• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Sara 120707 skrev 2012-06-19 18:26:44 följande:
    Är inte vit slips för begravningar?

Jag håller med dig här. I många fall är det ok med den här "man gör som man vill"-attityden som är så poppis på bla BT (hör dock själv till skaran som tycker sociala regler viktiga för människans roll och trygghet i samhället) men inte ang. det här.

Svarta och vita slipsar är i vårt samhälle strikt reserverade för begravningar och ett sätt värdnadsfullt sätt att visa vår sorg. Lite som att sätta ett sorgeband för armen eller ett sorgeflor/sorgedok över hatten. Samma sak, samma betydelse, samma innebörd, samma förståelse och samma respons från omgivningen när dessa starka symboler plockas fram och används. Det är min blygsamma men bestämda åsikt.

• Sara 120707
    1700tal skrev 2012-06-20 17:39:12 följande:
    Jag frågade för jag tycker precis som du och hajade till eftersom vit slips är något jag starkt förknippar med begravning och blev lite förvånad när det inte nämndes. Fast det visade sig ju senare att slipsen var silvrig och vit och då kan det ju bli lite en annan sak
  • 1700tal
    Sara 120707 skrev 2012-06-20 17:43:19 följande:
    Jag frågade för jag tycker precis som du och hajade till eftersom vit slips är något jag starkt förknippar med begravning och blev lite förvånad när det inte nämndes. Fast det visade sig ju senare att slipsen var silvrig och vit och då kan det ju bli lite en annan sak

Ja, precis. Nu vet jag inte vilket inlägg eller vems slips ni pratar (har inte hunnit läsa ifatt idag) men en slips som är silvrig och medvetet designat (tex mönstrad) ihop med andra nyanser så är det en annan sak. Likaså med den kravatt i ivory/lljus champange som jag sytt till min blivande, den kan inte misstas för en sorgeslips och det är det viktigaste. En svart botten med mönster skulle man ju inte ha på en begravning, alltså är den ok i andra sammanhang. En silvrig slips skulle man definitivt inte ha på en begravning, alltså är den ok i andra sammanhang.

Ska läsa igen så jag hänger med på slipsdilemmat. Läste bara sista sidan, där tror jag inte det stod nåt sånt.

• emmadeckmar
    Sara 120707 skrev 2012-06-20 17:43:19 följande:
    Jag har aldrig hört att vit slips är förknippad med begravningar Förvånad
    Men då är jag heller inte alls insatt i klädkoder öht Skäms

Tycker iaf det är stilrent och väldigt vackert med vit slips mot vit skjorta!
  • Sara 120707
    emmadeckmar skrev 2012-06-20 19:13:36 följande:
    Jag har aldrig hört att vit slips är förknippad med begravningar Förvånad
    Men då är jag heller inte alls insatt i klädkoder öht Skäms

Tycker iaf det är stilrent och väldigt vackert med vit slips mot vit skjorta!

Just helsvarta och helvita slipsar bärs vid begravningar.

De vita av de närstående manliga släktingarna och svarta av övriga manliga gäster.

Helvita slipsar bärs enligt etikett ENDAST vid begravning, men i dagsläget är det en fråga som liksom alla andra börjat ruckas på. Men det är något som det kan vara bra att vara medveten om innan man väljer det.

Googla "vit slips" så får du upp mer

• Solstice
    daniiel- åh, vad tråkigt och givetvis ska de ju vara extra griniga och inte vilja hjälpa till.

Men har ni ingen personlig bankman? Har för mig att vår kommer åt även e-kontona för oss (vi har Swedbank iofs) för det verkar ju helt knas att man inte ska kunna komma åt pengarna öht om man låst sin dosa för det är ju rätt lätt hänt.

Hoppas iaf att det löser sig för er.
  • daniiel
    CoG skrev 2012-06-20 09:04:45 följande:
    daniiel
    Skatteverket kan man väl också skaffa leg hos?
    Kan ingen låna ut 400 så att du kan ordna med leg och sedan få tillgång till pengarna och betala tillbaka?
    Jag betalde 400 till skatteverket,
    gick dit med kvitto på betalningen,
    fick vänta på min tur sen blev det fotografering och signering av nya idkortet

Inom 2 veckor hade jag det nya
    CoG skrev 2012-06-20 09:06:09 följande:
    www.skatteverket.se/privat/idkort.4.6f9866931...
    Om det gått för lång tid sen idkortet gick ut behöver det följa med ngn som kan intyga med giltig legitimation att du är du.
    Jag måste dock åka ca 15mil för att komma till ett skattekontor som gör idkort, det vi har här i stan gör inte sånt tydligen. Därför är det polisen som gäller och ja, dit kan ju maken följa med och legitimera mig så att säga.
    Solstice skrev 2012-06-20 20:42:44 följande:
    daniiel- åh, vad tråkigt och givetvis ska de ju vara extra griniga och inte vilja hjälpa till.
    Men har ni ingen personlig bankman? Har för mig att vår kommer åt även e-kontona för oss (vi har Swedbank iofs) för det verkar ju helt knas att man inte ska kunna komma åt pengarna öht om man låst sin dosa för det är ju rätt lätt hänt.
    Hoppas iaf att det löser sig för er.
    Ja, alltså.. jag förstår ju att de har sina regler. Det kan ju inte människan som sitter på vårt lokalkontor göra något åt. Jag blev dock fruktansvärt irriterad över hur otrevlig den människan var och det är inte första gången vi får det bemötandet. Vi har också Swedbank, än så länge, men personlig bankman? Har aldrig hört talas om det. Nej, om dosan är låst kommer man inte åt sina konton. Jag kan ju använda kortet och de få pengar jag har på just det kontot, men jag kan ju inte logga in på internetbanken. Eftersom mitt leg inte är giltigt, så kan de inte heller låsa upp bankdosan så jag kommer åt internetbanken igen.
  • bridetobe2013
    Anny skrev 2012-06-18 14:28:28 följande:
    nu har jag varit och hämtat mina klänningar från skräddaren. Nu är det liksom gjort!

Nedan följer en liten bildkavalkad modell mindre.

Svart band ditsytt på min volangklänning. (ser bättre ut än mina leggins som jag hade på tidigare bilder. )
    Översta volangerna är "nedsydda" så de inte står rätt ut. Väldigt diskret tycker jag.

Hela volangen står inte rätt ut längre. Hurra! Jag har bara smugit i klänningen än så länge, det verkar bra. Men jag vet inte förrns jag fått prova ordentligt.

Och nu till Lillyn!

Jag har lite problem med underkjolen då klänningen blev lite kortare än planerat. Kanske får fästa den med några stygn inunder i klänningen så den håller sig på plats eller något.

Men vad tycks??
    Den korta är ju för middagen med vännerna senare på kvällen. Volangen för själva vigseln och mottagningslunchen.

Åååå vad fina. Nu vill jag ha likadana....lillyn blev ju jättefin som kort med bandet och underkjolen. (jag som älskade den som lång gillar den ännu mer nu)

Och volang kjolen...

Måste sluta hänga här nu annars kommer jag ångra ihäl mig över min klänning...

1/6 2012
  • bridetobe2013

skulle ju ta bort fotona innan jag postade.... förlåt

1/6 2012
  • sanmal
    daniiel skrev 2012-06-20 21:59:12 följande:
    CoG skrev 2012-06-20 09:06:09 följande:
    www.skatteverket.se/privat/idkort.4.6f9866931...
    Om det gått för lång tid sen idkortet gick ut behöver det följa med ngn som kan intyga med giltig legitimation att du är du.
    Jag måste dock åka ca 15mil för att komma till ett skattekontor som gör idkort, det vi har här i stan gör inte sånt tydligen. Därför är det polisen som gäller och ja, dit kan ju maken följa med och legitimera mig så att säga.Ja, alltså.. jag förstår ju att de har sina regler. Det kan ju inte människan som sitter på vårt lokalkontor göra något åt. Jag blev dock fruktansvärt irriterad över hur otrevlig den människan var och det är inte första gången vi får det bemötandet. Vi har också Swedbank, än så länge, men personlig bankman? Har aldrig hört talas om det. Nej, om dosan är låst kommer man inte åt sina konton. Jag kan ju använda kortet och de få pengar jag har på just det kontot, men jag kan ju inte logga in på internetbanken. Eftersom mitt leg inte är giltigt, så kan de inte heller låsa upp bankdosan så jag kommer åt internetbanken igen.
    Nu har jag inte hängt med jättemycket här så jag berom ursäkt ifall jag upprepar något Flört

Men du har inte telefonbanken då? Då kan du ju isåfall föra över pengar från ett konto till ett annat så du iaf kan få tag i dina pengar. Alttså om du har ett fungerande kort så du kan ta ut/handla med det Flört
    En liten fundering bara, man blir ju rätt låst när sånt där krånglar!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!