• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 101112
    daniiel skrev 2012-06-17 20:51:18 följande:
    Förlåt att jag frågar, men vad ska ett barn med en sådan ring till? :P Och det låter fint med ett sånt halsband, men det lät också lite väl dyrt för oss :/
    Ringen ska sitta på ett halsband för den är jätteliten ist för ett hjärta tex som var vanligt förut att få.
    Vet inte vad halsbandet kostar men tror inte de är så himla dyra inte om det är silver pläterat. Men det är ju inga praktiska presenter förutom att han kan använda dem när han blir lite större:o))
  • Darling Daisy

    Daniiel: Även jag är "allergisk" mot lull-lull o traditionella doppresenter. På vår dotters dop bad vi gästerna ge en gåva till världsnaturfonden ist för vanliga presenter. Det var fint, tyckte vi

  • CoG

    Vår kille är 11 månader och fortfarande blir vi väldigt glada när svärmor skickar med matlådor.
    Men då har vi inte haft en bra natt på 11 månader så vi är nog rätt slutkörda :)

    Jag röstar för presentkort om det ska vara ngt praktiskt.
    Då hittar dom ju lätt det dom själva tycker känns bra att handla.

    Eller att du går in på hm eller kappahl (där dom har barnkläder till bra priser) och köper tex 4 plagg men i 4 efterföljande storlekar.
    Då växer presenten med barnet ett tag.


    daniiel skrev 2012-06-17 20:49:02 följande:
    Ja, även de här föräldrarna vill inte ha såna vanliga dopgåvor. De räknar med att deras mor- och farföräldrar kommer ge sånt (barnets tex gammelmormor). Vi gav dom en bok när barnet föddes i present, Tomtebobarnen, så vill nog helst inte ge en bok denna gången :P

    Personligen tycker jag om att ge praktiska saker och inte "lull-lull" :P Det är nog för att jag själv tycker bäst om att få sådant. Jag tror nog att föräldrarna är sådana också. De håller på att renovera sitt ganska nyköpta hus, så jag tror att de själva verkligen ser framemot att få köpa saker och inreda, därför känns inte tex en fotoram som ett alternativ heller.

    Barnet är ganska "stort" i augusti (6 månader), så den värsta småbarnstiden med vaknätter är över då. Därför känns inte tex matlådor som ett alternativ. Kanske inget man kommer med på ett kalas heller?

    Vi känner ingen annan som ska dit, förutom mammas bror, så kan inte gå ihop med någon heller tyvärr. Kläder har de i mängder vet jag, de fick massor av kläder när barnet föddes, så jag vet att de inte vill ha mer sånt nu :P

    Jättesvårt att hitta på något, speciellt med ganska liten budget, men har ju ändå lite tid på mig :)

    Tack för alla tips och förslag! :D
  • CoG

    Ser nu att ngn tpsat om vetevärmare.

    Vi köpt en från coolstuff (ett jättegosigt får) till vår dotter på 8 år
    Den doftar också lavendel och är jätte uppskattad.
    Jag vet inte om den doftar för mkt för en liten halvåring...men annars kan den ju vara bra att ha senare.

  • daniiel
    PimPim83 skrev 2012-06-17 21:12:18 följande:
    På min sons namnkalas fick han en sån här mätsticka i present. Mycket uppskattat av oss! :) Finns i olika prisklasser på jollyroom.se

    www.jollyroom.se/kids-concept-ma-tsticka-bila...
    www.jollyroom.se/trafiluren-matsticka-bondgar...
    Båda var ju väldigt fina, bra tips, tack :)
    101112 skrev 2012-06-17 21:12:53 följande:
    Ringen ska sitta på ett halsband för den är jätteliten ist för ett hjärta tex som var vanligt förut att få.
    Vet inte vad halsbandet kostar men tror inte de är så himla dyra inte om det är silver pläterat. Men det är ju inga praktiska presenter förutom att han kan använda dem när han blir lite större:o))
    Hahaha jaha, då hänger jag med! :) Nja, kanske inte halsbandet i sig, men det kostar ju att få det graverat också tänker jag :P
    Darling Daisy skrev 2012-06-17 21:17:33 följande:
    Daniiel: Även jag är "allergisk" mot lull-lull o traditionella doppresenter. På vår dotters dop bad vi gästerna ge en gåva till världsnaturfonden ist för vanliga presenter. Det var fint, tyckte vi
    Ja, det tycker jag också var väldigt fint gjort :) Något sådant hade jag kunnat tänka mig att göra också, men vi hade nog valt Hjärtebarnsfonden. Vi brukar ge donationer till Hjärtebarnsfonden i våra mor- och farföräldrars namn i julklapp till dom :)
    CoG skrev 2012-06-17 21:18:42 följande:
    Vår kille är 11 månader och fortfarande blir vi väldigt glada när svärmor skickar med matlådor.
    Men då har vi inte haft en bra natt på 11 månader så vi är nog rätt slutkörda :)

    Jag röstar för presentkort om det ska vara ngt praktiskt.
    Då hittar dom ju lätt det dom själva tycker känns bra att handla.

    Eller att du går in på hm eller kappahl (där dom har barnkläder till bra priser) och köper tex 4 plagg men i 4 efterföljande storlekar.
    Då växer presenten med barnet ett tag.
    Jaha, men fy vad jobbigt för er. Då förstår jag verkligen att ni uppskattar matlådorna :)

    Presentkort är bra, men det känns så lite med ett presentkort på 200kr tycker jag. Hm.. kanske inte, beror väl lite på i vilken butik man köper det.

    Inga kläder, de har kläder som räcker tills han blir 1år, minst :P haha
    CoG skrev 2012-06-17 21:20:36 följande:
    Ser nu att ngn tpsat om vetevärmare.

    Vi köpt en från coolstuff (ett jättegosigt får) till vår dotter på 8 år
    Den doftar också lavendel och är jätte uppskattad.
    Jag vet inte om den doftar för mkt för en liten halvåring...men annars kan den ju vara bra att ha senare.
    Ja, jag funderar på doften, om det är bra för någon som är så liten. Svårt när man inte känna lukta på den i förväg. Men ja, det går ju alltid spara iofs :)
  • Five year engagement

    Du ska inte virka då? Virka lite olika kakor, är lätt, går fort och blir supersöta saker att leka med!! Har själv virkat massa till min lille son, chokladboll, dammsugare, prinsessbakelse m.m. :) slå in det i nån typ av kakburk! :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!