• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    Flamman igen, helt rätt att lägga energin på det du kan påverka. Hoppas det löser siog på bästa sätt med jobbet.

  • ingenjörsbruden

    Hej finingar!

    Det gick väl bra igår....tror jag.....försvarsadvokaten verkar vara ett riktigt stolpskott som varken kunde summera eller resonera.....var sugen på att ställa mig o slå med en gigantisk stor pipande gummiklubba (för att inte orsaka skada) på honom.... dom faller om 2 veckor.

    Kom dock hem till en väldigt slutkörd make som vabbade igår.....OCH tvättade 3 maskiner tvätt o hängde o vikte tvätt, lagade mat...... blev DUKTIGT besviken när jag trodde att jag skulle få komma hem till min underbara familj o njuta av febrig loppa o go make...... han orkade inte prata o när jag nattat loppan så gick jag osså o la mig....varför vara social med en mussla....blääää...

    I morse sa han förlåt för att han inte var något stöd för mig igår....jaha....OCH hur hjälper det mig nu??
    Määääähh så less jag blir.....

  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-03-09 11:56:35 följande:
    Ninnis: Tror inte jag sagt välkommen hem! Så: Välkommen hem! Hur länge har du tänkt dig jobba?
    Nä, är det inte dgs för en trådfika snart så att vi kan gnugga lite magar?
    Tack! Jag planerar att jobba fram till 3 juni tror jag. Knappt tre månader kvar!

    Jag är jättegärna med på trådfika snarast! Jag vet en som behöver gnuggas   
  • ingenjörsbruden

    Truls verkar helt underbar! Vilket gosigt litet pälstroll ni har!

    Heloise: Fy va pestigt att hon inte vill äta....hoppas att det går bättre idag.

    Daa: men tajming då...med vakenhet när du har mormor som nattstöd.....hoppas du kom till ro o kunde sova lite mer sen istället.....mysigt med mys med mammsen!

    Flamman: Låter som ni haft en härlig helg! Månn tro att maken saknat er.

    Hvidis: Va mysigt men ont det låter med Elvis som tänjer på den heliga gralen....*aj*

    Ninnis: Va underbart ni verkar ha haft det! Välkommen hem! Härligt m sparkar!

    Solde: vilken pestig chef!!! Hoppas fackmötet kan hjälpa!

  • ingenjörsbruden

    Dessutom så mår jag manglad.....loppan har troligen influensan....men verkar vara på bättringsvägen....
    nu måste jag försöka jobba lite medans loppan sover....

    Massa kramar till er allihopa

  • Norrskensflamman

    Ingis: här får du en styrkekram! Du gjorde ett hästjobb i går. Synd att luften redan hade gått ur maken, men det är ju bra att han bad om ursäkt i alla fall.

    Fru Bygg: Härligt med fint KUB (har inte stenkoll på exakt vad det är, men förstår så mycket som att det betyder att allt är okej med bebben i magen)

    Ninnis: Klart du vackert gravid!!

    Hvidis: KÄnner igen det där med bubblan man går i veckorna/månaderna innan... Och känslan av att skinnet spricker när barnet rumsterar om där inne.
    Men snart så... Vila, ladda, förbered dig. ♥

    Solde, bra att du tar uppö det där med facket. Vad är det för fasoner på chefen, kan de göra så där??

  • Fru E

    Men hörrni Skånetjejer NÄR kan ni fika min mage behöver gnuggas i hög grad

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård