• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Lomilla:
    Prova klänningen igen och se hur du känner. Be nån ta lite bilder på dig så att du själv kan sitta o kolla hur du ser ut. Fundera några varv till och försök lista ut hur en eventuell ersättar-klänning skulle se ut. 
    Om du sedan känner att du nog vill ha en annan klänning är det bara att sätta igång att leta igen!

• pulmonate
    Tack ska ni ha Sommarbrud, 1700tal och Solrosen 1982!! Tur att det finns någon som gillar min klänning! hehe!
    Själv tycker jag den är fin, och det är väl det som är viktigast
    Ja jag tror jag kör på 3cm klack!? Ganska lite men jag vill verkligen inte bli längre än min kille.

Nä det var inte jag som började den tråden men jag har också varit och läst den tråden! Jag tyckte att hennes klänning var jättefin! Jim Hjelm är i mitt tycke den bästa bröllopsklänningsdesignern out there! :) För min smak iaf.

Ja precis, jag tycker dina klänningar är jätte fina (min favorit är den med svart spänne) även om jag inte väljer en liknande klänning. Du kommer att vara super fin! När gifter du dig?

Kram 
  • Sommarbrud
    daniiel skrev 2011-11-04 12:25:57 följande:
    De är ju så himla billiga, så varför inte? hehe Då får man pröva många olika varianter :)

Mitt nya mål är iof att mina kompisar ska gifta sig så jag kan hjälpa dem o leta klänning, super smart jag köper ju ingen klänning men får ändå vara med o beställa o vänta på paket :) Går sådär ingen kompis som vill gifta sig :(

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-11-04 20:09:57 följande:
    Jane o Tinzi:
    Visst är det en trevlig tråd vi har! Jag hänger kvar trots att jag är gift sen några månader tillbaka, bara föratt det är så härlig stämning här. Sen känns det bra om mina erfarenheter kan hjälpa nån som har frågor inför sitt bröllop.
    Och det här är ett billigare sätt att fortsätta titta på brudklänningar om man jämför med att kolla på kinasidorna - där man kanske "råkar" beställa en klänning i förbifarten!
    Håller ,ed, vilken super tråd vi har! Jag bidrar kanske inte med så mkt med alla klänningar eftersom jag knappt vet vad jag beställde o vilket tyg osv men jag e bra på att gaffla :)
  • daniiel
    Sommarbrud skrev 2011-11-04 20:36:57 följande:

Mitt nya mål är iof att mina kompisar ska gifta sig så jag kan hjälpa dem o leta klänning, super smart jag köper ju ingen klänning men får ändå vara med o beställa o vänta på paket :) Går sådär ingen kompis som vill gifta sig :(

Den är bara att glömma för min del, ingen av mina kompisar är ens i närheten av att bli gifta :P Mina föräldrar börjar dock vara sugna på att göra om det. De gifte sig borgerligt när jag var 1år och min mamma hade då en aprikos kjol med matchande kavaj. Hon börjar vara sugen på en brudklänning och pappa vill gärna se henne i en sådan, samt att de vill köpa nya vigselringar. Ett ypperligt tillfälle :)
  • Drömbröllop12

Tjejer: Hur skriver man att man önskar snörning i ryggen på sin klänning INTE dragkedja? Så man har lite storleksmarginal, det är väl smartast? Eller??

• daniiel
    Drömbröllop12 skrev 2011-11-05 00:21:57 följande:
    Tjejer: Hur skriver man att man önskar snörning i ryggen på sin klänning INTE dragkedja? Så man har lite storleksmarginal, det är väl smartast? Eller??
    Man kan skriva tex "I want lace up in the back. No zipper. No buttons." Då skulle man ju kunna lägga till ordet "corset" framför "lace up" för att förtydliga lite extra om man vill.
  • pinklove

Nu har jag beställt klänning från Mylove-bridal och ska betala ordern via Paypal. Jag har ju gjort en egen design och beställt via e-post och därmed inte ett eget "log-in" på hemsidan. Hur gör jag för att vara säker på att de har min leveransadress? Får de den via paypal eller måste jag e-posta den till dem och hoppas på att den inte kommer bort?

160 USD skulle det bli i vilket fall, inklusive matchande underkjol och frakt. Känns helt rimligt! Nu håller jag bara tummarna att det blir som jag har tänkt mig! :) 

• pulmonate
    pinklove skrev 2011-11-05 12:42:35 följande:
    Nu har jag beställt klänning från Mylove-bridal och ska betala ordern via Paypal. Jag har ju gjort en egen design och beställt via e-post och därmed inte ett eget "log-in" på hemsidan. Hur gör jag för att vara säker på att de har min leveransadress? Får de den via paypal eller måste jag e-posta den till dem och hoppas på att den inte kommer bort?

160 USD skulle det bli i vilket fall, inklusive matchande underkjol och frakt. Känns helt rimligt! Nu håller jag bara tummarna att det blir som jag har tänkt mig! :) 
    Ja så funkade för mig också med Milly. Du får en bekräftelse ID nr ifrån Paypal. Skicka ett email till Mylove med den koden för att vara på den säkra sidan. Så att de vet att det är du som har betalat.  Lycka till med din klänning! 
  • Stridspinglan

Har just fått min klänning nu i veckan och är rätt besviken... Klänningen kommer från kanaca.com och är för lång fram och för kort bak (särskilt när man har underkjolen, vilket jag ju hade tänkt).
    Dessutom kan jag inte dra upp dragkedjan i ryggen hela vägen, den är alldeles för tajt där och det saknas runt 10 cm.
    Detta i sin tur leder till att den sitter fel över bröstet.
    Över magen är den alldeles för stor, men det hade man ju kunnat korrigera, bättre med för mycket tyg än för lite.

Dessutom har tillverkaren lagt ner en faktura i paketet på ytterligare $60.00 som jag inte hört talas om tidigare under uppgörelsen. (Det har inte med frakten att göra då företaget hade "free shipping" som ledord och jag har betalat DHL separat).

På hemsidan har det tidigare stått att det är öppet köp, men nu har de gjort om hemsidan och inga av dessa flikar går att öppna. Är så rädd att bli lurad.
    Är inte särskilt ytlig av mig, men hade hoppats så mycket på klänningen så detta blev ett riktigt antiklimax.

Har mailat tillverkaren som vill att jag skickar fotografier på det som är fel. Dock känner jag nog mest att hela klänningen är fel, vill byta modell och inte låta de sy om den.
    Någon med liknande erfarenheter som har några tips och råd att ge?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!