• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Junibrud12

Det var ett smart förslag, tack!

Nu fick jag precis svar från Milly som skrev "your measurement is normal,pls don't worry" men jag tycker ändå att det låter helt stört att jag kan ha såpass mycket kortare mått än dig om vi är lika långa. Om inte mina nyckeben sitter extremt långt ner... Kanske halterneck är fel modell för mig när jag tänker efter, borde kanske satsa på polo?

• pulmonate
    Junibrud12 skrev 2011-11-16 16:13:10 följande:
    Det var ett smart förslag, tack!

Nu fick jag precis svar från Milly som skrev "your measurement is normal,pls don't worry" men jag tycker ändå att det låter helt stört att jag kan ha såpass mycket kortare mått än dig om vi är lika långa. Om inte mina nyckeben sitter extremt långt ner... Kanske halterneck är fel modell för mig när jag tänker efter, borde kanske satsa på polo?
    Så blev det för mig också! Alltså väldigt kort jämfört med anvisningarna. Jag är ändå 174cm lång och min blev typ 151. Jag la till 5cm även om jag inte tänkte ha klack för det lät så lågt!! Hmm..nu blir jag också orolig juuu!
    Hoppas att det blir bra för oss båda!! 
  • Junibrud12

Hmm, låter ju helskumt! Hoppas det löser sig!

Nu har jag panik för jag hittade just en annan klänning som jag blev totalt kär i... Älskar halternecken på den första, men den nya som jag hittat är helt underbar. Egentligen passar nog den första bättre eftersom vi kommer att ha en enkel vigsel vid havet, vad tycker ni??

• Darling Daisy
    Junibrud12 skrev 2011-11-16 13:02:43 följande:
    Ni som är proffs på Kinaklänningar kanske kan hjälpa mig med en grej? Jag ska beställa klänning från Milly och tog därför mina mått igår. Med höga klackar var mitt hollow to hem-mått 143 cm. När jag sedan kollade i deras storlekstabell så var det minsta hollow to hem-måttet 148 cm. Därför blev jag orolig att jag beställt för kort klänning. Jag är 162 cm lång och mina skor är typ 10 cm höga. Eftersom min klänning är av spets är jag orolig att ta för lång då jag inte vet om det blir fult att fålla upp den.

Sen funderar jag på att korta av hela släpet. Vad tror ni blir snyggare, att göra en bustle eller korta av släpet? Jag vill kunna dansa. Om jag väljer att ha långt släp men ångrar mig efter att jag fått hem klänningen tror ni att en sömmerska kan korta av det åt mig, eller är det kört i och med spetsen?

Snygg klänning!!

Be nån hjälpa dig att mäta, för att lägga upp en spetsklänning är inte så jättelätt (säger jag som fick välja bort min fina spetsklänning eftersom den inte hann/kunde läggas upp snyggt).

Ang släpet så tror jag på det där med ett band undertill som nån annan tipsade om. Jag hade ett litet släp på min klänning (kanske 50 cm) och var både ute, inne på betonggolv och trägolv med den och det funkade bra. Jag dansade också glatt med släpet nere (förutom brudvalsen, då höll jag upp den). Visserligen är släpet helt förstört (smutsigt), men det var inte obekvämt i alla fall.

Och klänning nr två var också helt ljuvlig... inget lätt val det där!!
  • Kicka

Åhh nej den har jag missat! Tack. Trodde jag hade letat nogrannt :P Men icke då. Tackar! Denna ska jag använda mig av.

1700tal skrev 2011-11-16 14:26:58 följande:

Kicka - har du sett att Milly har en uppsydd klänning i sitt sortiment som liknar den du visade? Den kanske du kan utgå från när du pratar med dem.. Tänkte bara nämna det, så ser du lite hur de gjort innan. Jättevacker klänning btw! Och jag förstod vad du menade. Enda nackdelen är väl att du inte hade bild på baksidans överdel.

• Junibrud12

Gaaah jag blir tokig på mig själv!! Nu funderar jag på om jag skulle kunna koka ihop en ny klänning av båda två. Att jag använder överdelen från halterklänningen på underdelen av den andra. Är jag helt ute och cyklar eller skulle det bli fint? Är det väldigt dyrt att göra ändringar hos Milly?

• Tinzi
    Junibrud12 skrev 2011-11-16 19:39:51 följande:
    Gaaah jag blir tokig på mig själv!! Nu funderar jag på om jag skulle kunna koka ihop en ny klänning av båda två. Att jag använder överdelen från halterklänningen på underdelen av den andra. Är jag helt ute och cyklar eller skulle det bli fint? Är det väldigt dyrt att göra ändringar hos Milly?
    Inte så dyrt, jag gjorde en massa ändringar på min, blev 25 dollar extra.
  • sasssyy
    1700tal skrev 2011-11-15 19:31:03 följande:
    Sasssy - förresten, vad för tillfälle ska du ha den? Eller ska du gifta dig i en röd klänning? Var beställde du ifrån?
    jag ska gifta mig i rött ja
    hittade en säljare på E-bay som hade denna klänning, sökte på storbritanien men den är från Kina, kostade straxt under 800 kr inkl frakt, men på orginalbilden är den grå- jag hittade den redan för ett halvår sedan och blev tok-kär men ville inte beställa så tidigt- var ganska tidigt ute ändå men kunde inte hålla mig längre nu.
  • jvjh

Hej alla kina-klänningsproffs!

Jag fick hem min klänning idag och.... besvikelsen är total.
    Den är fint sydd och motsvarar bilderna jag skickade till dem men den är fört kort!! och bystpartiet på klänningen sitter för högt upp, det ser inte klokt ut!

Jag antar att det är jag som slarvat med måtten :(

Hur som helst, hur gör jag nu? Kan Dressilyme hjälpa mig? Skickar man tillbaka klänningen och de ändrar eller får jag stå mitt kast?

Vet någon nån bra sömmerska eller skräddae som kan rädda klänningen?

Snälla hjälp, är så besviken!!! 

• Darling Daisy

jvjh:
    kan tyvärr inte hjälpa dig med frågorna, ville bara skicka lite "tycka synd om" över nätet!
    {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!