• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Guffi
    Nudax skrev 2012-01-15 15:01:32 följande:
    Hej, precis =) Vi har grönt, vitt. silver och glas som temafärger kan man säga. Jag har tänkt göra min bukett själv, så i ett infall kom jag på att just brudslöja med ormbunkar runt kunde vara väldigt fint, men ändå lätt att göra. Vårt tema för hela bröllopet är lite sådär sommrigt enkelt , vi ska ha vildbuxna blommor (typ prästkragar och andra vita/gröna blommor med ormbunkar runt) på borden också. Men om det inte blir så blir det nog en brudbukett av vita rosor (som vi köper) tillsammans med lite annat vitt/grönt.

Har du samma temafärg, och ska du göra egen bukett? Tips? =)
    Japp, har också grönt och vitt! :) Har inte funderat så värst mycket på blommor, fram till förra veckan... Det lutar åt att jag har en bukett av vita rosor och i så fall blir det samma i dukningen :) Såg på tv4s nyhetesmorgon imorse - det var nån "dukningsexpert" där som hade gjort en jättefin dukning med tulpaner i en stupränna som låg mitt på bordet. Jag föll direkt för det och tänkte att man kan göra så fast inte då nödvändigtvis med tulpaner, och sen sätta värmeljushållare bland blommorna :) Du vet såna som finns i blomsteraffärerna som brukar sitta i olika arrangemang :) Så att ljuser kommer upp lite...

Buketten köper jag nog. Känner mig inte så händig när det kommer till att binda buketter ;)
  • Cosy
    Hanna05 skrev 2012-01-14 09:36:32 följande:
    Tyckte inte det var ngt fin.. 
    Lite svårt att veta vad du är ute efter när su bara skriver ljusgrått.
    Hanna05 skrev 2012-01-14 09:36:58 följande:
    Länkarna funkade inte :/ 
     Funkar dessa
    Silver
    http://www.halens.se/mode-barn-killkl%C3%A4der-storlek-86-122-%C3%B6verdelar-3332/v%C3%A4st-kravatt-045130/base-color$210/sorting$score,Descending/paging$1,30?phrase=dsOkc3Q%3d&variantId=237065&oc=007

Grå
    http://www.halens.se/mode-barn-killkl%C3%A4der-storlek-50-80-set-3331/3-delsset-064419/base-color$210/sorting$score,Descending/paging$1,30?phrase=dsOkc3Q%3d&variantId=849984&oc=007 

grå-randig
    http://www.bonprix.se/produkt/skjorta-vaest-byxa-3-delar-antracitvit-945141/?bundle=4236347&type=image&sk=7107&sourcePageClick=article_image 

grå
    http://www.ellos.se/dv/1-Overdelar-Vastar/Esprit-EspritKids/_/N-f4kZh3lZ1z141xe?Nr=336195

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Galathea

halens-länkarna verkar bara fungera om man kopierar den grå texten och lägger till i rutan efter den klickbara länken. om ni fattar vad jag menar :P

• Fia S

Vi kom på att om man inte har nått tema. Men en massa matchande stolar/blommor/ljus och sånt. Så fick vi ner priset ganska mycket. Vi kommer ha lokalen som den är (den är gansak ny och fräch vilket gör mycket) Och värmeljus och "finare" stolar fanns där redan :)

• Tinzi
    fasit skrev 2012-01-15 09:49:47 följande:
    Eftersom vi är studenter jagade jag lite studentrabatter förra veckan. Jag har inte bokat än men jag hittade vanligt hotellrum för 695kr för en natt. Vi ska anordna brunch dagen efter så vi kommer inte vara på hotellet speciellt länge på morgonen så ja, men det känns roligare att sova där än hemma hos mina föräldrar eller i en bäddsoffa i en friggebod..
    Smart! Vår bröllopssvit kostar 1500:-, men vi har så tajt budget att vi vill hitta ngt billigare så ska också se om de har studentrabatt på ngt vanligt rum inkl. frukostbuffé :)smart!!!
  • Tinzi

För att komma ner i pris vill jag rekomenderra er att handla så mkt ni bara kan på E-bay! Idag har jag tex köpt en näbbklänning för totalt 200:-, den är såååå fin! Organzapåsar, stolsrosetter mm för småpengar. Det går att hitta så mkt där om man bara letar och jämför lite !!

• annelie1981

Måste bara tipsa om en sådan passande pysselbok (39kr) som jag hittade på Coop forum idag. Helt perfekt till mina små brudnäbbar, så har de något att göra under middagen!

• daniiel

Jag kikade igenom papperen igen med budgeten från vårt bröllop. När jag tidigare skrev att det hade kostat ca 36 000kr, så hade jag glömt räkna in lokalhyran. Den är på 4900kr.

Budget
    Brudnäbb – 620kr
    Tärnor – 1120kr
    Marskalker – 640kr
    Brud – 3990kr
    Brudgum – 3145kr
    Övrigt (tex trycksaker, fotograf osv) – 5495kr
    Middag (3-rätters, tårta, kaffe, dryck)-  21 490kr
    Lokalhyra (inkl dekorationer, ljud, dukning, städning) – 4900kr
    Summa: 41 400kr

Inte fy skam ändå, vi var ca 60 personer på middagen.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)