• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

    Glömde skriva att jag blev tillbakaflyttad 1v så nu är jag i 17+5 istället för 18+5 som jag trodde. Lite segt. BF 30 nov så är den lika seg som E på att komma ut blir det december barn.

  • Ninnnis

    GRATTIS till fint UL, Lanovia! Vad härligt att allt såg bra ut. Nu blev jag ju vääääldigt nyfiken på könet, men jag har full förståelse för att ni vill hålla det för er själva.

    Fru Bygg, hoppas glukostbelastingen går bra. Med en halv citron i smakade det helt ok tycker jag, men jag var så hungrig efterson man är fastande. Lanovia, i Skåne ingår det i basprogrammet till alla gravida.

  • Fru Bygg

    Glukosbelastningen gick bara bra. Lanovia, precis som Ninnis skrev så får alla gravida göra det här nere. Jag fick göra två stycken eftersom min pappa har diabetes. Gott eller ok kan jag inte säga at det är, men nu har jag ju iallafall gjort min sista. Besöket hos BM gick också bra, blodtryck 110/60, sf 26, viktuppgång 5,5 kg, hjärtslag bebis 146. Bebisen ligger med huvudet neråt, men det finns fortfarande mkt plats och den ligger inte fixerad. Vecka 29 idag.

  • Fru Bygg

    Grattis till UL Lanovia! Skönt att allt såg bra ut. Är också nyfiken på vad det är för liten i magen, men förstår om ni inte vill berätta det ännu.

  • Leksi

    *vinkar till alla från Åland*

    Maken har ordnat så vi har internet i stugan nu, två dagar off-line räckte tyckte han...

    Här är det finfint, solen skiner från en molnfri himmel, det blåser bara litegrann och temperaturen håller sig strax ovanför 20-strecket. Behagligt! Det räcker gott och väl när man har en liten med sig och ändå inte kan ligga och sola & bada direkt. Stugan vi hyrt visade sig vara ett riktigt smultronställe precis vid vattnet! Här finns en liten strand och en båtbrygga och det är så vackert! Solig

  • Leksi

    Härligt att du mår så bra Ninnis! Hoppas det fortsätter så och att blodtrycket håller sig i schack. Är din make ledig nu fram tills det är dags?

    Grattis till fint ultraljud Lanovia!! Så underbart! {#emotions_dlg.flower} Också nyfiken på vad ni ska få men förstår om ni vill vänta med att berätta. Nu kan ni börja fundera på namn!

    Hej Fru Bygg! Vad skönt att glukosbelastningen gick bra och att allt annat också såg bra ut! Inte långt kvar till semestern nu väl?

    Grattis småparvlarna på 6-månaders dagen! NalleNalle

  • Villemoa

    Grattis till fint ultraljud lanovia! Här har du en till som är nyfiken men förstår självklart att ni vill suga på karamellen ett litet tag till. Helt klart är att ni kommer få en liten bebis

    Vad skönt Fru Bygg att glukosbelastningen gick bra och att allt annat såg bra ut också!

    Ninnis: hoppas att blodtrycket stabiliserar sig. Nu är det ju inte alls långt kvar!

    Leksi: det låter alldeles underbart att vara på Åland i en liten stuga vid vattnet

    Åååh, är parvlarna redan sex månader! Grattis till dem!

    Kramar till alla fina trådisar!

  • Villemoa

    Vi är ikväll hemkomna från Astrid Lindgrens Värld där vi varit i dagarna två. Det är verkligen toppen där och barnen gillar det verkligen! Vi var där tillsammans med en annan familj och de har en dotter i samma ålder som Moa och tjejerna hade verkligen kul! Idag gav Moa bort sina nappar, eller, hon la dem i Pippis tunna. Hon pussade varje napp och sa "hej då nappisen, tack för den här tiden!". Mitt lilla hjärta, hon har inte somnat än. Hon sa till pappa att "det är lite jobbigt utan nappisen så jag vill ligga i din famn". Hon har inte gråtit än så vi får se hur det går. Nu är hon verkligen stor min tjej! <3

  • Ninnnis
    Villemoa skrev 2011-06-28 21:50:30 följande:
    Hon pussade varje napp och sa "hej då nappisen, tack för den här tiden!". Mitt lilla hjärta, hon har inte somnat än. Hon sa till pappa att "det är lite jobbigt utan nappisen så jag vill ligga i din famn". Hon har inte gråtit än så vi får se hur det går. Nu är hon verkligen stor min tjej! <3
    Sööööta Moa! ♥

    Kul att ni har haft det bra i Pippi-land
  • Ninnnis

    Fru Bygg, skönt att allt såg bra ut hos BM och att glukosbelastningen är avklarad. Ska ni på TUL om några veckor?

    Leksi, vad härligt det låter med stugan! Hur länge stannar ni?

    Maken jobbar fram tills det är dags, men han har lagt allt arbete på kontoret i hemstaden och är bara 15-20 minuter bort om det sätter igång.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård