• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • rabarber
    daniiel skrev 2011-11-12 20:32:58 följande:
    Vill bara inflika att även jag har en klänning med matt organza och det ser faktiskt väldigt fint ut :) Ser inte alls sådär plastigt ut som den glansiga organzan kan göra.
    Varifrån beställde du? Har du bild på klänningen?
  • 1700tal
    rabarber skrev 2011-11-09 21:08:38 följande:
    Jag har hittat en klänning som jag verkligen älskar halva på. Nederdelen. Blinget upptill är inget för mig. Men det är ett senare problem.

Är det någon som har en klänning från milly i organza så jag kan få se hur glansigt tyget är?
    Jag vill verkligen verkligen inte ha en glansig klänning.
    Tittar man på färgkartan ser tyget inte glansigt ut men stämmer det?

Här är klänningen.
    www.millybridal.com/a-line-straight-neckline-...

Här är min klänning av organza från Milly. Det är inte sån blank, glansig "gardinorganza" som man tänker på utan en matt variant. Upplever jag det som iaf.. Och den är förvånandsvärt mjuk.

• 1700tal
    Italia08 skrev 2011-11-10 10:36:09 följande:
    Darling Daisy: Ja, det såg verkligen fint och välgjort ut på din överdel.

Hvidbrud: Hmm, att blinget kan riva på armarna hade jag faktiskt inte tänkt på. Är väl förblindad av allt som blänker antar jag. Flört Kul att höra det verkar vara möjligt att få sådana kristaller, men vilken tillverkare kan man tro är bäst på det?
    Efter att ha läst flera tusen inlägg så tycker jag att verkar det som att flest verkar vara nöjda med Milly och att de är bra på att sy upp lite halvt egendesignade klänningar. Håller ni med?

Tack för era svar!

Milly erbjuder swarovski och de har styckpris (inte så farligt högt) och sen är det bara att låta dem vräka på så många du har råd med!

Japp, skulle personligen hålla mig till milly, landy eller för all den coral's bridal! Coral's gör mkt fina klänningar!

• FelizLane

Haloj tjejer! Känns som att man har blivit lite knäpp. Men funderar på att beställa en klänning till så att jag kan välja. Dumt?! Har ju två "drömklänningar" Har hittat en spetsdröm, som jag också vill beställa. Det står att klänningen är i satin och tulle. Men för 399 extra kan man få den i silk vad är silk? 

Kanske ska vänta tills jag har fått hem den andra. Men kan inte riktigt släppa drömmen om en spetsklänning. Men när jag var och provade passade den modell jag beställt nu bäst.. SUCK! Önskar man kunde ha flera klänningar ;) 

• pulmonate
    FelizLane skrev 2011-11-14 12:02:43 följande:
    Haloj tjejer! Känns som att man har blivit lite knäpp. Men funderar på att beställa en klänning till så att jag kan välja. Dumt?! Har ju två "drömklänningar" Har hittat en spetsdröm, som jag också vill beställa. Det står att klänningen är i satin och tulle. Men för 399 extra kan man få den i silk vad är silk? 

Kanske ska vänta tills jag har fått hem den andra. Men kan inte riktigt släppa drömmen om en spetsklänning. Men när jag var och provade passade den modell jag beställt nu bäst.. SUCK! Önskar man kunde ha flera klänningar ;) 
    Skillnaden mellan Silk-satin och vanligt satin som jag har förstått det är att Silk är naturligt och gjort av så kallade silk worms. Det är mjukare, osv. Vanligt satin är däremot polyester, nylon och en andel silk och med andra ord är syntetiskt.

Exakt hur mycket finare det känns vet jag inte. När jag frågade på en brudataljer hur jag skulle se skillnaden så sa hon "du får helt enkelt lita på att de säger sanningen, för det är oehört svårt att se skillnaden".. 

Jag fick också prisuppgiften att det skulle kosta 2,5x mer om det gjordes i silk. Hade det bara varit typ 20% mer hade jag nog gjort det, men jag tyckte att det blev tok för dyrt då helt plötsligt. 

• FelizLane
    pulmonate skrev 2011-11-14 16:39:27 följande:
    Skillnaden mellan Silk-satin och vanligt satin som jag har förstått det är att Silk är naturligt och gjort av så kallade silk worms. Det är mjukare, osv. Vanligt satin är däremot polyester, nylon och en andel silk och med andra ord är syntetiskt.

Exakt hur mycket finare det känns vet jag inte. När jag frågade på en brudataljer hur jag skulle se skillnaden så sa hon "du får helt enkelt lita på att de säger sanningen, för det är oehört svårt att se skillnaden".. 

Jag fick också prisuppgiften att det skulle kosta 2,5x mer om det gjordes i silk. Hade det bara varit typ 20% mer hade jag nog gjort det, men jag tyckte att det blev tok för dyrt då helt plötsligt. 
    Åh tack! Tror jag hoppar silk då ;) Det var ju som sagt gansak mycket mer pengar.
  • knyttan
    pulmonate skrev 2011-11-14 16:39:27 följande:
    Silk = siden /silke. Sidenmaskar heter det på svenska Glad
  • steg2

Fick hem min kläning idag som jag köptre från landybridal.com för ungefär en månad sedan, den kom precis  ärtt datum som dom hade sagt att den ksulle komma, å den är så vacker! Vackrare än vad jag hade föreställt mig! Är så nöjd med den, å alla detaljer på den., gosch, jag e så glad att jag köpte från landybridal å inte en likadan  här i sverige för 3 gånger så dyrare..

• Godis
    steg2 skrev 2011-11-14 22:49:22 följande:
    Fick hem min kläning idag som jag köptre från landybridal.com för ungefär en månad sedan, den kom precis  ärtt datum som dom hade sagt att den ksulle komma, å den är så vacker! Vackrare än vad jag hade föreställt mig! Är så nöjd med den, å alla detaljer på den., gosch, jag e så glad att jag köpte från landybridal å inte en likadan  här i sverige för 3 gånger så dyrare..
    BILD!!!!! Skrattande
  • pulmonate
    knyttan skrev 2011-11-14 21:40:05 följande:
    Silk = siden /silke. Sidenmaskar heter det på svenska Glad
    Tur det finns någon som kan rätta min svengelska. Jag bodde bara i Sverige i 6 år och det var 7 år sen
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!