• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tokig

Jag tycker absolut att du ska satsa på böcker.

daniiel skrev 2012-06-17 18:10:11 följande:
    Okej, nu kommer lite OT-gaffel här.

I augusti ska vi på namngivningskalas för ett par vänner fick en jättesöt liten son i mars :) Mamman var tostmadame på vårt bröllop och vi anser väl att vi är rätt goda vänner, även om vi inte umgås jätteofta. Vi har ju som sagt ganska värdelös ekonomi, men tänkte att vi skulle väl kunna spendera kring 200kr (för snålt?) på en present till pojken. Frågan är ju bara vad man ska köpa?
  • bridetobe2013

I augusti ska vi på namngivningskalas för ett par vänner fick en jättesöt liten son i mars :) Mamman var tostmadame på vårt bröllop och vi anser väl att vi är rätt goda vänner, även om vi inte umgås jätteofta. Vi har ju som sagt ganska värdelös ekonomi, men tänkte att vi skulle väl kunna spendera kring 200kr (för snålt?) på en present till pojken. Frågan är ju bara vad man ska köpa?

Vi brukar beställa en personlig sagobok. Där sagan handlar om barnet själv. Sen får man lägga till andra karaktärer (ev mamman pappan, syskon, nära vänner) staden man bor i mm.

Längst fram i boken står det sen en personlig hälsning... Roligt och uppskattat!

1/6 2012
  • CoG

Frågan är vad du själv vill ge.
    Något traditionellt att ställa på hyllan som dopminne eller ngt som används på ett mer direkt sätt?

• Anny

Klassiska doppresenter är rätt ovanligt nuförtiden. När vi döpte mina pojkar avsade vi oss sådant. Okej, det lät lite hårt. Men vi önskade vanliga gåvor. Leksaker, böcker, kläder osv.

Vi har som present till våra egna pojker beställt sådana personliga sagoböcker. Jättetrevliga presenter tycker jag.

Det senaste dopet vi var på så köpte vi en riktigt tjejig sagobok och jag tror jag köpte tjejkläder också... Neej en riktigt tjejig fin filt. (De har en son sedan innan så nu är det tjejigt som gäller )  

Annars har vi nog ofta köpt böcker, jag sydde en babyfilt och kudde en gång.Det var riktigt uppskattat. Och en riktigt gosig nalle, sådan där riktigt bra gosse-nalle som är tillräckligt liten för att släpa med ööööverallt! 

• Styrka

Hallå Kina-proffsen! Flört

Vi beställde tillslut en måttsydd kostym från DHGate.com (säljare Hifriend) som skeppades från Hongkong den 10/6. Skrattande Väntar med oliiiderlig spänning! på att den ska komma, men jag börjar bli lite orolig; den kan fortfarande inte spåras hos Posten! Det verkar inte  som de använder samma trackingnr som China Post? Hur gör man för att få det svenska tracking nummret? Ska inte varje item ha samma tracking nr under hela transporten, just för att man ska kunna spåra dem hela vägen?

Är det nån mer som beställt kostym från nån av kinasidorna? Daniiel, ni beställde väl från Sutopia har jag för mig? Är det nån som beställt från DHgate, eller rent av fran samma säljare? Högoddsare, jag vet...
    Jag beställde ju min klänning från MyLoveBridal, och blev suuupernöjd, så att beställa kostym från Kina var inget svårt val för oss, men nu börjar jag bli nervös. Tänk om den är helt felsydd? Då blir det jääävligt tajt att hitta ett bra alternativ. Mindre åtgärder kan ju alltid åtgärdas hos skräddare, men... *ågren, kontrollmani och katastroftänkande inträder*

De har lovat att kostymen ska vara framme senast 20/6, och det är ju på onsdag, och bröllopet är inte förrän 7/7, så i allra värsta fall har vi två och en halv vecka på oss att hitta en vit kostym nånstans i stan. Vet att HM säljer vita kostymbyxor, och jag såg en vit blazer hos MQ. Väst beställer vi från sutopia eller mytuxedo. (jävlar, det måste ju oxå göras!! - note to self!)

Så - ni som varit med förr - hur gör man för att spåra paketet hos posten? och tänk om den istället levereras av DHL? eller Fedex? hur vet man vilket bolag de kommer använda? jag kanske inte kan spåra den hos posten eftersom de inte använder posten? sååå kan det ju vara... *känner mig dum*

DHGate har väl annars fått lite blandade recensioner? Den här säljaren hade 97% positiv feedback och relativt många försäljningar av kostymen vi beställde. (55 st) Verkar det bra? Rimligt?

• 101112

Det finns väldigt fina sk dopringar det är en klackring i miniatyr för pojkar fast de kanske är lite dyrare nu när guldpriset gått upp. Eller om du har ett foto på pojken så kan du lämna det i guldsmedsaffären för att de ska gravera in hans bild på ett halsband i silver eller silverpläterat.
  • daniiel

Ja, även de här föräldrarna vill inte ha såna vanliga dopgåvor. De räknar med att deras mor- och farföräldrar kommer ge sånt (barnets tex gammelmormor). Vi gav dom en bok när barnet föddes i present, Tomtebobarnen, så vill nog helst inte ge en bok denna gången :P

Personligen tycker jag om att ge praktiska saker och inte "lull-lull" :P Det är nog för att jag själv tycker bäst om att få sådant. Jag tror nog att föräldrarna är sådana också. De håller på att renovera sitt ganska nyköpta hus, så jag tror att de själva verkligen ser framemot att få köpa saker och inreda, därför känns inte tex en fotoram som ett alternativ heller.

Barnet är ganska "stort" i augusti (6 månader), så den värsta småbarnstiden med vaknätter är över då. Därför känns inte tex matlådor som ett alternativ. Kanske inget man kommer med på ett kalas heller?

Vi känner ingen annan som ska dit, förutom mammas bror, så kan inte gå ihop med någon heller tyvärr. Kläder har de i mängder vet jag, de fick massor av kläder när barnet föddes, så jag vet att de inte vill ha mer sånt nu :P

Jättesvårt att hitta på något, speciellt med ganska liten budget, men har ju ändå lite tid på mig :)

Tack för alla tips och förslag! :D

• daniiel
    101112 skrev 2012-06-17 20:43:34 följande:
    Det finns väldigt fina sk dopringar det är en klackring i miniatyr för pojkar fast de kanske är lite dyrare nu när guldpriset gått upp. Eller om du har ett foto på pojken så kan du lämna det i guldsmedsaffären för att de ska gravera in hans bild på ett halsband i silver eller silverpläterat.
    Förlåt att jag frågar, men vad ska ett barn med en sådan ring till? :P Och det låter fint med ett sånt halsband, men det lät också lite väl dyrt för oss :/
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!