• lindahhh

    Vart går er bröllopresa?

    Vart åker ni/planerar att åka på er bröllopresa?  Har ni något fint smultronställe, eller något riktigt drömresemål? Priser? Länkar? Önskar ni er resecheckar i bröllopspresent?

  • Svar på tråden Vart går er bröllopresa?
  • Cakemaker

    Tråkigt nog ingenstans. Vi önskar oss bidrag i bröllopspresent (istället för prylar...) så vi får se om vi får ihop nåt. Vi har inte några pengar sjäva att åka för. Längtar efter att få åka nån stans, aldrig varit längre bort än Finland å Danmark :(

  • Lissie84

    Jag har ingen aning om vart vi ska åka, har lämnat det helt i händerna på fästmannen  och det blir en total överraskning Glad

  • jkbr
    lindahhh skrev 2011-08-05 09:32:24 följande:

    Någon med erfarenhet av italien?


    Italien är det ultimata bröllopsrea stället :) Där finns allt!
     Vi reste till Rom på bröllopsresa och det var underbart.
    Vi var en gång i bellagio vid como sjön och där är det ju så super romantiskt!   googla lago di como så får du se.
    Annars är ju amalfi kusten eller toscana säkert jätte fint !    
    Jag har vart på många ställen men italien  slår det mesta om man vill ha en romantisk miljö.
    Det är ju nära också så flyget blir ju inte så dyt och då blir det mer pengar över till annat lyx :) 
  • izredam
    jkbr skrev 2011-09-26 12:55:01 följande:
    Italien är det ultimata bröllopsrea stället :) Där finns allt!
     Vi reste till Rom på bröllopsresa och det var underbart.
    Vi var en gång i bellagio vid como sjön och där är det ju så super romantiskt!   googla lago di como så får du se.
    Annars är ju amalfi kusten eller toscana säkert jätte fint !    
    Jag har vart på många ställen men italien  slår det mesta om man vill ha en romantisk miljö.
    Det är ju nära också så flyget blir ju inte så dyt och då blir det mer pengar över till annat lyx :) 
    Åh, vi pratade också om Italien på bröllopsresan först (tänkte tagit en vecka på amalfi i så fall) - men det var redan inplanerat två veckor i Toscana med min pappa och hans flickvän så vi har valt bort det som bröllopsresa också (vi behöver ju inte två semestrar till Italien samma år kanske). Istället lutar det åt ett par veckor i Egypten framåt vintern (vi tänkte försöka åka i november) - han har redan varit där, men jag har alltid velat åka dit (dessutom såg han inga pyramider när han var där och då räknas det ju nästan inte) - Så vi tänkte 2 veckor all inclusive med lite utflykter och sådär. Lagom ambitiöst för bröllopsresa.

    Men beträffande Italien så vill jag också rekommendera Toscana, vi har varit där mer eller mindre varannan sommar sen jag var 14, och jag tröttnar aldrig.
  • Moon River
    123ost skrev 2011-09-16 07:32:44 följande:

    Jag undrar hur alla ni som har småbarn gör?

    Far ni på en kortare resa utan barn eller en lång med barn?

    Väntar ni tills barnen blivit äldre?


    Vi åker utan barn och är borta totalt 10 dagar. Minsta barnet kommer då att vara 1½ år.

    Vi ska åka till Florida.
  • LaKatiiX

    Vi ska åka till Franska Polynesien!!! 3 veckor, 5 olika öar! Vi har betalt mat och alla aktiviteter i förväg så slipper vi ha dem kostnaderna bland reskassan! Ååå fyy vad jag längtar!! :D

  • Fishkiss
    LaKatiiX skrev 2011-09-29 00:40:32 följande:
    Vi ska åka till Franska Polynesien!!! 3 veckor, 5 olika öar! Vi har betalt mat och alla aktiviteter i förväg så slipper vi ha dem kostnaderna bland reskassan! Ååå fyy vad jag längtar!! :D
    Vad härligt! Vi tittade på Bora Bora men det kändes långt och väldigt dyrt. 120 000 kr endast för flyg!
    Vilka öar ska ni till? ni kommer få en underbar resa, verkar helt underbart!
  • LaKatiiX
    Fishkiss skrev 2011-09-29 10:33:14 följande:
    Vad härligt! Vi tittade på Bora Bora men det kändes långt och väldigt dyrt. 120 000 kr endast för flyg!
    Vilka öar ska ni till? ni kommer få en underbar resa, verkar helt underbart!
    Oj, det var DYRT! :O Vilka datum har ni kollat?

    Vi betalar ca 150 000 med ALLT! Otroligt bra pris märker jag! :)
    Vi kommer att besöka: Tahiti, Moorea, Bora Bora, Rangiroa, Tikehau :)

    Åå tack!  Jag kan länka en bra sida så ska du se att de inte blir SÅ dyrt:)
  • Fishkiss
    LaKatiiX skrev 2011-09-29 10:39:16 följande:
    Oj, det var DYRT! :O Vilka datum har ni kollat?

    Vi betalar ca 150 000 med ALLT! Otroligt bra pris märker jag! :)
    Vi kommer att besöka: Tahiti, Moorea, Bora Bora, Rangiroa, Tikehau :)

    Åå tack!  Jag kan länka en bra sida så ska du se att de inte blir SÅ dyrt:)
    Det var ju väldigt bra pris! Vi tittade på att åka sommaren 2012 (vi gifter oss den 23 Juni) och åker 4 dagar senare till Maldiverna (Baros).  När åker ni?
    Får man fråga vilket hotell ni ska bo på när ni åker till Bora Bora?
    Du får gärna länka sidan, vi kanske kan åka vid något annat tillfälle
  • LaKatiiX
    Fishkiss skrev 2011-09-29 10:56:50 följande:
    Det var ju väldigt bra pris! Vi tittade på att åka sommaren 2012 (vi gifter oss den 23 Juni) och åker 4 dagar senare till Maldiverna (Baros).  När åker ni?
    Får man fråga vilket hotell ni ska bo på när ni åker till Bora Bora?
    Du får gärna länka sidan, vi kanske kan åka vid något annat tillfälle
    Ååå vad härligt! Ser helt underbart ut!  Maldiverna var no1 ett tag faktiskt, då kollade vi in Cocoa Island!

    Vi skall stanna på Intercontinental på dem tre första Öarna, vi ville egentligen ha Hilton men deras resort på Bora Bora ligger inte helt in mot lagunen så vi ville inte riskera hamna vid en Overwater Bungalow riktad ut mot havet! ;) 
Svar på tråden Vart går er bröllopresa?