• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-06-16 15:02:53 följande:
     Vi har precis samma smak! Ska blir otroligt spännande att se hur den bli! Om jag inte beställer den själv...
    Har inte varit inne på ett tag o läser att du fortfarande är ute efter klänningar! hahaha. 1700tal, du kommer att hålla på tills sista dagen innan bröllopet. Är det den 18/8 som gäller? Hoppas för din skull att du inte hinner köpa hem fler *ler*. 

Min är inlämnad hos sömmerskan för lite omvandling. Den Italienska sömmerskan vill dock "italienisera" den! ler. Hon ville sätta dit en massa paljetter osv. Det blev en kompromiss så det blir lite små pärlor på spetsen. Det kan nog göra att den lyser upp lite, så det blir nog bra. Sen ska den förminskas kring midjan, lägre skärning vid brösten, mer spets, bustle till släpet, några extra lager tyll (jag har redan sytt i 2 lager till (var 3 ifrån början). Hoppas att det inte kostar tok för mkt. Det är en kompis till killens mamma, så jag hoppas att hon är väääldigt  generös
  • emmadeckmar
    daniiel: hehe.. skyll på telefonen vettja Flört de brukar väl ändra stavningen lite som de vill?

Kikade in här för att säga att jag har letat en bolero/sjal etc. jättelänge nu.
    Jag har kollat Ebay och där finns ju hur många sidor som helst.
    Men så kom jag på att kolla Landy igen, och där fanns den!

www.landybridal.co/wedding-wraps-wedding-accessories-white-aw00ac4005.html

Så tunn och fin, bara en liten WRAP (låter som man rapar när man säger det där, haha), utan en massa krusiduller! jag blir bara gladare och gladare Skrattande

Ska verkligen gå och sova nu!!
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-06-17 00:19:17 följande:
    daniiel: hehe.. skyll på telefonen vettja Flört de brukar väl ändra stavningen lite som de vill?

Kikade in här för att säga att jag har letat en bolero/sjal etc. jättelänge nu.
    Jag har kollat Ebay och där finns ju hur många sidor som helst.
    Men så kom jag på att kolla Landy igen, och där fanns den!

www.landybridal.co/wedding-wraps-wedding-acce...

Så tunn och fin, bara en liten WRAP (låter som man rapar när man säger det där, haha), utan en massa krusiduller! jag blir bara gladare och gladare Skrattande

Ska verkligen gå och sova nu!!
    Haha ja, det är faktiskt helt hopplöst att skriva från mobilen. Den ändrar ord och sätter in/tar bort bokstäver lite huller om buller. Man kan väl stänga av den funktionen, men då ska man sitta och knappa in varje enskild bokstav istället = jobbigt och tidskrävande :P

Den där boleron/sjalen (wrap, ja låter som en rap haha) var ju jättesöt :) Såg att du bestämt dig om klänning? Den där real sample från Landy va? Jättefin och kommer nog bli bra med ändringarna :) Tror den skulle bli jättefin i ivory, jag hade valt ivory och inte champange. Tänk bara på att beställa boleron i samma färg, även om den inte kommer bli exakt samma nyans då de görs i olika material. Eller en helt avvikande färg..
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-06-17 00:28:07 följande:
    Den där boleron/sjalen (wrap, ja låter som en rap haha) var ju jättesöt :) Såg att du bestämt dig om klänning? Den där real sample från Landy va? Jättefin och kommer nog bli bra med ändringarna :) Tror den skulle bli jättefin i ivory, jag hade valt ivory och inte champange. Tänk bara på att beställa boleron i samma färg, även om den inte kommer bli exakt samma nyans då de görs i olika material. Eller en helt avvikande färg..
    Ja, jag har bestämt mig! föll hårt för den som jag lagt ut bild på senast med ändringarna. Jag har noll koll på om den är i ivory eller champange, men kanske ivory är ett säkert kort, ska se vad jag får för svar på senaste mailet. Då skulle hon skicka måttformuläret och räkna ut kostnad, så jag ska väl kanske nämna att jag vill ha boleron också :)

Bra att du påminde mig om att ta samma färg som klänningen! lär bli så att jag tar samma färg som klänningn då boleron bara finns i vit, ivory och champange! Glad
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-06-17 07:27:46 följande:
    Ja, jag har bestämt mig! föll hårt för den som jag lagt ut bild på senast med ändringarna. Jag har noll koll på om den är i ivory eller champange, men kanske ivory är ett säkert kort, ska se vad jag får för svar på senaste mailet. Då skulle hon skicka måttformuläret och räkna ut kostnad, så jag ska väl kanske nämna att jag vill ha boleron också :)

Bra att du påminde mig om att ta samma färg som klänningen! lär bli så att jag tar samma färg som klänningn då boleron bara finns i vit, ivory och champange! Glad
    Det förstår jag, den är ju jättefin :) Hoppas du ska bli nöjd med den sen. Hehe mja, jag är själv livrädd för just färgen champange, då den lätt blir så väldigt gul och klänningen kan nästan se pissgul ut tycker jag :P Jag tycker därför att ivory är bättre, en riktigt härlig vitfärg :) Smaken är ju dock som baken och man ska ju välja det man själv tycker bäst om :)

Hehe ja, boleron blir nog finast om den är i ungefär samma färg som klänningen, så om klänningen blir ivory, så passar det nog bäst om den också är i ivory :) Eller så kör du boleron i champange och sätter typ ett champangefärgat band i midjan. Man kan välja "choose yourself" också och få den i vilken färg man vill :)
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-06-17 11:22:35 följande:
    Det förstår jag, den är ju jättefin :) Hoppas du ska bli nöjd med den sen. Hehe mja, jag är själv livrädd för just färgen champange, då den lätt blir så väldigt gul och klänningen kan nästan se pissgul ut tycker jag :P Jag tycker därför att ivory är bättre, en riktigt härlig vitfärg :) Smaken är ju dock som baken och man ska ju välja det man själv tycker bäst om :)

Hehe ja, boleron blir nog finast om den är i ungefär samma färg som klänningen, så om klänningen blir ivory, så passar det nog bäst om den också är i ivory :) Eller så kör du boleron i champange och sätter typ ett champangefärgat band i midjan. Man kan välja "choose yourself" också och få den i vilken färg man vill :)
    Jag är också rädd för champange om det inte är rätt färg. Antar att nan inte vågar lita på de färgkartor som, finns på sidan? kan ju se annorlunda ut på min skärm också! nä nu lutar det faktikt åt ivory! böjde skärmen på datorn och kollade på färgkartan och då ser taffeta champangen lite mörkare, gulaktig ut!  tror inte jag vågar chansa! Förvånad

När jag får hem klänningen lägger jag ut bilder så ni får se den också! hoppas bara den kommer passa. Ska försöka vara så noga med måtten jag bara kan! men i.o.m korsettsnörningen borde det ju bli bra Glad
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-06-17 13:02:46 följande:
    Jag är också rädd för champange om det inte är rätt färg. Antar att nan inte vågar lita på de färgkartor som, finns på sidan? kan ju se annorlunda ut på min skärm också! nä nu lutar det faktikt åt ivory! böjde skärmen på datorn och kollade på färgkartan och då ser taffeta champangen lite mörkare, gulaktig ut!  tror inte jag vågar chansa! Förvånad

När jag får hem klänningen lägger jag ut bilder så ni får se den också! hoppas bara den kommer passa. Ska försöka vara så noga med måtten jag bara kan! men i.o.m korsettsnörningen borde det ju bli bra Glad
    Precis, färgerna kan ju se väldigt olika ut från dataskärm till dataskärm, så det är svårt att veta hur det blir i verkligheten. Jag tror dock att ivory kommer bli jättebra :) Ja!, vi vill hemskt gärna se den! :D Och ja, har du med snörning, så tror jag inte det ska vara några problem med storleken :)
  • Darling Daisy
    Fjällen2010 skrev 2012-06-16 19:32:11 följande:
    Å vilka fin fina klänningar ni har beställt!!!

Har varit till en brudbutik och blivit upp över öronen förälskad i en Aspera Goldline 4552. Någon som vet något Kinabolag som gör denna???

Visst kan jag skicka iväg en förfrågan men är mer nyfiken på om nån vet nåt ställe som gjort den och om det då blev bra. 
    Hej!
    Jag har inte koll just på den klänningen, det är ju inte alla kinaföretag som skriver ut vilken klänning de kopierat.

Daniiel brukar ha bra koll
    Om du inte får svar här, så fråga om igen. Det är periodvis så mycket inlägg att frågor försvinner i mängden! 
  • Sjörå

Tittar efter klänningar från Landy Bridal och när jag väljer plus size så står det att det inte finns några klänningar att visa. Men om jag hittar en snygg kläning och väljer Custom size borde de väl kunna sy den i plus size åt mig?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!