• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • syringa

Lägger till denna tråd då jag gärna vill ha tips för att hålla ner kostnaderna!

• hysch

Min blivande svärmor ringde igår, en av hennes systrar som är gammal konditor undrade om vi skulle kunna tänka oss att låta henne göra vår bröllopstårta som bröllopspresent! Vi är jätteglada, skulle ha gjort en själv annars och då hade det inte blivit något avancerat alls.

• Tinzi

Jopp, idag bytte jag hotell,från bröllopssvit till vanligt rum m. dubbelsäng, skillanden: 600:- , för har man inte råd kanske det inte gör ngt att man inte får frukosten på rummet? mm

• annelie1981

Ett tips om man vill boka billigt hotell är att kolla på coophotellpremie.com. Då får man bo två person, två nätter för 1498kr inkl. frukost (man måste vara coopmedlem)

• Styrka

Jag köpte min bukett på artflowers! Jag älskar vitsippor, men gifter mig i juli då de har vissant för länge sen, så döm om min lycka när min drömbukett fanns för en hundralapp!

• Vilse

Wow vilka fina blommor! Absolut ett alternativ till brudtärnorna

• augusti2012

ebay är sjukt billigt. 
    Budade hem en brudklänning igår för 315 kr inklusive frakt. + att dem syr efter mina egna mått.
    Nu har jag två klänningar för ynka summan 715 kr tillsammans. Men den ena kommer jag sälja. 
    så hoppas jag får sålt den lätt :) 

• Cosy

VArför köper du två om du redan har en?

We did it on DreamHack. Geeky love
  • 28juli2012
    augusti2012 skrev 2012-01-17 12:04:55 följande:
    ebay är sjukt billigt. 
    Budade hem en brudklänning igår för 315 kr inklusive frakt. + att dem syr efter mina egna mått.
    Nu har jag två klänningar för ynka summan 715 kr tillsammans. Men den ena kommer jag sälja. 
    så hoppas jag får sålt den lätt :) 

Har du fått hem den första än, bild? =)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)