kunna kolla om vi har någon bit av mattan kvar så kan jag skicka till dig så kan du testa Glad

    Jag kan inte kolla förrän på måndag då den i så fall ligger på min m2bs jobb.. men jag återkommer om det skulle vara intressant.. 
  • Pertinax
    Lillis82 skrev 2012-03-03 20:16:25 följande:
    Jag skulle kunna kolla om vi har någon bit av mattan kvar så kan jag skicka till dig så kan du testa Glad

    Jag kan inte kolla förrän på måndag då den i så fall ligger på min m2bs jobb.. men jag återkommer om det skulle vara intressant.. 
    Snällt :)
  • Lillis82
    Pertinax skrev 2012-03-03 18:26:29 följande:
    Var ju iofs billigt med sån matta från bauhaus. Har du sett den i verkligheten?
    Inga problem.. självklart man hjälper till om man kan!!

    Jag har inte sett bauhaus matta men det är den som är på bilden.. så den ser ju lite stabilare ut.. 
     
  • M o J 2012

    Då jag planerar hela bröllopet i hemlighet för min sambo, har jag tänkt att involvera släkt och vänner (som vill) och på så vis få ned kostnaderna. Så ikväll pratade jag med en av mina bröder och hans fru om mina planer, de blev väldigt glada av att få vara delaktiga och vill hjälpa till mycket. Så rart av dem!
    En av mina andra bröder är duktig hobbyfotograf,  och han vill gärna fota oss och bröllopet. Det kommer vi också att spara in en hel del pengar på.

  • Nudax
    Så nöjd idag! =D Har varit lite avis på de som har rött som tema och därmed har kunnat köpa IKEA kökshanddukar för 5kr/st. Själv har vi grönt som temafärg (skogsgrön + äppelgrön, vit, silver, glas).

    Men idag var vi på Ö&B och fann kökshandukar i grönt! Dessa var först nedsatta till rött pris, därefter blevd det halva priset på det. Enda nackdelen var att vi inte fann tillräckligt av samma sort, dock var alla samma grön. Så vi kommer att placera servetterna varannan med rutor och varannan med linjer, blir nog bra det. Vi hade gett upp detta med "linneservetter" och tänkte ha vanliga pappers... så detta blir ju ett uppsving! =)

    Vi köpte handdukar för 155kr, kommer att räcka till 52 servetter, så under 3kr/tygservett =D



  • Hanna05
    7milakliv skrev 2012-02-29 12:26:58 följande:
    Sorry det ska va www.formaltailor.co.uk
    Vet du vad frakten blir? Hittar inte vart det står ... Hade tänkt beställa en väst, cravatt och ett par skor.
  • 7milakliv
    Hanna05 skrev 2012-03-04 22:11:29 följande:
    Vet du vad frakten blir? Hittar inte vart det står ... Hade tänkt beställa en väst, cravatt och ett par skor.
    Frakten gick på 100:- och varorna skickades i ett vadderat kuvert till brevlådan:) Kanske blir lite mer om du ska beställa skor också. Kostnaden för frakten stod först när jag fyllt i leveransadressen.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)