• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    sasssyy skrev 2011-11-06 17:22:03 följande:
    tjejer .. har inte varit inne på länge i tråden.. men nu är jag tilbaka.. har beställt min klänning från kina o nu är den på väg.

    ENligt spårningsnummret jag fick så är den i stockholm nu (ska vidare nedåt landet) på FedExs sida kan jag läsa detta:
    Nov 6, 2011 07:03
    International shipment release
    STOCKHOLM-ARLANDA SE

    vad betyder det?

    Sen undrar jag om tull... enligt vad jag har läst på tullverkets sida så är försändelser som innehåller kläder av tyg som har ett värde under 1500 kr tullbefriade.... min klänning kostade mig 800 kr (joo det är sant) hur gör jag om jag krävs på tull iaf......???

    Jag har ju kvittot på betalningen i datorn, räcker det som bevis?
    Det borde väl betyda att klänningen har lämnats av på Arlanda :)

    Angående tull, så har du rätt. Kläder utanför EU som man beställer är tullfria om värdet på varan + frakt är under 1400kr (sist jag kollade var det 1400kr). Trots det kan man ändå åka på att betala moms, vilket är 25% av varans värde inklusive frakt, + en administrationsavgift som brukar ligga på ca 100kr.

    Därför borde det ju vara lugnt för din del när det gäller tullen, men det andra slippar man inte alltid undan ändå. Kvitton räcker dock som bevis om de skulle vilja veta vad du betalat :)
  • Minuz

    Trevlig säljare är hon iaf.


    Hon har redan påbörjat ändringarna. men hur det blir med hjärtat vet jag inte..... en av Orginalklänningarna har den överdelen, men jag ville ju ha rakt. Ska jag ändå ha med hjärtformat bröst? Det är ju inte så lätt att ändra på om man inte syr om hela överdelen va? Eller kan man sy in en bit vid urringningen? Kanske sätta en lila kant runt? Förstår ni hur jag menar?

  • Theo09

     


    Hej alla brudar!

    Åhhhh!! Nu har vi bestämt att den stora dagen ska vara 2012-05-12 och jag är redan nu skitnervös! Haha! Känns så fantastiskt härligt att äntligen få bli fru till den finaste mannen på jorden Hjärta.

    Nu till klänningen... Oj vad jag läst och surfat senaste veckorna men nu tror jag att jag hittat min klänning. Vad tycker ni? Tror ni det blir några problem att få den som orginalet? Vilken sida tror ni är bäst att beställa ifrån? Jag vill ha den precis som på bilden men inte halterneck octan två axelband. Hur skriver man det lättast?

    Tusen frågor och det lär komma tusen till Flört.

    Kram på er!
  • sasssyy
    daniiel skrev 2011-11-06 21:34:23 följande:
    Det borde väl betyda att klänningen har lämnats av på Arlanda :)

    Angående tull, så har du rätt. Kläder utanför EU som man beställer är tullfria om värdet på varan + frakt är under 1400kr (sist jag kollade var det 1400kr). Trots det kan man ändå åka på att betala moms, vilket är 25% av varans värde inklusive frakt, + en administrationsavgift som brukar ligga på ca 100kr.

    Därför borde det ju vara lugnt för din del när det gäller tullen, men det andra slippar man inte alltid undan ändå. Kvitton räcker dock som bevis om de skulle vilja veta vad du betalat :)
    men hur och när får man reda på detta då? Knackar dem på bara och vill ha betalt..för det är liksom omöjligt då vi bor i skogen och miltals från närmaste bankomat och mitt kort brukar sällan funka i kortdragare som inte är direktanslutna  (ett Maestro), de måste väl höra av sig is f.

    Frakten står tillverkaren utav så jag räknar med att jag inte behöver betala något där men det kanske man inte ska räkna med?
  • Jane
    Minuz skrev 2011-11-07 03:56:40 följande:

    Trevlig säljare är hon iaf.


    Hon har redan påbörjat ändringarna. men hur det blir med hjärtat vet jag inte..... en av Orginalklänningarna har den överdelen, men jag ville ju ha rakt. Ska jag ändå ha med hjärtformat bröst? Det är ju inte så lätt att ändra på om man inte syr om hela överdelen va? Eller kan man sy in en bit vid urringningen? Kanske sätta en lila kant runt? Förstår ni hur jag menar?


    Klänningen ser faktiskt inte så bra ut, just nere i kjolen ser det ut som att understa lagret är plast och det över som bildar släpet är ihopslafsat med en blomma där fram, det ser inte välgjort ut.

    Angående att du inte vill ha det hjärtformat, jag då kan du ju säga till dem att göra den rak med hjälp av liten lila kant, hade blivitsnyggt.
  • daniiel
    Minuz skrev 2011-11-07 03:56:40 följande:

    Trevlig säljare är hon iaf.


    Hon har redan påbörjat ändringarna. men hur det blir med hjärtat vet jag inte..... en av Orginalklänningarna har den överdelen, men jag ville ju ha rakt. Ska jag ändå ha med hjärtformat bröst? Det är ju inte så lätt att ändra på om man inte syr om hela överdelen va? Eller kan man sy in en bit vid urringningen? Kanske sätta en lila kant runt? Förstår ni hur jag menar?


    Fråga henne om det går att lösa det med urringningen på något sätt? Hon kanske har något förslag på hur det skulla kunna göras? :) Går det inte, så går det inte och då kanske du kan ha den med sweetheart? Men då har du åtminstone undersökt möjligheten att få den ändrad. Hade du sagt till att du ville ha den rak?
  • daniiel
    Minuz skrev 2011-11-06 18:36:50 följande:
    Har nu fått  bilder på min klänning...... Är allt annat än nöjd med den. Hur petig ska jag igentligen vara? Visst måste den ändå vara ganska lik ritningen eller? Har nu påpekat dessa fel för säljaren och hoppas att hon ändrar dem och gör som jag vill......
    Såg verkligen fram emot denna, men tycker inte den ser lika välgjord ut som de hon sytt innan, fluffet tex ser ut att vara av plast och är alldeles för lite, kjolen är inte tillräckligt stor, det ska vara ett smycke bak på bandet och ingen blomma. Fram ska fluffet vara mer på höften än som det är nu, blomman ska vara större. Och jag beställde faktiskt inte med hjärtform..............
    Men färgrn ser iaf lovande ut...... *S*

    Sitter vid dotterns dator då mitt internet pajat och hatar denna slöa lilla  sak........ Och den stängs av rätt som det är då fläkten inte funkar......
    Var petig, annars får du den inte som du vill ha den. Hon skickar väl bilder för att du ska få tycka till och säga vad som kan behöva ändras? :) Tycker definitivt att du ska påpeka alla ändringar och saker som du skrivit här att du är missnöjd över.

    Angående fluffet där fram, som ser ut att vara plast, så verkar det vara sån blank organza. Fråga henne om hon kan byta ut det mot matt organza eller tyll? Då blir det inte alls sådär blankt och plastigt.
  • daniiel
    sasssyy skrev 2011-11-07 10:00:38 följande:
    men hur och när får man reda på detta då? Knackar dem på bara och vill ha betalt..för det är liksom omöjligt då vi bor i skogen och miltals från närmaste bankomat och mitt kort brukar sällan funka i kortdragare som inte är direktanslutna  (ett Maestro), de måste väl höra av sig is f.

    Frakten står tillverkaren utav så jag räknar med att jag inte behöver betala något där men det kanske man inte ska räkna med?
    Nej, man brukar få hem en faktura och när man betalat den, så leverar dom klänningen :) Det tar ju då ett par dagar extra att få hem klänningen, men det är ju inte alls säkert att du får betala något alls.

    Nej, om säljaren står för frakten, så är ju den inbakad i priset och då behöver du ju inte oroa dig för någon tillkommande fraktavgift. Jag har då aldrig varit med om att behöva betala mer.
  • Minuz

    Nä! Den är verkligen inte fin framtill. Verkar som att det inte är samma person som sytt denna som mina andra.... Jag hoppas oxå att det kan bli snyggt med en lila kant, blir det fult kan man ku ta bort den..


    Jane skrev 2011-11-07 10:59:57 följande:
    Klänningen ser faktiskt inte så bra ut, just nere i kjolen ser det ut som att understa lagret är plast och det över som bildar släpet är ihopslafsat med en blomma där fram, det ser inte välgjort ut.

    Angående att du inte vill ha det hjärtformat, jag då kan du ju säga till dem att göra den rak med hjälp av liten lila kant, hade blivitsnyggt.
  • Minuz
    daniiel skrev 2011-11-07 11:40:07 följande:
    Var petig, annars får du den inte som du vill ha den. Hon skickar väl bilder för att du ska få tycka till och säga vad som kan behöva ändras? :) Tycker definitivt att du ska påpeka alla ändringar och saker som du skrivit här att du är missnöjd över.

    Angående fluffet där fram, som ser ut att vara plast, så verkar det vara sån blank organza. Fråga henne om hon kan byta ut det mot matt organza eller tyll? Då blir det inte alls sådär blankt och plastigt.
    Jag har påpekat allt nu, hon säger att hon ska ändra den. Bilder skickar hon för att jag bett om det....... *S* PÅ förra klänningen som du ser på min lilla bild så var det jättefint.... På bilden jag skickade med alla ändringar var överdelen rak. Frågade henne nu om hon kan ändra och göra som hon gjorde på förra. Så vi får se vad hon säger. Trodde verkligen att hon skulle sy den bra eftersom hon gjorde ett par tabbar på förra, men den blev dock bra iaf. Och jag vill ha en STOOOOOOOR kjol, vilket hon lovat mig. Får väl ha tio underkjolar på mig. ..
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!