• lindahhh

Vart går er bröllopresa?

Vart åker ni/planerar att åka på er bröllopresa?  Har ni något fint smultronställe, eller något riktigt drömresemål? Priser? Länkar? Önskar ni er resecheckar i bröllopspresent?

• Svar på tråden Vart går er bröllopresa?
  • Fröken Sassa
    Lilla My 76 skrev 2012-01-20 23:53:53 följande:

Vi har tänkt att åka till Zanzibar/Tanzania på smekmånad. Dels för att vi vill verkligen åka på safari och se djuren och sen sol och bad några dagar. Och jag tror att man gör en sån resa bara en gång i livet just för att det är rätt så dyrt att åka per person.

Vi kommer att skriva på infobladet att istället för att ge oss presenter så önskar vi ett bidrag till vår bröllopsresa och hur lite eller mycket pengar gästerna vill bidra med har ingen betydelse.

Den största presenten är ju gästerna vill komma på vårt bröllop och fira vår stora dag!

Åkåk ååååk! Det är en av de bästa resorna jag gjort! Var 6 veckor i Tanzania förr-förra vintern. Fantastiskt land och så sjukt häftigt med Safari. Zanzibar är också ett litet paradis i sig själv. Skulle gärna göra samma resa igen som honeymoon men mannen ville att vi skulle uppleva något nytt tillsammans så det blir Mexico om 2 ynka veckor .
    Vi har backpackat ett par vändor i öst men central/sydamerika har vi aldrig varit i så det var på tiden ;)
  • Carolina Hansson

Vi funderar på Västindien!!

• snuttitess
    Flodis Hjärtat skrev 2011-08-08 13:59:39 följande:
    Hawaii + californien sammanlagt 3 veckor. LÄNGTAR!!
    Vad fick ni betala för de? :) 
  • moonias

Vi åker 10 dagar till Island i augusti :).

• moonias

Kan rekommendera Nya Zeeland om man är lite äventyrlig av sig. Vi var där i oktober, UNDERBART land, UNDERBAR natur och underbara människor! Sen kan man ta en tur till Fiji när man ändå är där, flyg från Auckland till Fiji tar ca 3h bara och Fiji är riktiga paradisöar!

• MrsH

Vi åker till Mallorca direkt efter bröllopet men tar en tidig bröllopsresa nu i feb till Dominkanska Republiken:)

• Berlan

Vi har bokat vår bröllopsresa nu och det blir Aruba! Tycker det verkar helt fantastiskt.

• snuttitess
    camillaasell skrev 2012-01-20 12:31:35 följande:

Vi åker till New York, Las vegas, LA, Hawaii och san fransisco. Ska bli så himla roligt att se så mycket och ändå få lite smekmånadskänsla på Hawaii :)

Vi betalar ca 50 000 kr för fly, hyrbil och hotell.

Vilken underbara resa ni kommer få :) Hur länge kommer ni vara borta?
  • bruden2012

Vi ska till maldiverna ca en vecka efter bröllopet den 16 juni, vet någon hur vädret är där under sommaren?

• Lilla My 76
    Fröken Sassa skrev 2012-01-22 19:19:22 följande:
    Åkåk ååååk! Det är en av de bästa resorna jag gjort! Var 6 veckor i Tanzania förr-förra vintern. Fantastiskt land och så sjukt häftigt med Safari. Zanzibar är också ett litet paradis i sig själv. Skulle gärna göra samma resa igen som honeymoon men mannen ville att vi skulle uppleva något nytt tillsammans så det blir Mexico om 2 ynka veckor .
    Vi har backpackat ett par vändor i öst men central/sydamerika har vi aldrig varit i så det var på tiden ;)

Vart på Zanzibar rekommenderar du att man åker? Jag har hört både positiva och negativa saker om Zanzibar:

Däremot har ingen av dom jag har pratat med som har varit där varit missnöjd med safarin snarare tvärtom och det är ju bra:) men det var mkt annat som inte vara bra enligt vissa.

Har du några tips?

• Lirry
    Lilla My 76 skrev 2012-02-23 22:10:05 följande:

Vart på Zanzibar rekommenderar du att man åker? Jag har hört både positiva och negativa saker om Zanzibar:

Däremot har ingen av dom jag har pratat med som har varit där varit missnöjd med safarin snarare tvärtom och det är ju bra:) men det var mkt annat som inte vara bra enligt vissa.

Har du några tips?

Vi aker till Zanzibar pa brollopsresa!! Har bokat nagra olika stallen da vi inte vill va for lange pa ett stalle.. ga in pa www.tripadvisor.co.uk och sok pa Zanzibar sa kan man lasa om vad andra tycker ar bast. Vi har valt att boka Pongwe Beach Hotel 5 natter pa ostkusten och Z Hotel 5 natter pa norra kusten, de ska bada va valdigt bra!! Lycka till med planeringen
  • Lirry

Glomde tillagga att vi aven har bokat 1 natt i Stone Town - dar kommer vi bo pa ett billigare B&B som verkar helt ok!

Svar på tråden Vart går er bröllopresa?