• Erika82

    Skelleftebrudar 2012

    Finns det fler tjejer och killar som tänkt gifta sig under 2012?


    Vi planerar att gifta oss i maj i Skellefteå och skulle gärna ha fler att prata cích dela idéer med!

  • Svar på tråden Skelleftebrudar 2012
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2012-05-04 22:28:01 följande:
    Vad hade ni för smaker i eran tårta??
    Vi valde en vanlig prinsesstårta. Både jag och maken är barnsligt förtjusta i det samt att vi vet att det är en smak som många tycker om. Vi hade chokladbrownie med bärsås till dessert, så det kändes som ett bra alternativ med prinsesstårta och inte massa choklad eller liknande i tårtan. De flesta sa att det var den godaste tårtan de ätit och jag tror att alla utom jag och dottern tog minst två bitar :P haha
  • Celina896

    Hej hej. Här är en till Skellefteåbrud 2012
    Läst hela tråden och har fått bra ideer, tack!

    Här är vi ute i sista minuten med allt och jag undrar, som många andra tidigare, ang håruppsättningar och smink.
    Jag har väldigt lite erfarenhet av sånt då jag varken brukar klippa mig eller sminka mig på salong så ofta. Var har ni bokat tid? Hur länge kan man räkna med att håtuppsättningar och smink tar?

    Tack för en bra tråd!

  • repsara

    Välkommen!

    Har ingen aning om vart man kan fixa hår och makeup, men vet att här där jag bor så är det många som använder sig av sin ordinarie frisör och denna har oftas en makeup artist att rekomendera.
    Men som sagt, vet inte alls hur det är i Skellefteå..
    Jag fick håret uppsatt och en makeup lagt förra helgen då jag skulle på bröllop (som gäst) och det tog 3 timmar, men då är inte hon helt färdigutbildad utan tar examen nu i juni. Kanske går snabbare om det är proffs som är mer van.

    Fick glada nyheter idag!!
    Byagården som vi hyr har porslin! Jag hade inte alls räknat med det eftersom det är rätt ovanligt, så nu föll det bort en post i ekonomin och mindre att planera! Glad

  • Jolaa

    Har ni nå tips var man kan tänkas få låna/hyra bord och stolar för drygt 60 pers?
    Det problemet var löst tidigare men sen när jag började kolla så visar det sig att dom inte har tillräckligt med bord/stolar samt att borden var i olika!! :(

    Funderar på att kontakta skolor i ske-hamn/ursviken...byagård...

  • Cattadefea
    Celina896 skrev 2012-05-10 13:31:44 följande:
    Hej hej. Här är en till Skellefteåbrud 2012
    Läst hela tråden och har fått bra ideer, tack!

    Här är vi ute i sista minuten med allt och jag undrar, som många andra tidigare, ang håruppsättningar och smink.
    Jag har väldigt lite erfarenhet av sånt då jag varken brukar klippa mig eller sminka mig på salong så ofta. Var har ni bokat tid? Hur länge kan man räkna med att håtuppsättningar och smink tar?

    Tack för en bra tråd!
    Om sminket valde jag att bli sminkad och få råd på "Face of beauty" fick då köpa smink för summan av vad det kostade, ca 500 kr. Men jag vill inte se spacklad ut utan vill bara vara sminkad vid ögonen och läpparna. Därför gör jag det själv. Upplevde sminkningen som väldigt bra. Fick bra tips och alla färger och så på en lista.
  • Bmw

    Bokade kyrkan igår! Ska bli roligt nu när man har som grundstenen i planeringen :)

  • daniiel
    Bmw skrev 2012-06-13 11:45:38 följande:
    Bokade kyrkan igår! Ska bli roligt nu när man har som grundstenen i planeringen :)
    Vad roligt! :) Vilken kyrka blir det?

    Ja, då är ju som ett datum och vigselplats spikat, så då har man något att utgå från i den övriga planeringen.
  • Bmw
    daniiel skrev 2012-06-13 11:51:09 följande:
    Vad roligt! :) Vilken kyrka blir det?

    Ja, då är ju som ett datum och vigselplats spikat, så då har man något att utgå från i den övriga planeringen.

     


    Det blir i landskyrkan :) Jo nu kan man ju börja leta lokal och bygga vidare. Det är ju en hel del som ska ordnas så. Men det känns bra att ha lite tid på sig med att leta lokal!

  • daniiel
    Bmw skrev 2012-06-13 16:11:25 följande:

    Det blir i landskyrkan :) Jo nu kan man ju börja leta lokal och bygga vidare. Det är ju en hel del som ska ordnas så. Men det känns bra att ha lite tid på sig med att leta lokal!


    Den är ju jättefin! :) Precis, att ha lite tid på sig är aldrig fel. Jag tycker bara det är lite synd att lokalutbudet här i krokarna är ganska begränsat :/ Hoppas ni ska hitta något som ni tycker om iaf :)
  • Josi75

    Oj, oj nu börjar det närma sig för oss, 3 veckor kvar.... Har träff med fotografen ikväll & nästa vecka är träffen med prästen bokad. Vet inte om jag har full koll på allt men det är kanske bröllopsnerverna som spelar in. Hur går det för ni andra?

Svar på tråden Skelleftebrudar 2012