Skelleftebrudar 2012
Finns det fler tjejer och killar som tänkt gifta sig under 2012?
Vi planerar att gifta oss i maj i Skellefteå och skulle gärna ha fler att prata cích dela idéer med!
Finns det fler tjejer och killar som tänkt gifta sig under 2012?
Vi planerar att gifta oss i maj i Skellefteå och skulle gärna ha fler att prata cích dela idéer med!
Precis 1 månad kvar för oss !! :)
Oj va jag börjar bli nervös!
Har som koll på de mesta, lite små fix kvar...
Min klänning kommer imorgon och så får jag hämta ringen imorgon :)
Våra ringar ska bli klara denna vecka ska bli så spännande att pröva dem. Klänningen har jag här hemma men det är nog dax att prova den igen
mest för att syrran ska få träna på att snöra igen ryggen så att det blir snyggt. Hon i butiken har ju en viss vana. Vi fick rådet att träna innan så att man inte står i panik på den stora dagen & det inte blir bra.
Prick en månad kvar för våran del. Klänningen är utprovad, underkjolen sydd, lokal bokad, kostym köpt, ansökan om efternamnsbyte inskickat, mat fixad, skorna ingångna....gud så mycket fix alltså! Största gisslet nu är att fixa med en musiklista och att jag och min blivande make ska lyckas lära oss dansa något sånär...risken är rätt överhängande att det inte blir nån superprofsig första dans...
I helgen blir det att provsmaka tårta..tror den kommer att smaka bra (jordgubb, rabarber, och vit chokladmousse)
Vi ska också ha vitchokladmousse & jordgubb i tårtan dock inte rabarber våran dans blir nog inte heller så snajsig. Sambon vill inte lära sig vals & han är väl ingen stordansare vanligt heller men en dans ska vi väl få ihop & det är väl huvudsaken
Vart har ni beställt era tårtor? Har ni bär i era eller vad har ni mer än just mousse? Vad har ni för överdrag på tårtan!? :)
Vi har redan beställt vår tårta, och den kommer vara vanlig botten, ett lager chokladmousse och ett laer skogsbärsmousse.. varannan då alltså.. vit marsipan ovanpå och vita rosor... men det känns som att den kommer bli så platt.. vet inte hur vi ska göra. Ni som hade en mousse tårta, är det verkligen inget mer än mousse i då??
Jag gillar ju verkligen moussetårtor och vi hade först tänkt ha det. En med choklad- och hallonmousse, min favorit, och den är det bara mousse i. Dock är det bara en tunn chokladbotten, chokladmousse ovanpå och sedan hallonmoussen ovanpå den. Det är inget lock då, utan bara dekorerat med choklad och hallon uppe på. Maken ville dock ha prinsesstårta, och det är något som typ alla gillar, så fick bli det :P
Jag tänker dock att om man har vanliga tårtbottnar och mousse mellan lagren med ett marsipanlock, att det kan bli lite "platt" som du säger. Går det inte att få någon tex skogsbärssylt i tårtan också? Under skogsbärsmoussen kanske? Som lite utfyllnad.
Hanna05: Kringlan stängde för sommaren idag, så du får nog vända dig till ainas och höra isf tror jag. Det ska ju vara samma ägare så! Beroende på när du ska ha tårtorna. :)