• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-06-27 13:46:53 följande:
    Vi är nyfikna på könet men här berättar de inte det på Rul o vi kommer inte betala för att få veta.
    Gör de inte? Vad konstigt att det är så olika. Hoppas ni får en mysig kväll på JB
  • Ninnnis

    Hej Daa! 1 juli alltså? Ja, kanske det

    Grattis till finaste parvlarna! Tänk att det redan har gått ett halvår Hjärta

  • lanovia 08

    Nu är vi hemma från JB. Jag är proppmätt finns inte plats för både mat o bebis i denna mage. Men gott var det och mysigt. Vi bara satt tillbakalutade tysta och njöt. Tänk ingen vi behövde jaga eller sked att plova från golvet det vara bara lugnt o skönt. Nu saknar jag henne massor men vi åker ju upp imorgon kväll igen så på onsdag morgon får vi träffa hemne. Lite får jag la försöka klara mig.

  • lanovia 08

    Ninnis ja det är konstigt att de gör så olika. Här har jag hört att de slutade berätta könet när det skedde lite för mycket "MF"efter ultraljudet.

  • Fru Bygg

    Sitter hos BM och har precis tvingat ner den äckliga söta drycken för glukosbelastning. Usch, men nu är det bara att vänta iallafall och hoppas att den inte visar något!

  • Fru Bygg

    Låter som ni haft en toppenkväll, Lanovia! Det gäller att passa på att njuta när man kan äta och prata i lugn och ro. Sen saknar man ju de små väldigt mkt, men det är bara nyttigt ju! Lycka till på RUL idag, du får lova att titta in direkt sen!

  • Fru Bygg

    Spännande med BF så snart, det är ofattbart att mini snart är här!

  • Fru Bygg

    Oj, är de små parvlarna redan 6 månader? Tiden springer iväg! Hur känns det att vara hemma med de små själv. Snart har väl maken lite semester också?

  • lanovia 08

    Hur gick glukosbelastningen Fru Bygg? Gör alla det hos er eller? Här behövs det bara om man visar tendens till diabetes. Vilket jag är tacksam då det inte verkar så gott.

  • lanovia 08

    Då var UL gjort, allt såg bra ut. Armar, händer, fötter, ben, hjärta, två hjärnhalvor etc. Vilket äe väldigt skönt. Sedan kunde man även fråga Bm lite försiktigt om könet och hon kollade väldigt gärna upp det. Så nu vet vi men har inte bestämt hut mkt vi skall outa det. Jag tycket det viktigaste nu är en frisk bebis och är rädd för att vissa kommer rusa iväg o köpa könsspecifika presenter redan nu.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård