• lindahhh

    Vart går er bröllopresa?

    Vart åker ni/planerar att åka på er bröllopresa?  Har ni något fint smultronställe, eller något riktigt drömresemål? Priser? Länkar? Önskar ni er resecheckar i bröllopspresent?

  • Svar på tråden Vart går er bröllopresa?
  • LaKatiiX
    Fishkiss skrev 2011-09-29 10:56:50 följande:
    Det var ju väldigt bra pris! Vi tittade på att åka sommaren 2012 (vi gifter oss den 23 Juni) och åker 4 dagar senare till Maldiverna (Baros).  När åker ni?
    Får man fråga vilket hotell ni ska bo på när ni åker till Bora Bora?
    Du får gärna länka sidan, vi kanske kan åka vid något annat tillfälle
    Vi  åker 3 Juni 2012 btw!
  • 070831

    vår bröllopsresa går till Italien å samtidigt tänker jag träffa min brevvän igen hon bor i rom :D å jag längtar

  • RiNa

    Det blev Vietnam. 11 nätter i Phan Tiet och 3 nätter i Saigon. :)

  • Jane

    Just nu går alla våra besparingar till bröllopskassan, men blir det slantar över så åker vi nästa höst till Azorerna. Det är ett ställe vi aldrig varit på men som ser jävl*igt vackert ut.


  • Hella

    Vi åker till Thailand först 3 dagar i Bangkok och sen 11 på Koh Samui. Jag har varit i Thailand tidigare men inte min blivande så han ville gärna dit. Egentligen skulle vi till Mauritius eller Maldiverna men vi valde att gifta oss tidigare och åka till Thailand istället.


    Vi har två barn, en som kommer att vara 4 år och en som kommer att vara 20 månader när vi åker. Vi ville vara en vecka själva och att någon kommer ner med barnen så vi är tillsammans i två veckor men det var ingen som riktigt nappade på att flyga ner med våra barn. Så vi fick ta beslutet åka själva i två veckor eller familjesemester i två veckor med barnen. Vi valde tillslut att åka själva för är det någon gång man ska åka själv utan barn är det väl på bröllopsresan. Barnen kommer bo hemma och gå på förskolan precis som vanligt bara att mormor bor hemma hos oss med dom medans vi är borta. Tror det kommer gå jättebra!

  • miahelena

    Vi var i Paris, superhärligt!! Kan absolut rekommenderas om man inte bara vill ligga på en strand förstås.

  • hannahsofia

    Vi var på Maldiverna, på Adaaran Select Meedhappuru och jag kan verkligen rekommendera det! Det är precis sådär vackert som på bilderna, och helt fantastiskt vatten att snorkla i! Vi betalade ca 49 000:- för två veckor all inclusive, vilket förvisso är mycket pengar men egentligen inte så mycket för allt vi fick!

  • Evelinas

    Vi åker på en riktigt miniresa! Jag är gravid i v. 30 när vi gifter oss så blir ingen utlandsresa men en miniweekwnd till yasuragi spat på hasseludden. Ska bli supermysigt!!

  • TheD
    hannahsofia skrev 2011-12-11 22:28:01 följande:
    Vi var på Maldiverna, på Adaaran Select Meedhappuru och jag kan verkligen rekommendera det! Det är precis sådär vackert som på bilderna, och helt fantastiskt vatten att snorkla i! Vi betalade ca 49 000:- för två veckor all inclusive, vilket förvisso är mycket pengar men egentligen inte så mycket för allt vi fick!
    Det var inte mycket för två veckor Maldiverna! Yey :)
Svar på tråden Vart går er bröllopresa?