• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • FelizLane

hej tjejer! Dom kunde göra min klänning med alla ändringar, dock gjorde dom inte testklänning längre... :( Men det kanske går bra ändå, man kanske kan be dom skicka kort som man får godkänna innan dom skickar den? 

Sen skickade dom den här frågan som jag inte förstår: if you want add lace on the bust,there will no pleatings on thebodice.is it ok? 

vad menar dom? 

• Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-11-05 21:27:33 följande:
    Haha min man var inne i min garderbo idag o undrade vad det var för klänning som hängde bland mina sommarklänningar, eh det är en brudklänning. Tydligen hade jag inte riktigt berättat om den han trodde att jag bara hade de 2 som jag hade när vi gifte oss.. Oj oj så fel han har :)
    Gilla!

De behöver inte veta allt, de där männen!
  • pulmonate

Nu behöver jag råd ifrån er!!! Jag hade frågat dem om jag behövde en underkjol till min klänning. De hade glömt svara så jag tog bara för givet att det redan fanns i klänningen. Nu har de skrivit tillbaka..de ursäktar sig att de missat denna fråga och säger så här:

"yes,we can provide petticoat.we have two kinds.
    one is built-in,the other is seperate.

built-in($28,no hoops)

for the seperate.
    CL0002 (2hoops,$28)
    CL0003 (3hoops,$35)
    CL0004 (no hoops,$40)
    CL0005 with train  ($43)

which one do you want to choose?
    looking forward to hearing from you.

Have a nice day"

Vad ska man ha för någon? Tittar man på dom med hoops så är det ju även hoops upptill, som på en vanlig A-line klänning. Men det kan ju inte funka. Jag undrar hur dom tänker här! Det måste ju vara smalt vid höfterna iaf. 
    Har ni några råd?? Och brukar man behöva betala extra för detta? Jag tyckte redan att jag hade betalat fler än de flesta här för sina klänningar. Det blev 368 inkl. frakt. Egentligen tycker jag det redan borde vara  inräknat men samtidigt vill man inte klaga så att de gör ett dåligt jobb på klänningen..

• Jane
    pulmonate skrev 2011-11-06 10:37:04 följande:

Vad ska man ha för någon? Tittar man på dom med hoops så är det ju även hoops upptill, som på en vanlig A-line klänning. Men det kan ju inte funka. Jag undrar hur dom tänker här! Det måste ju vara smalt vid höfterna iaf. 
    Har ni några råd?? Och brukar man behöva betala extra för detta? Jag tyckte redan att jag hade betalat fler än de flesta här för sina klänningar. Det blev 368 inkl. frakt. Egentligen tycker jag det redan borde vara  inräknat men samtidigt vill man inte klaga så att de gör ett dåligt jobb på klänningen..

Klänningen ser ju snäv ut vid höfterna så jag tror att en "sjöjungfru-underkjol" blir bättre....men samtidigt har du ju släp på klänningen så det kanske blir konstigt :S
    Men vad jag vet så brukar man alltid få betala extra för underkjolen, speciellt om den inte är ditsydd.
  • Lommila1
    Tinzi skrev 2011-11-05 17:44:48 följande:
    Ah! Jag gillar inte så mkt prål, men man kanske kan ta bort pärlorna om man inte gillar dem? Värre att sätta dit dem iaf hehe :)
    Drömbröllop12 skrev 2011-11-05 17:19:15 följande:
    Nu har jag gjort beställningen, gaaaah såå nervöst!!!!!!!
    AH! KUL! Vet hur det känns! Spännande!
    jag tänkte lika, jag kan ju sprätta bort dom.. Så ja jag satt o sprätte pärlor över hela vardagsrummet ett par kvällar å sydde spets i fler kvällar...
    Jag sa jag ville ha lite pärlor, om det jag fick var lite pärlor så är mycket pärlor e paljettklänning...
    Men det är ju smaksak- om du verkligen vill ha blingblinget så är det ju ganska arbetsdrygt att sy dit dem själv också:D
  • Lommila1
    Darling Daisy skrev 2011-11-06 10:27:08 följande:
    Gilla!

De behöver inte veta allt, de där männen!
    haha, han jag bor med är nog lite för finliring för att missa en ny, iaf en som kräver ½ k-m3 utrymme... eller så har vi för liten lägenhet:P
  • Darling Daisy
    Lommila1 skrev 2011-11-06 16:09:17 följande:
    haha, han jag bor med är nog lite för finliring för att missa en ny, iaf en som kräver ½ k-m3 utrymme... eller så har vi för liten lägenhet:P
    En sån där walk-in-closet vore inte helt fel när man planerar bröllop och blir lite för shoppingsugen på kinasidorna!
  • pulmonate

Angående min petticoat/underkjol. 
    Är det bäst att ha en som är insydd eller avtagbar?

Om den är insydd så tycker man att de borde göra så att det passa med klänningens form? eller? Så att de tar hänsyn både till faktumet att det är en mermaid OCH att den har släp!  Eller har jag fel?
    Söker man på namnen på underkjolarna som de nämner på deras sida (milly) så kommer där inte upp någon bild. Gör man en sökning på google får man upp vissa, men då tycker jag inte alls att det verkar vara rätt form på dem.
    Hjälp! Jag måste svara dem a.s.a.p. så att de kan fortsätta att jobba på klänningen! 

• FelizLane
    FelizLane skrev 2011-11-06 09:49:53 följande:
    hej tjejer! Dom kunde göra min klänning med alla ändringar, dock gjorde dom inte testklänning längre... :( Men det kanske går bra ändå, man kanske kan be dom skicka kort som man får godkänna innan dom skickar den? 

Sen skickade dom den här frågan som jag inte förstår: if you want add lace on the bust,there will no pleatings on thebodice.is it ok? 

vad menar dom? 
    puttar lite för min fråga bara :)
  • Darling Daisy
    pulmonate skrev 2011-11-06 16:42:05 följande:
    Angående min petticoat/underkjol. 
    Är det bäst att ha en som är insydd eller avtagbar?

Om den är insydd så tycker man att de borde göra så att det passa med klänningens form? eller? Så att de tar hänsyn både till faktumet att det är en mermaid OCH att den har släp!  Eller har jag fel?
    Söker man på namnen på underkjolarna som de nämner på deras sida (milly) så kommer där inte upp någon bild. Gör man en sökning på google får man upp vissa, men då tycker jag inte alls att det verkar vara rätt form på dem.
    Hjälp! Jag måste svara dem a.s.a.p. så att de kan fortsätta att jobba på klänningen! 
    Nu är det ju egentligen 1700tal som är Millyexperten, men jag kan försöka ge lite input i a f.
    Jag hade Millys underkjol utan ringar på mig, den var jätteskön. Min kjol var i ett lager satin och A-linjeformad, till den passade den underkjolen bra.
    Jag skulle nog nästan be dem göra en insydd underkjol eftersom din kjol är en sån tydlig mermaid... 
    Fast om du vill ha expertråd ska du vänta på 1700tal.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!