• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Iding
    Sara1291 skrev 2011-09-29 12:55:06 följande:
    vi ska ha några vänner som kommer hjälpa oss med maten. men jag tror jag lämnar pengar åt dem så får de köpa, laga och trixa med det. vi ska nämligen ha 100 gäster hehe.. inte lika lätt att hålla koll på maten då. även om jag älskar att laga mat.
    Hej!
    Vilken bra tråd! Super verkligen!
    Vi kommer att bli ca 100 pers och ha hemmagjord buffé. Men vi tycker det är så himla svårt att räkna ut  budget på maten. Hur tolkar man recepten för säg "4 pers" när det gäller buffé till 100 pers? Då äter ju inte alla som om det vore en hel portion.. Och hur mycket skall man räkna med att det kostar om det är en "typisk" sommarbuffé?

    Sara1291, har ni redan haft ert bröllop? Vad landade era matkostnader på? Fungerade det bra?

    Om det är någon annan som har tips angående stooor hemmalagad buffé så mottages det väldigt tacksamt! Alltifrån hemsidor, recept, kostnad/budget, saker att tänka på, bra rätter att frysa in i förväg osv.

    Tack på förhand! 
  • drömmer
    Iding skrev 2012-01-19 21:26:38 följande:
    Hej!
    Vilken bra tråd! Super verkligen!
    Vi kommer att bli ca 100 pers och ha hemmagjord buffé. Men vi tycker det är så himla svårt att räkna ut  budget på maten. Hur tolkar man recepten för säg "4 pers" när det gäller buffé till 100 pers? Då äter ju inte alla som om det vore en hel portion.. Och hur mycket skall man räkna med att det kostar om det är en "typisk" sommarbuffé?

    Sara1291, har ni redan haft ert bröllop? Vad landade era matkostnader på? Fungerade det bra?

    Om det är någon annan som har tips angående stooor hemmalagad buffé så mottages det väldigt tacksamt! Alltifrån hemsidor, recept, kostnad/budget, saker att tänka på, bra rätter att frysa in i förväg osv.

    Tack på förhand! 
    Denna har jag sparat då vi också ska laga egen mat till ca 100 personer . Vi tror dock att vi ska ha 2-rätters plus tårta men jag har ändå sparat sidan .

    http://www.tasteline.com/menyer/buffe/Buffe-Berakna-vikt-och-mangd/
  • Tinzi
    augusti2012 skrev 2012-01-19 20:42:56 följande:
    Här är den röda mattan :) Köpt på ebay såklart.. man kan skymta klistret på undersidan som gör att mattan hålls fast lättare.


    Som "röda mattan" Ser dock Orange ut lr har jag fel? :;(

    Fanns den i fler färger? kan du länka till säljaren ;) tack!
  • Rosi
    augusti2012 skrev 2012-01-19 20:42:56 följande:
    Här är den röda mattan :) Köpt på ebay såklart.. man kan skymta klistret på undersidan som gör att mattan hålls fast lättare.


    Den ser ut att vara i papp? är den det?
  • augusti2012

    Mattan gör sig inte helt rättvist på bild. Den är ju inte matta matta i ren bemärkelse. Utan mer filt, papp.. 

    Drog i den och den gick inte sönder.

    Den är mer röd i verkligheten. Är kameran som spelar ett spratt.

    Min säljare fanns inte kvar på ebay. Men sök på carpet runner. Finns i rosa också.
    Jag är nöjd. Inget jag kanske lägger ut om det regnar. Men det ska det ju inte göra ;)

    Lycka till. Mvh Anna 

  • Iding
    drömmer skrev 2012-01-19 21:32:33 följande:
    Denna har jag sparat då vi också ska laga egen mat till ca 100 personer . Vi tror dock att vi ska ha 2-rätters plus tårta men jag har ändå sparat sidan .

    www.tasteline.com/menyer/buffe/Buffe-Berakna-...
    Åh tack för länken! Får man fråga vad ni har tänkt för budget för maten? Tycker det är så svårt...
  • drömmer
    Iding skrev 2012-01-20 08:30:41 följande:
    Åh tack för länken! Får man fråga vad ni har tänkt för budget för maten? Tycker det är så svårt...
    Vi har satt en budget för maten på 7000:- och dricka 6000:-. Då ingår inte vickning (som blir korv med bröd Tungan ute ) och snacks utan det har vi satt 2000:- utöver på sen.
  • Just Me
    drömmer skrev 2012-01-20 10:26:01 följande:
    Vi har satt en budget för maten på 7000:- och dricka 6000:-. Då ingår inte vickning (som blir korv med bröd Tungan ute ) och snacks utan det har vi satt 2000:- utöver på sen.
    För hur många personer?    
  • Hanna05
    drömmer skrev 2012-01-20 10:26:01 följande:
    Vi har satt en budget för maten på 7000:- och dricka 6000:-. Då ingår inte vickning (som blir korv med bröd Tungan ute ) och snacks utan det har vi satt 2000:- utöver på sen.
    Det var billig mat. Våran mat kommer nog gå runt 25000 .. beräknat på 88 pers. 
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)